Site icon IAS

כאוס בשירותי היורוסטאר על רקע הצפת המנהרה

רכבת היורוסטאר . צילום Depositphotos

שירותי היורוסטאר (Eurostar) ללונדון וממנה בוטלו בשבת לאחר שהמנהרה מתחת לנהר התמזה הוצפה עקב גשם כבד. השירות הופסק באחת התקופות העמוסות ביותר של השנה. מאות נוסעים שניסו לחצות את תעלת למאנש נתקעו בתחנת St. Pancras International של לונדון ובתחנת Gare du Nord בפריז.

יורוסטאר, המפעילה שירותים מלונדון לפריז, בריסל ואמסטרדם, אמרה כי לא תפעיל את שירותי הרכבות המהירות לאורך כל השבת בגלל ההצפות. בריטניה ספגה רוחות חזקות, סוערות וגשם כבד שהביאה עימה את סופת Gerrit לאורך כל תקופת החג.

במקומות אחרים באירופה ערוכים להצפות. בגרמניה צפויים להימשך גשמים כבדים, בעוד שהמדינה כבר מושפעת מהצפות. מרבית גרמניה נפגעה מגשם עז מאז חג המולד. חלק מהנהרות פרצו את גדותיהם – ואחרים נמצאים בסיכון לעשות זאת. שירות מזג האוויר של המדינה DWD אמר כי כ-40 מ"מ של גשם עלולים לרדת תוך 24 שעות, במיוחד במרכז גרמניה, לצד מספר אזורים במערב מדינת נורדריין וסטפאליה.

בהולנד, הונגריה וליטא, התושבים סופגים כבר פגיעה המשפיעה על חיי היום יום שלהם.  מחסומי שיטפונות הוקמו במקומות רבים לאורך הנהר ההולנדי איסל והדנובה העובר דרך בודפשט, בירת הונגריה. בליטא, גם מי השיטפונות במערב צפויים לעלות לרמות מדאיגות, לפי מטאורולוגים מקומיים.

Exit mobile version