Site icon IAS

ישראל נכנסת לרשימת ממשלת סין כמאושרת לתיירות קבוצתית מסין

שר התיירות חיים כץ ושגריר סין בישראל צאי רון. צילום משרד התיירות

בשורה משמחת לתיירות בישראל: בהובלת שר התיירות חיים כץ – "ישראל נכנסת לרשימת ממשלת סין כמאושרת לתיירות קבוצתית מסין". כך הודיעה ממשלת סין לפני זמן קצר. ההכרזה מגיעה בעקבות פעילותו של שר התיירות חיים כץ ושגריר סין בישראל צאי רון. לפי נתוני משרד התיירות, למעלה מ-60% מהתנועה הסינית לישראל בשנת 2019, שנאמדה ב-150 אלף כניסות, היתה קבוצתית. עתה, עם הסרת החסם המרכזי, המשרד נערך להרחבת הפעולות השיווקיות ולטיוב חוויית התייר הסיני בישראל.

שר התיירות חיים כץ : "אני מברך על ההחלטה ומודה לשגריר סין בישראל צאי רון, על שיתוף הפעולה ומאמציו להוספת ישראל כמדינה מומלצת לטיולים קבוצתיים. ההכרזה הסינית תגדיל דרמטית את היקפי התיירות הנכנסת מסין. השוק האסייתי הינו בעל פוטנציאל עצום, נמשיך לפעול כדי להביאו לידי מימוש".

בחודשים האחרונים פעל שר התיירות חיים כץ מול השגריר הסיני בישראל, במטרה להעמיק את הקשרים בתחום התיירות בין המדינות, ובין היתר, הכללת ישראל ברשימת המדינות המאושרות על ידי ממשלת סין לטיולים קבוצתיים, והגדלת מספר הטיסות הישירות בין המדינות.

לאחרונה הודיע השגריר רון, לשר התיירות כץ, כי סין תיקח חלק בשנת 2024 ביריד התיירות הבינלאומי המתקיים בישראל (IMTM). כמו כן, ב-15 בספטמבר חברת התעופה הסינית היינאן תפתח קו תעופה ישיר לישראל משנזן, בדרום סין בתדירות של פעמיים בשבוע.

תיירים סינים בישראל. צילום משרד התיירות

במשרד התיירות צופים עליה בתיירות מסין בעקבות התזמון של פתיחת השוק הסיני לקבוצות לישראל, במקביל לפתיחת הקו הישיר משנזן. קו זה מתווסף ל-2 קווים קיימים מערים גדולות אחרות בסין: מבייג'ינג, ומשנגחאי, ומספרן יעמוד על 6 טיסות בשבוע מסין לישראל. במשרד צופים עליה בביקושים ובתדירות הטיסות, גם הודות לפעולות שיווק שמבצע המשרד בימים אלה בסין, ובין היתר: קמפיין דיגיטלי שיעלה בקרוב ברשתות חברתיות סיניות, אירוח מובילי דעת קהל סינים בישראל ועוד.

כמו כן, תזמון פתיחת התנועה לישראל מגיע לקראת החג הלאומי הסיני (יום העצמאות של סין) שיתקיים ב-1 באוקטובר. בתחילת ספטמבר מפיק משרד התיירות מרתון אירועי שיווק בבייג'ינג בשנגחאי ובשנזן בהם ישתתפו נציגי תעשיית התיירות של ישראל: מארגני תיירות נכנסת, סוכני נסיעות, מלונאים, וכו'. כבר כעת נרשמת התעניינות גדולה מצד התעשייה הסינית. כמו כן בתחילת ספטמבר יקים משרד התיירות ביתן לאומי ביריד ITB China בשנגחאי.

לפי נתוני משרד התיירות, למעלה מ-60% מהתנועה הסינית לישראל בשנת 2019 היתה קבוצתית. עתה, עם הסרת החסם המרכזי, המשרד נערך להגדיל את הפעולות השיווקיות, ולהיטיב את חוויית הביקור של התיירים הסינים בישראל. יצוין, כי מסקר שערך המשרד בשנת 2019 עולה, כי 90% מהסינים שביקרו בישראל דירגו את החוויה כ"מעל למצופה", וכן כי התייר הסיני מוציא בישראל את הסכום הגבוה ביותר מבין כלל התיירים בארץ (236 דולרים ליום לעומת ממוצע של 180 דולרים).

Exit mobile version