Site icon IAS

כנס סוכני הנסיעות 2014

בכניסה למרכז הכנסים  אווניו, בו התקיים היום (ד') כנס סוכני הנסיעות בישראל, התקיימה תערוכה מסחרית בו הציגו: סנורמה (רויאל קריביאן),חברת התעופה רויאל ג'ורדניאן (לרום תעופה) , אמדאוס, איזי שאטל ועוד, את מוצריהם בפני קהל רב של סוכני נסיעות שהגיעו להשתתף בכנס.
 

סרטון מרגש לרגל חגיגות 80 שנה למשרד הנסיעות אחים אברהמוף הוקרן ומהווה גשר מוצק בין דור מייסדי הענף לדור ההמשך . לצפייה 
 
בזה אחר זה עלו הנואמים לאחר האסיפה הכללית למנהלי משרדים, שכללה דיונים ובחירות.
 
מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, אמר: " יש שני תחומים עיקריים שבו מטפל משרד התיירות: השיווק שמוביל אותו אורן דרורי סמנכ"ל השיווק דרך 20 הלשכות עם דגש מרכזי על התחום הדיגיטלי ובשילוב סוכני הנסיעות. זה חשוב בעיקר במדינה כמו שלנו שהיא לא פשוטה וסטנדרטית כמו במרכז אירופה, לדוגמא. אתם סוכני הנסיעות, המנוע שמאחורי הפעילות השיווקית בחו"ל לחו"ל ובארץ. אין תחליף למגע האישי, לטלפון, לפגישות כדי לשמוע חוות דעת על היעד הבא שהלקוח הולך לבקר"  
 
"התחום השני הוא התשתיות , הפנים של מדינת ישראל. אנחנו כמשרד צריכים לפתח אתרי תיירות ותשתיות לתיירות וצריכים לדאוג שיהיו פה הרבה בתי מלון מכיוון שמספר התיירים הולך וגדל, כשהשאיפה להגיע ל-5 מיליון תיירים ב-2017 ".
 
יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות הציג את תוצאות הסקר הארצי שהוזמן ע"י התאחדות סוכני הנסיעות והגיע לתובנות :" העולם מסביבנו משתגע , משתולל ואנחנו נשארים אותו דבר. השינוי חייב להיות חלק מתרבות העבודה הקבועה שלנו. עם ישראל מאז שיצא ממצרים לא מפסיק לנסוע, הוא בדרך כל הזמן. 65%  מאזרחי המדינה ( 18+ ) נסעו לחו"ל לפחות פעם אחת בשנה החולפת, זה המון בכל קנה מידה עולמי. 10% לעסקים ו-82% לחופשה, אבל מבחינה כספית הנוסעים העסקיים מהווים הרבה יותר".
 
אני ממליץ, אומר יוסי פתאל "להיכנס לתחום התיירות למרות שמספידים אותנו כל הזמן, כבר כמה שנים. תחום התיירות גדל השנה ב-5% , 52 מיליון תיירים נוספים וסה"כ 1087 מיליון תיירים בעולם, אבל במזרח התיכון זה גדל באפס אחוז. הבשורה הטובה עבורנו שכל הזמן בתחום שלנו נכנסים ריגושים חדשים ואנו רק צריכים למצוא את הפינות להשתלב".
  
75% מהיוצאים לחו"ל מזמינים את כרטיס הטיסה באמצעות יועץ תיירות (במשרד או באינטרנט), 15% באתר האינטרנט של חברת התעופה ו-7% באמצעות אתר אינטרנט בינלאומי. למי שהיו רגילים למאה אחוז, מספרים אלו כואבים, אבל השוק גם גדל ואנחנו מרגישים את זה פה במשרדים. המקום שהיה רק שלנו כרגע מצטופפים בו גם שחקנים חדשים".
 
לגבי הזמנות בתי מלון בחו"ל: 33% באמצעות יועצי תיירות, 25% אתרים בינלאומיים,  20% אתרים ישראלים (סוכנים) ואחוז קטן באתרים של  בתי המלון שנמצאים תחת מוקדי כוח עולמיים שקובעים את כללי המשחק. אתרי חברות התעופה יגדלו בעתיד הקרוב עם כניסת חברות הלאו קוסט. סה"כ כמחצית כבר לא נמצאים אצלנו".
 
