Site icon IAS

יקב 'שאטו רמו' מזמין מטיילים לאירוח במרכז המבקרים היפה והמרווח

יין הדגל ספיישל רזרב - the top 7. צילום שוש להב

כאשר הוזמנתי לאירוע ההשקה של יין חדש, ביקב 'שאטו רמו' הנמצא סמוך לגבול הצפוני, כלל לא התלבטתי. גם האזעקות שנשמעו באזור שעה קלה לפני שהגעתי לשם, לא העלו ולו הרהור קטן על חזרה מידית למרכז. דווקא בגלל התקופה והמצב, וכמובן גם בגלל השקת היין החדש – היה לי ברור שצריך לגלות סולידריות, לעודד ולחזק, ולהשתתף באירוע. וזו אכן היתה חוויה מרוממת נפש וגם משמחת לבב.

מי שכן התלבטו – היו אנשי יקב שאטו רמו, שהתחבטו בהחלטה האם להשיק את יין הדגל החדש של היקב, דווקא כעת בצל מלחמת 'חרבות ברזל' והתחממות הגזרה הצפונית. היקב שוכן במושב חוסן, על גבול הצפון בגליל המערבי, ועל אף הקשיים, לא עצר מייצור וביקבוק יין חדש שזכה לתואר יין הדגל.

היקב מארח ופתוח למבקרים, טעימות ותפריט קולינרי. האורחים מוזמנים לסיור מודרך ביקב עצמו, תוך הסבר על תהליך היצור, ובמרכז המבקרים היפה והמרווח שלהם, ניתן להסב לטעימת יינות עם הסברים, ולארוחה טובה וטעימה – על בסיס פטריות מרינה, שמהן נעשו פלאים קולינריים! מרכז המבקרים מתאים לאירוח קבוצות גדולות וכן יחידים, בתאום כמובן, וזו הצעה ליום טיול באזור וביקב.

טעימות וארוחה במרכז המבקרים ביקב. צילום שוש להב

 יקב שאטו רמו:

יקב שאטו רמו, שוכן במושב חוסן בליבו של הגליל המערבי, מוקף בנופים יפיפיים, יערות, נחלים הזורמים בכל ימות השנה, מבנים ארכיאולוגיים מהתקופה הצלבנית והעות'מנית, ששימשו בעתות הקדומות אבירים ואנשי מלוכה, ממש כמו גלויה. היקב הוקם בשנת 2012 על ידי רמו בן שושן, חלוץ תעשיית הפטריות בארץ והבעלים של חברת מרינה פטריות הגליל, וכיום מנוהל על ידי אשתו מירי בן שושן.

הכרמים, שנבחרים בקפידה רבה על ידי היינן ונמצאים תחת השגחתו הצמודה לאורך כל עונת הגידול עד לרגע הבציר, ממוקמים בצפון רמת הגולן והגליל העליון, בגבהים של 750 מטר ומעלה מעל פני הים, אזורים עם אקלים ייחודי המותאם לגידול ענבי יין באיכות הגבוהה ביותר. היקב מיצר כ- 60,000 בקבוקים בשנה, תוך שימוש בציוד המודרני והמשובח ביותר, עם שמירה על שיטות יצור מסורתיות ועתיקות. המטרה היא לייצר יינות איכותיים, המבטאים שילוב בין העולם הישן לחדש.

ביקב 'שאטו רמו' במושב חוסן. צילום שוש להב

איכות הענבים, האהבה המשפחתית ליין והחיבור לשיטה המסורתית-יהודית בת אלפי שנים, בשילוב הטכנולוגיות ביקב, יוצרים יינות מדויקים, בעלי מאפיינים איכותיים וייחודיים, הזוכים לשבחים רבים וביקורות אוהדות. יינות היקב זכו בתחרויות יוקרה בארץ ובעולם, במדליות ובפרסים בינלאומיים. היינות מופקים באהבה ובמקצועיות רבה, הינם יינות מזנים משובחים ולצידם גם שילוב מרתק של מספר יינות יחד כבלנד. כאשר מגיעים הענבים ליקב, מתבצע מיון סופי ומדויק לפני הכניסה לתהליך תסיסה מבוקרת במכלי נירוסטה.

