Site icon IAS

יהודה זפרני: "קדימה, להתכונן עכשיו למחר"

יהודה זפרני - מומחה בינלאומי לתיירות ותעופה. צילום יח"צ

שנת 2024 תהיה חזרה לשגרה גם בתיירות היוצאת, הפנים ותחילת החזרה גם בתיירות הנכנסת. אני שומע קולות פסימיים אצל חלק ממנהיגי הענף ואני שמח שהם לא רבים ולא מייצגים כי כולם צריכים להיות אופטימיים ולתת רוח גבית לכל עובדי הענף לפני הכל ואח"כ לחברות שמעסיקות אותם וכמובן לשדר עוצמה ואופטימיות לחזרה מהירה לעבודה, זה חשוב דווקא בשיאה של המלחמה כדי לשדר לכל העובדים המסורים והמקצועיים שיש עתיד למגוון ענפי התיירות כולל ובעיקר לתיירות הנכנסת שהולך לפרוח אחרי המלחמה …

למה לפרוח?

כי אחרי המלחמה לא יהיה איום טילים מעזה וכך חברות תעופה ירצו לטוס לארץ הקודש יותר מבעבר ויותר תיירים ירצו לנפוש בישראל שתהיה מדינת תיירות יותר בטוחה מבעבר . ראינו איך אחרי 2020,2021,2022 שנות הקורונה שחלפו איך החזרה שלנו הייתה מהירה לשגרה בכל התחומים-תיירות יוצאת, תיירות פנים וגם תיירות נכנסת שמתאוששת יותר לאט אבל מתאוששת.

יש לציין לטובה את כל מערך משרד התיירות ושר האוצר חיים כץ בראשו ושאר עובדי המשרד שטיפלו בכל מערך הפיצויים והמענקים שטופל יחסית מהר וטוב וכן בזמן מלחמה אין 100% מרוצים אבל הרוב כן מרוצה כולל הטיפול של משרד התיירות במתווה המפונים שהקל על התושבים אבל יש לומר גם על מרבית המלונות שקלטו את המפונים שקיבלו תעסוקה לכל תקופת המלחמה ואני מעריך שהציבור יפרגן להם גם אחרי המלחמה.

זה הזמן שכל הארגונים בתיירות יישבו ויתכננו קדימה את ענף התיירות. שיאחדו כוחות להתאחדות אחת גדולה וחזקה שתיקרא "התאחדות התיירות בישראל" ושתחתיה יהיו מיוצגים כל ענפי התיירות , גדולים כקטנים ולהכניס את הענפים שמתפרנסים מהתיירות לתוך ההתאחדות הזאת וליצור כח גדול ועצום שלא יזלזלו בו בעתיד שירכז וייצג מעל חצי מיליון עובדים בכל הענף והענפים סביבו שמתפרנסים אחד מהשני.

שיישבו היום ויתכננו את עתיד התיירות ל-10,20, 5 שנה קדימה !!! כן ל- 20 שנים הבאות תכנון עם חזון ועם ראיה לשלום אזורי ותשתיות משודרגות ואטרקציות חדשות והכפלת כמות המלונות בישראל ויצירת תוכניות אזוריות עם שכנינו ולתת את התיירות הנכנסת ל- 20 מיליון תיירים כי זה אפשרי ולא רק חלום…

ומילה נוספת על עתידה של עזה …חובה לתת מענה "ליום שאחרי" מבחינה תיירותית גם לעזה ולהכין תוכניות שיקום שהמרכיב העיקרי יהיה תיירות , לבנות 100 בתי מלון בעזה ולהפוך אותה לעיר תיירותית  –"עזה הכל כלול" !!!

והמחר כבר כאן !!!

אז קדימה , במקום לדבר ולהתלונן , לעשות, להכין את המחר !

יהודה זפרני – מומחה בינלאומי לתיירות ותעופה, מרצה ומרכז את קורס סוכני נסיעות בבית הספר לתיירות של אוניברסיטת חיפה ומנהל את תחום התיירות של מועדון הוט צרכנות. מותיקי ומנהלי ענף התיירות בישראל.

Exit mobile version