Site icon IAS

"לדלג בין העבר לעתיד": סיורי סליחות בחודש אלול ברובע היהודי

מטיילים באתרי המורשת העתיקים ברובע היהודי. צילום באדיבות תיירות הרובע

בחברה לפיתוח הרובע היהודי נערכים להגעתם של אלפים לסיורי הסליחות המסורתיים בתקופת חודש אלול, באווירה הקסומה של הרובע היהודי. הסיורים יתחילו בסמטאות הציוריות של הרובע היהודי, שם יישמעו המבקרים על סיפורים מיוחדים שהתרחשו בימי הסליחות ויכירו מנהגים שונים. משם ימשיך הסיור אל מתחם רובע בתי הכהנים – "הרובע ההרודיאני".

"הרובע ההרודיאני", שכונה מפוארת של כהנים מימי בית שני, שנחשפה לאחר שחרור הרובע במלחמת ששת הימים ונפתחה לפני מספר חודשים לאחר שיפוץ ושדרוג מאסיבי, בהשקעה של 18 מלש"ח. במסגרת השדרוג, הונגשו העתיקות לציבור כך שאפשר ללכת בשבילי זכוכית ממש בתוך הבתים העתיקים, וכן הותקנו מיצגים אור קוליים שמחזירים את המבקרים לחיים בשכונה בתקופת בית המקדש.

לאחר הסיור ברובע ההרודיאני, ימשיך הסיור לאתר נוסף מבין האתרים: בית פלוגת הכותל – המספר את סיפורה של קבוצת חניכי בית"ר שהגנו על יהודי הרובע בתקופת המנדט הבריטי, וסיכנו את חייהם כדי לתקוע בשופר ברחבת הכותל ביום כיפור למרות האיסור. אתר נוסף שניתן לבחור, הוא בית הכנסת "החורבה", הגדול והמפואר בין בתי הכנסת ברובע היהודי, שנוסד במאה ה-17 ולאחר שהוחרב על ידי הירדנים במלחמת השחרור שוחזר במדויק. מגג בית הכנסת ניתן לצפות על כל מרחבי העיר העתיקה.

כמו כן, ניתן לבקר במתחם הגן הארכיאולוגי ירושלים "מרכז דוידסון", שמציג את רחובות ירושלים בתקופת עולי הרגל, כולל שרידים של חנויות, מקוואות ובתים, ומאפשר התרשמות מהארמונות הרומיים והביזנטיים המיוחדים והליכה על החומה. לאחר הביקור באתרי המורשת, יסתיים הסיור במעגל שירי סליחות במתחם אחד הבתים המפוארים ברובע מימי בית שני, ומשם יוכלו המשתתפים להמשיך לסליחות בכותל המערבי.

הרצל בן ארי, מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי: "דווקא השנה חשוב יותר מכל שנה להתחבר למורשת שלנו ואין מקום מתאים מהרובע היהודי, האווירה המיוחדת של הרובע שמפגישה בין העבר לעתיד, יוצרת חוויה מיוחדת שאין במקומות אחרים".

בחברה לפיתוח הרובע ציינו כי ניתן לרכוש כרטיסים ליחידים או לקבוצות באתר החברה לפיתוח הרובע ובמרכז ההזמנות 4987*

Exit mobile version