בסיום התסיסה ולאחר בדיקות מעבדה מוקפדות, עובר היין לחביות עץ אלון צרפתי מהטובות ביותר בעולם למשך 18 חודשי יישון. בסוף תהליך היישון, מרכיב  היינן את הבלנדים השונים עד לקבלת תוצאה מוגמרת. לאחר תהליך הבקבוק,  היינות נשמרים ביקב לפני הוצאתם לשוק, כאשר הם מוכנים למזיגה ושתייה וממשיכים להתפתח למשך שנים נוספות באחסון בתנאים נאותים. היינות נמכרים בחנויות בוטיק ליין בארץ ובעולם. יינות היקב כשרים למהדרין.

יינות משובחים ביקב 'שאטו רמו'. צילום שוש להב

 יין הדגל ספיישל רזרב –  :the top 7

בלנד המורכב מ50% ענבי קברנה סוביניון ו50% ענבי פטי ורדו, מהחלקות הנבחרות של כרמי היקב, שנבצרו ידנית בבציר לילי והובלו ליקב טרם אור ראשון. לאחר הפרדת הענבים מהשזרות, עברו הענבים תחילה השרייה קרה ובהמשך תסיסה איטית ומבוקרת. לאחר שמיצוי הטעמים והצבע הסתיים, עבר  היין שיקוע וכל זן התיישן בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי חדשות למשך 18 חודשים. מתוך כלל החביות, נבחרו ע"י היינן שבע החביות הטובות ביותר ומהן נבנה ממסך. לאחר מכן נכנס היין שוב לחביות למשך 6 חודשים נוספים, בתום התקופה בוקבק עם סינון קל בלבד. היין התיישן בבקבוקים תקופה נוספת במרתפי היקב, כדי להגיע לאיזון טעמים מיטבי.

טעימת יינן: היין מבטא בטעמיו שילוב מרתק של שני הזנים שמקורם בבורדו. הקברנה סוביניון תורם את עמוד השדרה והרעננות, והפטי ורדו תורם את הגוון השחור-סגול האופייני עם טעמי פירות יער סגלגלים. גוף היין מלא והוא אף מפתיע בעוצמתו. לאחר מספר דקות בכוס, היין יתחיל להתמסר ולהתרכך.

התיישנות: 24 חודשים, יין אדום יבש, 14.5% כוהל בנפח, 750 מ"ל.

לא מבושל ולא מסונן.

מחיר לצרכן: 310 ₪.

אושרי אליהו, יינן היקב, בסיור מודרך ביקב. צילום שוש להב

יינן היקב, אושרי אליהו:

לאחר סיום שירותו הצבאי בקבע, ומתוך חיבה לעולם היין שהחלה עוד בילדותו עם סבו ע"ה, התחיל אושרי אליהו לעבוד ביקב באזור הגליל ושם התחבר במהירות לעבודה ורכש ניסיון, תוך העמקת הידע בעולם קסום זה. אושרי, למד מהטובים ביותר את הידע הבסיסי וגם טיפים וניואנסים קטנים שעושים את היין מיוחד כפי שהוא. במהלך השנים הקים בנוסף לעבודתו ביקב, יקב גרא'ז קטן במרתף הבית, המייצר סך של 1500 בקבוקים בשנה, שהוא בעצם היין שמסמל את הייחודיות בעשייתו.

וכך, במהלך השנים ותוך רכישת ניסיון ביקבים נוספים, נקרא אושרי לדגל, ליקב שאטו רמו. מאז, הוא יחד עם הנהלת היקב, בעשייה מתמדת כדי לגדול בכמות היין מבלי לפגוע באיכות, רק להוסיף ולשפר את איכות היין, בעוד זנים מיוחדים או בלנדים מעניינים. "ליקב יכולות עשייה אדירות, מערכת חקלאית חזקה וכרמים משובחים, שמהם אנו מייצרים את היינות המיוחדים שלנו תוך עשייה מוקפדת ואיכותית", מסכם אושרי.

לפרטים והזמנות: 0504051106, 050405800   https://www.chateau-remo.co.il/

Exit mobile version