Site icon IAS

לכבוד יום כדור הארץ: גוגל בזווית ייחודית על הכדור שלנו

ישראל מן החלל. גוגל יצרה פרויקט לרגל יום כדור הארץ. צילום Depositphotos

לכבוד יום כדור הארץ, שצוין השבוע ברחבי העולם, Google מאפשרת לכל אחד לראות מה קרה לכדור הארץ ב-35 השנים האחרונות. התמונות בטכנולוגית Timelapse הן צילום לווייני רציף של אזורים שונים ברחבי העולם משנת 1984 ועד 2018.

בין התמונות ניתן למצוא גם את התייבשות ים המלח והיעלמות הדיונות בראשון לציון בישראל, הפשרת קרחון קולומביה שבאלסקה, הגידול של העיר לאס וגאס ועוד.

ב-2013 השיקה Google את התמונה המקיפה ביותר של השינוי שעובר על כדור הארץ עם Google Earth Timelapse, עם עדכון ב-2016. ב-2016.

 

Google Earth Timelapse הוא הכלי המקיף ביותר למיפוי לווייני של פני הכדור שלנו. Timelapse מבוסס על Earth Engine, מערכת כלל-עולמית לניתוח מידע ונתונים לגבי כדור הארץ. מדענים, סטודנטים ועיתונאים חוקרים משתמשים ב-Earth Engine מדי יום לצרכי עבודתם. לדוגמה, כדי לבנות מודלים להתפשטות מחלת המלריה, קצב השתילה והכריתה של יערות, כמו גם חיסכון במים באזורים מוכי בצורת.

היום, ה-25.4 בשעה 16:00, יושק עדכון נוסף לתוכנה, שכולל:

ניתן גם להכין עצמאית תמונות Timelapse כאן.

קרחון קולומביה באלסקה בגוגל ארת'. צילום גוגל

להשפיע על כדור הארץ – כל אחד כפי יכולתו

יום כדור הארץ הוא יום בין-לאומי שקבע האו"ם בשנת 2009, והוא חל בכל שנה ב-22 באפריל בכל רחבי העולם. מטרתו של יום זה היא להעלות את המודעות של כל בני האדם ליכולתם להשפיע על השמירה על כדור הארץ באמצעות התנהלות יום-יומית נכונה ועל בסיס צריכת משאבים יעילה ומקיימת.

האירוע הכלל-עולמי מעביר מסר גלובלי רב עוצמה ולפיו ביכולתנו לנקוט פעולה משמעותית ואפקטיבית לצמצום הפגיעה בכדור הארץ באמצעות דרכים פשוטות ביותר: פועלים במישור האישי והמקומי ומשפיעים במישור העולמי.

בשנים האחרונות מתקיימים ביום זה אירועים שונים בכל רחבי הארץ. אחד מהאירועים הללו הוא "שעת כדור הארץ", שמהותה כיבוי אורות למשך שעה לאות הזדהות עם מהלך עולמי להגברת המודעות להתחממות הגלובלית.

Exit mobile version