Site icon IAS

חלום שוויון מעמד הנשים בתעשיית המלונות

למעלה מ-50% מעובדי תעשיית התיירות בישראל הן נשים, אבל רק כ-15% מהמנהלים בענף המלונאות הן נשים. בארץ כרגע: 50 מנכ"ליות מתוך 350 מנהלים של בתי מלון.   

        
עוד נתון מעניין: 55% מהנשים בתעשיית התיירות עובדות במשרה חלקית, ביחס ל-33% מהגברים, כך דיווחה היום רומי גורודיסקי, סמנכ"לית התאחדות המלונות בישראל בוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת, במסגרת 'יום העסקים' במשכן.

 

גורודיסקי הוסיפה: "החלום שלי הוא שיגיע יום שבו שכר הנשים המנהלות במלונות ישתווה לשכר הגברים בתפקידי ניהול זהים, וגם שהיקף הנשים המנהלות במלונות ימשיך לגדול בהתמדה, כפי שקורה בשנים האחרונות, עד שמספרן של המנהלות יעמוד לכל הפחות על 50% מכלל תפקידי הניהול במלונאות."

 

סילבי כהן-גבאי, מנכ"לית מלון 'כרמים' ברשת ישרוטל, שפתחה בעבר את מלון רויאל גרדן באילת, מלון העסקים ישרוטל טאואר בתל אביב, ומלון בראשית במצפה רמון, שיתפה את חברי הוועדה בקושי היום יומי של שילוב בין הורות ומשפחה – וקריירה.

 

ח"כ עליזה לביא, יו"ר הועדה, אמרה כי זהו דיון המחבר בין העצמה הנשית למגזר העסקי. ח"כ לביא אמרה כי תקוותה שעוד שנה, כשהועדה תתכנס מחדש, מספר המנהלות בתיירות ובמלונאות יגדל משמעותית ביחס להיום.

 

ח"כ שולי מועלם, חברת הוועדה, הבטיחה ששר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, יוזמן לוועדה לדיון בדרכים לקידום נשים בתחום התיירות. כמו כן, אמרה ח"כ מועלם, שנציגות 'פורום המלונאיות', בראשות סמדר נמרודי רינות יוזמנו לדיוני הוועדה כדי לתת השראה לקידום נשים בישראל.

 

ורד סוויד, יועצת ראש הממשלה למעמד האשה ציינה בהערכה רבה את פועלה של גורודיסקי לקידום הנשים בתחום המלונאות, וכך גם אורחי הועדה וחבריה.

 

בדיון נכחו הח"כים: אראל מרגלית, גילה גמליאל, חנין זועבי, שולי מועלם, חיליק בר.

 

Exit mobile version