Site icon IAS

יוסי פתאל: "ודאות היא מילה גסה – מבינים, מסכימים ולא עושים"

יוסי פתאל מנכל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל צילום רמי חכם

"ודאות היא מילה גסה – מבינים, מסכימים ולא עושים", זה הפתיח לדבריו של יוסי פתאל – מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, באגרת השבועית שנשלחה לחברי הלשכה. הנה קטעים מהכתוב באגרת:

"בכל דיון ובכל פורום בו מדברים על ענפים שחייבים סיוע לאור המצב, שמו של ענף התיירות עולה ראשון, ככזה שחייב ביחס ומתווה מיוחד. בכדי לאושש את הברור מאליו, הוסיפו חברות תעופה רבות הודעה מצידן, לפיה לא יטוסו לישראל ברבעון הראשון של שנת 2024. גם תיירים שירצו להגיע לכאן, יתקלו בחסם של פוליסות ביטוח המסתייגות ממדינות הנמצאות במצב מלחמתי.

נפגשנו השבוע עם שר התיירות חיים כץ, שהודיע שמצידו יעשה כל מאמץ לסייע בהשגת מתווה לתמיכה במארגני התיירות לישראל. הנהלת הלשכה הגישה נייר עבודה ובו בקשה לסיוע בסך 75 מיליון ש״ח על פי המתווה הקיים.

בינתיים, מנהל משרד האוצר מדיניות כלכלית בדיעבד, כלומר, מודיע על תמיכה עבור חודשים שעברו, ומותיר בספק ואי וודאות את מה שיהיה. טיעוני המדינה לחזרת הכלכלה לפעילות גבוהה אינה רלוונטית לתחום התיירות. ניהול מדיניות כלכלית על פי ממוצע כלל ארצי, עלולה להיות מתכון בטוח להרס הענף.

הנהלת הלשכה דנה השבוע בנושא וגיבשה תוכנית פעולה להשגת מתווה תמיכה לחברי הלשכה. ברקע, יש לזכור, כי לרעתנו ניצבת העובדה שדיוני התקציב לשנת 2024 טרם החלו. במסגרת הישיבה דנה ההנהלה גם בתוכנית הפעולה לתחום יחסי הציבור, לטובת קידום המודעות בנושא אצל מקבלי ההחלטות, עם הצוות המקצועי המלווה את הלשכה.

חג חנוכה בפתח, ובמצב התוהו שמסביב, אנו תולים תקוות כי האור יצליח לחצוב את דרכו אל ראשם וליבם של מקבלי ההחלטות".

מי רוצה לבוא לישראל בזמן המלחמה? 

מסקר ששלחנו למנהלי המשרדים עולה שקיימת התעניינות ונכונות משמעותיות של עמיתים מחו״ל, להגיע לביקור בישראל ברבעון הראשון של 2024.

הכוונה לתוכנית בה משרד התיירות יממן את כרטיסי הטיסה, והתאחדות בתי המלון כמובילה וחבריה יספקו את חדרי האירוח לעמיתים בעת שהותם בארץ. ארגון תוכנית הביקור והאירוח בסיורים יהיו באחריות חברי הלשכה. בימים אלה דן משרד התיירות בנושא ואנו תקווה כי הדברים יבשילו לכדי מעשים ותקציבים בפועל.

חברי לשכה שכבר מארחים עמיתים מחו״ל – התפקדו!

חלק מחברי הלשכה מטפלים במשלחות הזדהות וקבוצות שמגיעות גם בימים אלו לסיורים בישראל. לשמחתנו, בתיאום עם דובר צה״ל, מתאפשרים ביקורים בישובים שנפגעו, ואנשי העיריות והמועצות האזוריות מקדישים זמן להיפגש עם קבוצות אלו. בנוסף, סיורים מאורגנים על ידי אנשי החמ״ל האזרחי, וגופים נוספים כמו זק״א.

חשוב מאוד מאוד! צלמו ושלחו אלינו חומרים מביקורים אלו. מספר חברי לשכה כבר הבטיחו לשלוח חומרים, כולל מאמר קצר על הלך הרוח בסיורים אלה, והתרשמותם האישית.

להלן המועדים בהם לא יערכו מפגשי זום עם לשכות משרד התיירות בעולם:

לבקשת חברי הלשכה, פנינו למנהל השיווק במשרד התיירות, על מנת לארגן מפגשי זום עם מנהלי הלשכות בעולם. פנינו הושבו ריקם בצרוף מלמולים בירוקרטיים. נכון לעכשיו אין בתוכנית מפגשים נדרשים וחשובים אלו.

הגשת בקשות לתקציבי תמיכה על פי המתווה לחרבות ברזל:

לבקשתנו, תערוך חברת ירון גינדי סמינר זום נוסף בנושא ביום שני ה-11.12 בשעה 15:00. מספר הפניות עם שאלות ובקשות להבהרה מצביע על כך שקיים חוסר בהירות בהקשר לתחומים מסוימים באופן ודרך הגשת הבקשה. חשוב מאוד (!!) שהבקשות יוגשו בצורה מושלמת וללא פגמים. כבר עתה ברור שרשות המיסים נתונה תחת לחץ רב.

בקשות שלא יוגשו בצורה נכונה כנדרש, צפויות לעיכובים משמעותיים. ודאו כי המגישים עבורכם בקיאים ומבינים עד תום את ההליך. הקפדה בשלב ההגשה תחסוך עוגמת נפש, סחבת בירוקרטית, ומרוץ לבירור השגות בעתיד.

סיכום ישיבת הנהלת הלשכה 6.12.23:

השבוע התכנסה הנהלת הלשכה לישיבה, במסגרתה נידונו הנושאים הבאים:

Exit mobile version