Site icon IAS

"יוזמתו של השר חיים כץ מצילה את הענף מקריסה"

תיירים מבקרים בישראל. צילום Depositphotos

בהובלת שר התיירות חיים כץ הממשלה תאשר ביום א' הצעת מחליטים לתמיכה במארגני תיירות שהכנסותיהם ירדו דרמטית בשל המלחמה. הסיוע יינתן עבור כל שנת 2024.

שר התיירות חיים כץ: "לצד המשימה הלאומית שלקחנו על עצמנו למציאת פתרונות אירוח למפונים, אנו ממשיכים להערך ליום שאחרי, כדי לאפשר התאוששות מהירה של תעשיית התיירות וחיזוק הכלכלה הישראלית. המתווה הייעודי למארגני התיירות הנכנסת, שפעילותם מהווה מרכיב משמעותי בהיקף התיירים המגיעים לישראל, יאפשר את שימור תשתית השיווק הנדרשת לחזרה מיטבית לשגרה".

משרד התיירות גיבש נוהל לקביעת השתתפות המדינה בשכר העובדים החיוניים של מארגני התיירות לשנת 2024. לפיו, בפעימה הראשונה מארגן תיירות יהיה זכאי לסיוע בשימור עובדים במקרים שהכנסתו במחצית הראשונה של שנת 2024 פחתה בלפחות 80% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, ובפעימה השנייה והשלישית בירידה של 70% בהכנסות לעומת כלל הכנסותיו בשנת 2023/ 2022 בהתאמה.

מדובר בעובדים שהועסקו על ידי מארגן התיירות טרם ה- 7 באוקטובר. גובה הההשתתפות הינו 93.75% משכר העובד או השכר הממוצע במשק, הנמוך מבין השניים.

לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל: "יוזמתו של השר חיים כץ מצילה את ענף מארגני התיירות הנכנסת לישראל מקריסה. התיירות הנכנסת מהווה נדבך חשוב בכלכלה של ישראל, ההחלטה תאפשר לשמר תשתית אנושית קריטית לחידוש תנועת התיירים לישראל לאחר המשבר".

Exit mobile version