Site icon IAS

יצא לדרכו המרתון הנמוך בעולם: מרתון ארץ ים המלח

מרתון ארץ ים המלח הבוקר, על סוללת עפר שטרם דרכו עליה והותאמה במיוחד. צילום יח"צ

לאחר שארגון AIMS – ה-The home of world running הבינלאומי – הכיר באופן רשמי בים המלח כמסלול המרתון הנמוךבעולם, הוזנק הבוקר המרתון במסלולים חדשים סביב ים המלח ועל גבול ירדן.

ניר ונגר, ראש המועצה האזורית תמר, מזניק את המרתון. צילום יח"צ

המרתון, המתקיים זו השנה השנייה, הוא מרתון המשלב ספורט, בריאות, ותיירות. "ריצה על ים המלח במסלול המיוחד היא הזדמנות וחוויה בלתי נשכחת", מבטיח ניר ונגר, ראש מועצה אזורית תמר, שגם הזניק את מקצי אליפות ישראל ב-50 ק"מ, מרתון וחצי המרתון.

4,000 משתתפים, ובהם כ-350 רצים מ-50 מדינות, רצים במסלול חדש בין גבישי המלח על ים המלח וגבול ירדן. ראש המועצה הודה לכוחות הבטחון שמאפשרים את המשך שגרת החיים ואיחל החלמה מהירה לפצועי הפיגועים האחרונים. המשתתפים רצים בחמישה מקצים: 50 ק"מ, מרתון, חצי מרתון, 10 ק"מ ו-5 ק"מ.

שילוב של ספורט, בריאות ותיירות

יוצאים לדרך למרתון ארץ ים המלח. צילום יח"צ

לדברי ונגר, "שמו של מרתון ארץ ים מלח כבר הולך לפניו בארץ ובעולם. המרתון הוא המשך ישיר למרוץ עין גדי המסורתי, במסגרתו אנו מתייחדים עם זכרם של בני קיבוץ עין גדי האחים תומר וגיורא רון ז"ל. מדובר במרתון היפה בעולם שמשלב ספורט, בריאות, ותיירות. ריצה על ים המלח במסלול המיוחד היא הזדמנות וחוויה בלתי נשכחת. המועצה האזורית תמר הופכת את המרתון על מקציו השונים למסורת באירועי הספורט של החורף בישראל. אני מזמין את הציבור לבוא, לרוץ ולחוות את הקסם של ארץ ים המלח!"

מרתון ארץ ים המלח מתקיים זו השנה השנייה ומציע למשתתפים חווית ריצה ייחודית במזג אויר נוח ואידיאלי, בשטחים בהם לא רצו מעולם, לצד גבישי מלח עתיקים, אל מול נופי המדבר הקסומים ועל גבולה המזרחי של ישראל. שלא כמו במרתון הראשון שהוזנק על גבי כביש 90, השנה הוזנקו כל  הרצים מזרחה, ישר אל תוך הים לכיוון ירדן, על סוללת עפר שלא דרכו עליה מעולם ואשר הותאמה במיוחד לטובת משתתפי המרתון.

מרתון ים המלח, עם כ-350 משתתפים מחו"ל. צילום יח"צ

האירוע כולו התחיל מהאי המלאכותי מול מלון ישרוטל ים המלח. במתחם החדש הוצבה עמדת חלוקת ערכות ועמדת קפה ומים למזנקים והפנינג הסיום יתקיים בחוף עין בוקק הסמוך.

המרוץ מתקיים בסיוע ובתמיכת מפעלי ים המלח (ICL), משרד התיירות וזרוע הביצוע שלו – החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י) ורשות ניקוז ים המלח.

Exit mobile version