Site icon IAS

יוסי פתאל:"הפעלה מיידית של התוכנית להצלת ענף התיירות"

התאחדות משרדי הנסיעות ויועצי התיירות בישראל פנתה היום במכתב דחוף לשר הכלכלה נפתלי בנט ובקשה התערבותו הדחופה להתרת הסרבול הבירוקרטי המעכב יישומה של התכנית לשימור כח אדם בענף התיירות בעקבות נזקי "צוק איתן", שאושרה ותוקצבה בידי הממשלה, ואשר האחריות ליישומה הוטלה על משרד הכלכלה.

 

מיד כשהחלה להסתמן חומרתו של המשבר שפקד את הענף בעקבות המלחמה בקיץ, עונת השיא אשר אחראית על כ-40% מן ההכנסות השנתיות בענף הנסיעות, הכינו בהתאחדות מתווה לסיוע לענף התיירות, אשר במרכזו עמדה התכנית לשימור כח האדם המקצועי בתיירות, אשר העסקתו הרצופה ומניעת פיטורים, הינה אינטרס לאומי מובהק.

 

מן ההתאחדות נמסר, כי לפי הערכה מקובלת, מספר העוסקים בתחום משרדי הנסיעות עומד על כ-20,000 עובדים, אשר רבע מהם כבר צומצמה עבודתם, פוטרו או עומדים בפני פיטורים.

 

"עסקים קטנים ובינוניים בתחום התיירות, המחזיקים מזה עשרות שנים ענף כלכלי חשוב בישראל, עומדים בפני סכנת קריסה", הסביר מנכ"ל ההתאחדות יוסי פתאל, "ובידי שר הכלכלה הסמכות, האחריות והכלים לפתור ולהתיר את ההליכים – בירוקרטיים ואחרים – המעכבים יישום החלטת הממשלה והפעלת התכנית לאלתר, להצלת ענף התיירות מן המשבר החמור בו הוא נתון." בהתאחדות מצפים לתגובתו ופעולתו המיידית של שר הכלכלה.

 

Exit mobile version