Site icon IAS

טכנולוגיה ישראלית בפסטיבל מוזיקה בברצלונה

משקפי מציאות מדומה, שבהן ישודרו המופעים בשידור חי ממצלמות הממוקמות במספר נקודות. צילום קווילט

חברת Qwilt תשתתף בניסוי ראשון מסוגו בטכנולוגית הדור החמישי של הסלולר G5 בפסטיבל המוזיקה בברצלונה שיערך בשבוע הבא: במסגרתו יוכלו המבקרים לצפות בהופעות החיות דרך טכנולוגיה של מציאות מדומה ממספר זויות ובכיסוי של 360 מעלות.

אלון מאור, מנכ"ל קווליט. צילום יח"צ

החידוש הטכנולוגי הוא באפשרות לקחת חלק ולהשתתף וירטואלית בארוע חי. עד היום המציאות המדומה התבססה על תוכן שהוכן מראש עבור המשתמש ולא תוכן שמועבר למשתמש בזמן אמת וזאת בשל הנפח הגבוה הנדרש והמהירות. הדבר מתאפשר כעת בזכות תשתית התקשורת החדשנית להעברת מידע בקצב מהיר ומשקפת את חוויית הארועים העתידית.

פסטיבל המוזיקה Cruilla Barcelona, מהמרכזיים בספרד ובאירופה, יערך בפעם העשירית בין ה-3-6 ביולי בברצלונה וצפוי למשוך אליו עשרות אלפי חובבי מוזיקה.  המבקרים יצוידו במשקפי מציאות מדומה, שבהן ישודרו המופעים בשידור חי ממצלמות הממוקמות במספר נקודות, כך שניתן יהיה לראות את הזמרים וכן את הקהל מלמעלה וכפי שהוא נראה מהבמה.

לדברי אלון מאור, מנכ"ל קווילט, מטרת הניסוי היא לבדוק ולהציג את היכולות החדשות שמביאה איתם הרשת המהירה של האינטרנט בתחום חווית הצפיה. ברצלונה היא מהערים המתקדמות באירופה בשדרוג לרשת G5 ולכן נבחרה לעריכת הפיילוט. "אנו מעריכים שבתוך מספר שנים, הטכנולוגיה שאנחנו מנסים כעת לראשונה, תהפוך לחלק בלתי נפרד מאירועי התרבות ומכל תחומי החיים ותאפשר ליהנות מהאינטרנט ברמת אמינות ומהירות שלא הכרנו עד כה".

בניסוי בברצלונה שותפות הרשתות הספרדיות סלנקס טלקום, מסמוביל, אקסיונה וחברת קווילט. המערכת של קווילט מבוססת על ניתוח בזמן אמת של ביקושים לתכני וידיאו באמצעות בינה מלאכותית וניהול של זיכרון מטמון. קווילט מספקת שרותים למאות חברות תקשורת ברחבי העולם שמצליחות בעזרתה לעמוד בביקוש הגבוה לוידיאו בעת התרחשויות חדשותיות, משחקי כדורגל ועוד.

Exit mobile version