Site icon IAS

יום השתלמות מקצועי למדריכי 'שביל סובב כינרת', של איגוד ערים כינרת

ביום השתלמות מקצועי למדריכי 'שביל סובב כינרת. 'צילום נעמה מנסלד, איגוד ערים כינרת

לצד ההכנות לקליטת הנופשים ב-15 חופי הרחצה השקטים של 'איגוד ערים כינרת' במהלך חגי תשרי, ועד סיום עונת הרחצה ב-31 באוקטובר – קיים האיגוד יום השתלמות מקצועי למדריכי 'שביל סובב כינרת', לקראת תחילת עונת טיולי הסתיו על שפת האגם הלאומי.

במסגרת ההשתלמות שאורגנה על ידי מחלקת חינוך וקהילה של איגוד ערים כינרת, בניהולו של אוריה פרנקל, נערך סיור רגלי במקטע 'שביל סובב כינרת' מבית יגאל אלון למתחם 'דבאח' מול המושבה מגדל, בו הדגים דניאל וקנין, רכז השביל באיגוד, את ההזדמנויות השונות להמשך פיתוח השביל.

שלום רנד, מהנדס איגוד ערים כינרת, הציג את תוכנית תמ"א 13/13/ב' להסדרת 35 ק"מ נוספים של 'שביל סובב כינרת', בהמשך לביצוע תכנית תמ"א/13/13/א' שאושרה ב-2015, עם תכנון מפורט לחופי האיגוד וקטעי שביל באורך כולל של כ-24 ק"מ. התוכנית, ביוזמת איגוד ערים כינרת ומינהל התכנון, ובהובלת האדריכל אילן איזן, כוללת תכנון מערך משולב של תוואי שביל עם מוקדי שירות לאורכו, ברמות פיתוח שונות, הכורך טיילות ושהיית יום ולילה, במטרה להפוך את השביל לציר טיול המקשר בין אטרקציות הגובלות בו, לטיולים קצרים או ממושכים לאוכלוסיות יעד שונות.

בנוסף, התקיימו הרצאותיהם של גיא רובינשטיין, מנהל תחום חקלאות מים פנימיים באגף לדיג ולחקלאות מים במשרד החקלאות, בנושא אכלוס דגים בכינרת ככלי ניהולי אקולוגי, וד"ר פיראס תלחמי, מנהל אגף כנרת ושימור מקורות מים צפון ברשות המים, בנושא שימור הכינרת כמקור מים אסטרטגי עבור מדינת ישראל, תוך כדי הסתכלות מרחבית על כלל מקורות המים הטבעיים באזור.

דנה בכר, מנהלת איגוד ערים כינרת: "למרות שנרשמה ירידה של כ-40% במספר הנופשים בחופי האיגוד לאורך חודשי יולי-אוגוסט, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר בשל חשש הציבור להגיע לצפון, חשוב להדגיש כי הכינרת, לעומת אזורי הגבול, נחשבת לאחד האזורים הבטוחים בארץ. אנו מזמינים את הציבור לנצל את יתרת עונת הרחצה, לבילוי משפחתי בחופים השקטים שלנו, בהם אסורה הפעלת מערכות הגברה ומוזיקה רועשת, וכן להגיע וליהנות מטיולי טבע ב'שביל סובב כינרת', בפרט בעונות הסתיו והחורף, בהם מתמלא השביל בצבעי ירוק פסטורליים ומפלס מי הכינרת עולה".

Exit mobile version