יוסי אמר:" traffic is the name of the game , וזאת משימה ענפית לאומית. מי ששולט בתנועה שולט בכלכלה ואנחנו בכלל לא רלוונטיים בנושא של הטרפיק. אנחנו משקיעים במחיר, בשירות, ולא מבינים את תנועת העדר שמתנהלת וזה קריטי. הימים היפים שאפשר היה למכור רק כרטיסי טיסה לחו"ל או בית מלון מתו, זה הבסיס שעליו חייבים להוסיף חוויה, זה שם המשחק החדש שלנו, כי אם לא הלקוח לא יבוא אילנו".
 
77% יצאו לחופשה בארץ: .12% אצל יועצי התיירות, 30% מזמינים באתר ישראלי (סוכני נסיעות) , אתר בית המלון 22%, קופונים 14%, 5% מזמינים חופשה באתרים בחו"ל בגלל תנועת העדר והטרפיק, אבל המחירים לא כוללים מע"מ, הטעיית הציבור.
 
יוסי הוסיף:"רובינו לא רלוונטיים בסלולר, תנועה ואפליקציות טורפות את השוק ואם אנחנו לא נשים במרכז העשייה הענפית ביחד עם משרד התיירות חזון שבו במובייל אנחנו חייבים להיות מובילים ולא משתלבים, הלך עלינו".
 
"הנוסעים שלנו מחפשים את הביטחון לקבל את החדר הנכון בבית מלון ופה אנחנו נכנסים לתמונה, דבר נוסף הוא מוקד חירום לנוסע הנמצא בחו"ל, 70% מהנשאלים ציין שהוא מוכן לשלם עבורו. וגם עבור מידע כשהנוסע נמצא בחו"ל, כמו לדוגמא מסעדת סושי כשרה",סיכם יוסי פתאל את דבריו.
 
האירוע המרגש של הכנס היו דברי קובי קרני, יו"ר ההתאחדות לאליעזר שקדי, מנכ"ל אל על הפורש בו אמר שהצער של הפרידה הוא אמיתי."מערכת היחסים הגיעה לאמון מלא ומעבר. גיליתי קווים באופי של אליעזר, שהם יושר והגינות כלפי הציבור שלנו".
 
אליעזר שקדי מצידו אמר שהוא מתרגש , "אני עומד פה כאזרח ישראלי ויהודי גאה. הקמנו מדינה יהודית, חופשית ודמוקרטית , גאה מדהימה בכל קנה מידה.המשפחות שלנו עשו את הנס הכי גדול בתולדות העם היהודי לדורותיו".
 
מנכ"ל אל על, הוסיף: "הפוטנציאל של מדינת ישראל הוא בלתי נתפס והוא לא 5 מיליון תיירים אלא 25 מיליון תיירים. לך השר, אני מאחל שיהיה  את האומץ ואת העוז לעשות מהלכים פורצי דרך, לא לפחד מכל הציניקנים רק לכוון ולהגיע לשם".
 
הנושא השני, אמר שקדי  "הוא הסוכנים. אני מרגיש פה בבית ואני אומר מכל הלב, אני מרגיש שאנחנו שותפי אמת. אני מרגיש שחלקים נכבדים מההישגים שלנו אנחנו מצליחים להשיג בעזרתכם ויחד איתכם. וגם חלקים נכבדים מההישגים שלכם אתם מצליחים להשיג בעזרתנו".
 
"ולך קובי, איש הגון וישר ששם את הדברים על השולחן מבלי לפחד .אני מצידי ניסיתי לעשות את הדברים בצורה ההגונה ביותר.אני לא זוכר בכל ה-4 שנים שלא מצאנו יחד עם קובי פתרון הגון והוגן לבעיות שנוצרו למרות חילוקי הדעות".
 
בנושא אל על, סיכם אליעזר שקדי ואמר:" אני מאוד גאה. חברת אל על היא הכנפיים האזרחיות של מדינת ישראל והעם היהודי בכל העולם".
 
שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו השתתף בארוחת הצהרים ואמר: " ללא תיירות פנים, לא תהייה תיירות נכנסת, אנו נחושים לשפר את רמת השירות בתיירות ואני שמח שהתאחדות סוכני הנסיעות הצטרפו לקוד האתי הגלובלי לתיירות".
 
"תיירות היא מחולל צמיחה וחשובה ליצירת מקומות עבודה רבים. יש לנו מה למכור, יש בישראל כל מה שנדרש להפוך אותה ליעד אטרקטיבי עבור התייר, סיכם השר.
 
רגעים מרגשים נוספים היו ברגע הענקת תואר יקירי ההתאחדות לשמעון דנאי ומיור (מאיר) כספי שמלווים את ענף התיירות שנים רבות ותרומתם ניכרת בתחומים רבים.

לתמונות מהכנס

 

Exit mobile version