Site icon IAS

לא רק ארגנטינה, גם אקוודור ופרגוואי תומכות ישראל באמריקה הלטינית

מפגש שר החוץ - אלי כהן, עם גבריאלה סומרפלד - שרת החוץ הנכנסת של אקוודור ונציגי משפחות החטופים. צילום באדיבות משרד החוץ

בסיורו של שר החוץ, אלי כהן, בליוויית נציגי משפחות החטופים, במדינות באמריקה הלטינית, מביעות גם אקוודור ופרגוואי את תמיכתן בישראל, במיוחד בתקופת המלחמה.

שר החוץ, אלי כהן, נפגש עם שרת החוץ הנכנסת של אקוודור, גבריאלה סומרפלד. אקוודור היא הנשיאה הזמנית של מועצת הביטחון של האו"ם. שר החוץ כהן הודה לשרה סומרפלד על עמדתה הנחרצת של אקוודור בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ועל חשיבות מיטוט שלטון החמאס בעזה. השניים שוחחו על קידום הסכם מסגרת לטובת הבאת 25 אלף עובדים מאקוודור לישראל בתחומי הבנייה והחקלאות, לטובת מענה במחסור בעובדים בתחומים אלו, על רקע המלחמה. השניים נפגשו עם נציגות משפחות חטופים בעזה והקשיבו לסיפוריהן.

שר החוץ אלי כהן: "אקוודור, ידידה קרובה של ישראל העומדת כיום בראש מועצת הביטחון של האו"ם, צריכה להוביל קו נחרץ נגד הטרור ונגד הדרישה להפסקת אש. נפעל יחד לקידום מהיר של הסכם מסגרת בין שתי המדינות שיביא לישראל 25 אלף עובדים ומתמחים מאקוודור, בתחומי החקלאות והבניין. הודתי לשרה על קריאתה המוסרית לשחרור כל החטופים הישראליים ללא תנאי". השר כהן הזמין את עמיתתו לביקור בישראל.

שרי החוץ שמעו את סיפוריהן של חן מחלוף, בתו של מישל ניסנבאום ואת מאיה שמיאל, בת דודתם של יאיר ואיתן הורן, החטופים בעזה וביקשו את סיוע של שרת החוץ של אקוודור בשחרורם בהקדם משבי חמאס, בריאים ושלמים.

פגישה מרגשת בין נשיא פרגוואי – סנטיאגו פניה, ושר החוץ – אלי כהן, עם נציגי משפחות החטופים, צילום ניקו קרמנצ'וזסקי

בפגישה מרגשת עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פניה, ושר החוץ אלי כהן, עם משפחות החטופים, ענד נשיא פרגוואי את שרשרת דיסקית ההזדהות עם משפחות החטופים, שהעניקה לו מאיה שמיאל, בת דודתם של יאיר ואיתן הורן החטופים בעזה.

הנשיא פניה הביע סולידריות עם נציגות החטופים ועם ישראל במלחמתה הבלתי מתפשרת בארגון הטרור חמאס. שר החוץ כהן והנשיא פניה שוחחו בין היתר על האפשרויות להעמקת היחסים ופתיחתה של שגרירות פרגוואי בירושלים ופתיחה מחודשת של שגרירות ישראל באסונסיון.

שר החוץ, אלי כהן: "פרגוואי היא ידידה קרובה ובת ברית חשובה של ישראל באמריקה הלטינית. הבעתי את הערכתי הרבה בפני ידידי נשיא פרגוואי, סנטיאגו פניה, על מחויבותו מאז נכנס לתפקידו, לחיזוק והעמקת היחסים בין שתי המדינות. גם בפרגוואי מבינים כי ישראל מחויבת להגן על אזרחיה ולהמשיך להילחם בחמאס, ארגון טרור גרוע מדעא"ש, עד לחיסולו ולהחזרת כל החטופים הביתה בריאים ושלמים. התרגשנו לשמוע את סיפוריהם של כל בני המשפחות, והנשיא הביע את תמיכתו ומחויבותו לפעול לטובת החזרתם במהרה".

Exit mobile version