Site icon IAS

טיולי משפחות: הישראלים אוהבים לטייל עם הילדים

נסיעות לחו"ל עם ילדים צילום Depositphotos

פוטנציאל המשפחות המתכוונות לצאת הקיץ לחופשה משפחתית בחו"ל גבוה מכל זווית אפשרית – ובראשן הגידול במספר המשפחות בישראל. על פי דוח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) שפורסם בחודש פברואר השנה, בשנת 2017 היו בישראל כ-2.06 מיליון משפחות, בהשוואה לכ-1.73 מיליון בשנת 2008. המשפחה הישראלית כוללת בממוצע 3.73 נפשות, נתון שהוא ללא שינוי בעשור שחלף. מה גם שאחוז הילדים עד גיל 17, המתגוררים עם שני הורים בישראל (92%), גבוה ביחס למרבית מדינות ה-OECD. שנית, הנתונים הסטטיסטיים מראים כי 12% מתוך יציאות הישראלים לחו"ל בדרך האוויר בשנת 2018 היו ילדים מתחת לגיל 14.

8.5 מיליון ישראלים יצאו בשנת 2018 לחו”ל, המהווים עליה של 12%. 7.8 מיליון יציאות מתוכם היו דרך האוויר, שזו עליה של 10%, מתוכם – 12% – קרוב למיליון (כ-993 אלף) – היו ילדים מתחת לגיל 14. 27% מכלל היציאות היו בחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט), מתוכן 20% (כ-464 אלף) היו ילדים מתחת לגיל 14.

בזכות "השמיים הפתוחים"

השפעת "השמים הפתוחים" על גידול תנועת הישראלים לחו"ל היא כבר מזמן לא בגדר השערה אלא מציאות יומיומית היוצרת גידול בטיסות לואו-קוסט ולתחרותיות המורידה את מחירי הטיסה. עובדה זו מאלצת את חברות התעופה המסורתיות (הלגאסי) לצאת גם הן במחירי בייסיק.  ואכן, על פי נתוני הלמ"ס מנוכי עונתיות, בשלושת החודשים הראשונים של השנה –  ינואר-מרץ – נרשמו 756 אלף יציאות של ישראלים לחו"ל, המהווים עליה ממוצעת של 3% לחודש, בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים, אוקטובר-דצמבר 2018, שבהם נרשמו 734 אלף יציאות בממוצע לחודש.

לכן, על פי נתוני המגמה, נרשמה ברבעון הראשון של השנה עלייה של 0.7% בממוצע מדי חודש ביציאת הישראלים לחו"ל. ניתן להקיש מכך, כי במקביל תגדל גם תנועת המשפחות היוצאות לחו"ל בעונת הקיץ.

חל גידול בתנועת המשפחות העצמאיות המזמינות בנפרד את מרכיבי הטיול ובהם שכירת רכב. צילום Depositphotos

התחרות מורידה מחירים

תנועת החופשות המשפחתיות לחו"ל מתחילה אומנם מתחילת "החופשה הגדולה" של בתי הספר, אך היא בשלבים הראשונים דלילה, בעיקר בגלל העובדה שהרבה משפחות ניצלו את חופשת הפסח וימי חול המועד ליציאות משפחתיות לחו"ל, אך ככל שהקיץ חולף – תנועת המשפחות גדלה ומגיעה לשיא בחודש אוגוסט. ההבדלים בהיצע הביקושים של המשפחות, יצרו בדרך כלל בעבר מחירי חופשה זולים יותר בתחילת עונת הקיץ, שהלכו והתייקרו בהמשך העונה והגיעו לשיאם באוגוסט. אבל השנה הגידול בתחרותיות בענף התעופה בכל הסוגים – שכר, לואו-קוסט ולגאסי – הפעיל לחץ על חברות התעופה להוריד מחירים במשך כל עונת הקיץ.

תנועת המשפחות העצמאיות

שינוי נוסף שיורגש השנה ביתר שאת, הוא הגידול בתנועת המשפחות העצמאיות, המזמינות בנפרד טיסות, בתי מלון בחו"ל ושכירת רכב, ובונות לעצמן טיול באתרים השונים באמצעות האינטרנט, עם גידול מרשים בתנועת המשפחות בטיסות הלואו-קוסט. קמעונאי התיירות ערים למצב זה והם מציעים למשפחות אלה טיולים לבנייה עצמית, בהתאם לרצונן החופשי וגם חבילות תיור מסורתיות הכוללות את כל צרכיהן. בשתי האפשרויות – ההצעות של קמעונאי התיירות כוללות טיסות שכר וטיסות לואו-קוסט, או טיסות לגאסי במחירי בסיסיים, ללא מזוודה, מה שכמובן לא ישים לנסיעה של משפחה הכוללת ילדים.

Exit mobile version