Site icon IAS

יוסי פתאל:" התעלמות הממשלה מן ההתחייבות לתשלום"

לכבוד

מר עוזי יצחקי

מנכ"ל משרד התחבורה

שלום רב,

 

הנדון: תשלום חוב בגין הטסת ישראלים מאנטליה לאתונה במהלך "צוק איתן"

 

צר לי שעלי לפנות פעם נוספת בעניין חמור זה, לאחר שמכתבי מיום 22.01.15 לשר התחבורה עם העתק אליך, לא נענה. קול דממה דקה, בניגוד לפניות הבהולות של משרד התחבורה אלינו במהלך "צוק איתן", לסייע בחילוץ כאלף ישראלים שנתקעו בטורקיה עקב הפסקת הטיסות לישראל.

.

כזכור, חברי התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל הפעילו רכבת אווירית מאומצת והטיסו את כל הישראלים מאנטליה לאתונה, וזאת לאחר קבלת התחייבותך האישית, בכתב ידך ובחתימתך, כי משרד התחבורה יישא בעלויות הטיסה.

 

עפ"י הסיכום, הועברו לחשב משרדכם, מר עופר פלג, חשבוניות לפי כמות האנשים שהוטסו, בתעריף המוסכם של 150$ לנוסע וכן כל המסמכים הקשורים להתחייבות ולתשלום הנדרש בגינה.

 

בהמשך, נשלחו כל המסמכים גם אל העוזר המקצועי הבכיר למנכ"ל, מר אסף שאמלי.

כל המסמכים הקשורים להתחייבות ולתשלום הנדרש בגינה נשלחו במייל וגם בדואר.

עד היום, שמונה חודשים לאחר מבצע החילוץ, לאחר תזכורות ופניות חוזרות, וגם לאחרמכתבי אליכם, לפני כחודשיים, טרם התקבלה כל תגובה ממשרד התחבורה, וכמובן שלא התקבל התשלום שהמשרד התחייב להעביר, או אף מתווה להעברת התשלום.

 

התעלמות הממשלה מן ההתחייבות לתשלום בוטה וחריפה כפליים, נוכח הכרת הממשלה בהפסדים הקשים שנגרמו לענף התיירות בשל "צוק איתן". כיצד אתם מתעלמים מהתחייבות לתשלום, לחברות אשר התגייסו למאמץ גדול בשם הממשלה ולמענה, וכיום נאבקות על קיומן במשבר התיירות העמוק שפוקד את ישראל?

 

ועוד אני תוהה, כיצד חושבת המדינה לשאת פנים אל חברות התיירות ולבקש סיוען, בהנתן מצב חירום נוסף, בו יידרשו חילוץ ישראלים מחו"ל והשבתם ארצה.

 

אבקש התערבותך הדחופה להסדרה מיידית של החוב לחברות התיירות. בהעדר מענה מיידי והסדרת התשלום, תיאלץ ההתאחדות לפנות לערכאות משפטיות ולבקש סיוען בגבייה.

 

בכבוד רב,

יוסי פתאל

מנכ"ל

העתק: ועד ההתאחדות

Exit mobile version