Site icon IAS

כפר נופש באשקלון הוסב על ידי צה"ל לכפר מחלימים למשרתיו

הלגונות בחוף אשקלון, כפר הנופש הופך לכפר החלמה. צילום עירית רוזנבלום

כחלק מהיערכות צה"ל למאבק בנגיף הקורונה ובמטרה למנוע ולצמצם תחלואה בקרב משרתיו, הוסב בימים האחרונים כפר הנופש באשקלון של "יחד למען החייל" לכפר המחלימים, אשר ישמש כמתקן שהייה לחיילים ואנשי קבע חולים. הסבת כפר הנופש התקיימה בהובלת "יחד למען החייל" וחיל הרפואה. כפר המחלימים נפתח היום (ו') ויתחיל לקבל חולים לשעריו.

החולים ילוו לאורך כל שהותם על ידי רופא ואחות איתם ניתן יהיה ליצור קשר גם באפליקציה ייעודית. כל חולה יקבל ערכה רפואית אישית שתאפשר בקרה על קצב ההחלמה. בנוסף, הוקם בכפר ההחלמה אזור בו ניתן יהיה להסתובב במרחב בחופשיות תחת הנהלים.

מדברי קצין רפואה ראשי, תת-אלוף דר' טריף בדר: ״חיל הרפואה ערוך לתת מענה מיטבי לחיילי צה"ל בכל המתארים ורואה במהלך זה מימוש האחריות שלנו על בריאות החיילים לצד התרומה למאמץ הרפואה הלאומי".

חוף בגואה. צעירים ישראלים נתקעו גם בהודו. צילום Depositphotos

קו חדש למטיילים במשרד החוץ

ואילו משרד החוץ פרסם הודעה לישראלים מטיילים השוהים בחוץ לארץ לפיה משבר הקורונה ונוכחות מטיילים רבים בחו"ל הביא להיקף פניות טלפוניות חריג לשגרירויות ישראל בעולם ולמטה משרד החוץ בירושלים, ולזמן המתנה ארוך מהרגיל.

על מנת לרכז את המידע, העמיד המשרד לרשות האזרחים והמטיילים אפשרות להעביר מידע באמצעות שאלון בקישור הבא: https://survey.gov.il/he/IsraelisAbroad.

נתונים אלה ישמשו את משרד החוץ והשגרירויות לטובת ריכוז המידע וההמלצות למטיילים המעוניינים לשוב לישראל. המטיילים השוהים כעת בחו"ל ומעוניינים להעביר את המידע למשרד החוץ מוזמנים להזין את פרטיהם בשאלון שבקישור הנ"ל.

לתשומת ליבכם, ניתן להזין מטייל ישראלי פעם אחת בלבד.

המידע הזה התפרסם בדף הפייסבוק של משרד החוץ ואליו נוספו בקשות של הורים לעזור לבניהם הנמצאים בהודו. לדברי אם אחת, "מאות ילדים שלנו מטיילים בהודו שרוצים להגיע הביתה (הבת שלי ביניהם) ואין להם טיסה !!! אני קוראת למשרד החוץ לשלוח להם מטוס כמו ששלחו לפרו!! אין הבדל. תחזירו את הילדים הביתה !!! ולדברי אם אחרת " בת שלי תקועה בהודו. היתה לה טיסה ביום ראשון ב-22.03, והיא בוטלה כי הודו נסגרה. מה עם הילדים שלנו? אם התחלתם מבצע בפרו, תמשיכו עם כל הילדים. הם גם ילדים של המדינה שעד עכשיו תרמו לה מכל הלב".

Exit mobile version