Site icon IAS

ישראל מקלה על הוצאת ויזות לאזרחים הודים

כדי לעודד תיירות של אזרחים הודים בישראל, פישטה ישראל את הדרישות להנפקת ויזה לישראל להודים. ההקלות בדרישות ניתנות למי שבדרכונם כבר יש אשרה למדינות החברות באמנת שנגן באיחוד האירופי, ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה ואף ביקור קודם בישראל. ממטיילים אלה נדרשים דרכון בר תוקף, טופס בקשה לאשרה, שתי תמונות, מכתב עם מידע על הטיול, ביטוח נסיעות וצילום של דפי הדרכון.

לדברי נציג משרד התיירות בהודו, חסאן מדאח, זוהי יוזמה שמשרד התיירות עובד עליה בצמידות עם משרד החוץ. "אני שמח לראות שינוי שיקל על ביקור מטיילים הודים בישראל", אמר מדאח, "ההקלה על דרישות הוויזה לישראל לא רק יזרז את הליך ההנפקה של האשרה, אלא אני בטוח שהוא גם יגדיל את מספר התיירים ההודים לישראל. אנחנו גם עובדים על שירות הנפקת ויזות-אקספרס, כמו גם על הקלות לוויזות קבוצתיות". 

יותר מחמישים אלף תיירים מהודו השנה

הקונסולית הישראלית במומבאי, גלית לארוש-פלח, הביעה את שביעות רצונה מההקלות בדרישות לאשרה למטיילים שרוצים לבקר ולחוות את ישראל. לדבריה, בספטמבר השנה הוצגה ויזה לאנשי עסקים המאפשרת מספר כניסות לישראל במשך שנה ומשרדי ממשלה עובדים על שינויים נוספים, כדי לזרז ולהקל על ביקורי תיירים הודים בישראל.

מרכזים להנפקת אשרות של VFS Global  – החברה הגדולה בעולם לשירותי מיקור חוץ ושירותים טכנולוגיים עבור ממשלות ומשימות דיפלומטיות ברחבי העולם – פועלים ברחבי הודו עבור הקונסוליה הישראלית במומבאי ובבנגלור, לצד הנפקה בשגרירות הישראלית בדלהי.

משרדי הממשלה עובדים גם עם VFS Global על הנפקות ויזה-אקספרס מוקדם ככל האפשר, שיוצעו תמורת תשלום נוסף.

סין והודו נחשבות למדינות מקור חשובות ביותר כיום בתיירות היוצאת בעולם.

לפי נתוני משרד התיירות, בחודשים ינואר-נובמבר 2017 הגיעו לישראל 54.4 אלף תיירים מהודו לעומת 42.1 אלף באותה תקופה אשתקד – עלייה של 29% ולעומת 37.2 אלף בינואר-נובמבר 2015 – עלייה של 46%.

Exit mobile version