Site icon IAS

ירושלים של הלילה היא לא ירושלים של היום

מבט לרובע הארמני. טיילת החומות בערב. צילום פמ"י

טיילת החומות, הטרק ההיסטורי של ירושלים, נפתחת כעת גם בשעות הלילה לתייר העצמאי. הטיילת מחולקת לשני מסלולים: הצפוני – משער יפו ועד שער הפרחים והדרומי – משער יפו ועד הכותל. הכניסה לטיילת היא בתשלום אולם באפליקציה "סיורים קוליים בירושלים" אפשר למצוא הדרכה קולית מלאה וללא תשלום למטייל העצמאי לטיילת הצפונית או הדרומית.

חומות ירושלים הן אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, מנכסי מורשת התרבות החשובים של ירושלים ומונומנט בולט ומשפיע בנוף האורבני של העיר בעבר ובהווה. החומות זוכות לדירוג של 4.5 נקודות על ידי גולשי טריפאדוויזר, והן מספקות מראה לא שגרתי אל ההיסטוריה המורכבת של העיר.

מבט לדורמיציון. צילום פמ"י

החומה הראשונה נבנתה סביב ירושלים בימי הכנענים לפני למעלה מ-4,000 שנה והאחרונה – העומדת על תילה עד היום – הוקמה בפקודת סולימאן המפואר, סולטאן האימפריה העות'מאנית, לפני 485 שנה.

הליכה על טיילת החומות מזמנת נקודות מבט לא-שגרתיות לעבר ירושלים שבתוך החומות ומחוצה להן, העיר הישנה מול החדשה: מסלול הליכה ייחודי אל שרידי העבר ותהליכי ההווה.

ממרומי החומה הדרומית נפרשים נופים ואתרים מרתקים המרכיבים יחדיו את הפסיפס הייחודי של ירושלים: מצודת דוד, הרובע הארמני, גיא בן הינום ובריכת הסולטן, השכונות ימין משה, משכנות שאננים ומוסררה, מנזרים וכנסיות ולהן גינות ירק ציוריות, בתי ספר וחצרות פרטיות, סמטאות הרובע היהודי, הר הבית והר הזיתים.

המסלול פתוח בחודשים יוני- אוגוסט בימים א'-ה' 22:00-9:00, ו' וערבי חג 14:00-9:00. מחיר הכניסה 18 שקל למבוגר ו-8 שקלים לילד. הכרטיס תקף ליומיים לשתי הטיילות (לילה ויום)

לפרטים נוספים והזמנות: החברה לפיתוח מזרח ירושלים בע"מ – אתרי תיירות. טלפון: 02-6277550 , פקס: 02-6277962 , כתובת מייל:tourism@pami.co.il.

Exit mobile version