Site icon IAS

חורף חם באשדוד והפתעות קולינריות נוספות

החברה לתיירות אשדוד תקיים בין ה-8-14 בפברואר במסעדות אשדוד את פסטיבל "סיפורי מרק", בו 30 מסעדות העיר יוסיפו לתפריטיהן במשך אותו שבוע מנת מרק שהשף או הבעלים אוהבים במיוחד. המרקים יימכרו במסעדות במהלך השבוע במחיר מיוחד של 10 שקלים בלבד.

אפרת אספה ממסעדת אדיס עלם האתיופית תכין מרק עדשים על פי מתכון מהכפר בו נולדה; במסעדת ראיחונה הבוכרית יגישו שורפה – מרק כבש בוכרי; מסעדת רונג'אן התאילנדית תציע מרק עוף בקארי; בפריקסה המיתולוגי של מוריס יגישו מרק שעועית; במסעדת עלמא יהיה ניתן להזמין מרק חצילים בקרם קוקוס; במסעדת ברבריני מרק עגבניות איטלקי; במסעדת אלאדין – מרק ח'רירה ועוד.

כמובן שכראוי לעיר חוף כאשדוד, גם הדגים יככבו בפסטיבל. מרקי דגים יהיה ניתן למצוא במסעדת פסקדו ובבני הדייג, ובמסעדת סאנסט BLVD יגישו צ'אודר דגים.

ערב הגאלה לכבוד פתיחת הפסטיבל יתקיים ביום חמישי, 8 בפברואר בשעה 20:30 בבית אריה קלנג. בתפריט: דוכני מרק של המסעדות המשתתפות ימזגו טעימות של מרקים משלל עדות וטעמים. בהמשך יספרו פבלו רוזנברג והילה אלפרט – "בשבחי המרק" – סיפורים קצרים, שירים ומנגינות על אהבה ואוכל, הצצה לסיר המבעבע של אשדוד לצד הסיפור שרקם ופרם את תבשיל חייה של אלפרט. מחיר לאדם: 70 שקל.

המסעדות המשתתפות בפסטיבל: אדיס עלם, אלאדין, אצל מרסל, ארמיס, ברבריני, מוזיאון לתרבות הפלשתים, גחלים, סאנסט BLVD, פסקדו, עלמא, ליגל, פטרה, פיתה בסטה, קפה קפה סטאר סנטר, ראיחונה, רונג'אן, קלמה, אספניה, בליקר בייקרי, אטמוספירה, אצל אתי, אצה אשדוד, בני הדייג, פינת הסנדוויץ הטוניסאי, השוק, חומוס כהן, טירמיסו, פורטו, קורסר ושיפודים.

כרטיסים לערב הגאלה בהזמנה מראש בלבד: https://eventbuzz.co.il/marak_festival  לפרטים נוספים: פייסבוק "תיירות אשדוד – Visit Ashdod"

מרקים בהילטון

השף הראשי של מלון הילטון תל אביב, רפיק ג'ברין, מהילטון תל אביב מציע במסעדת הלובי של המלון מגוון מרקי חורף מהבילים ובהם מרק בצל מוגש עם קרוטון מושחם בגאודה עיזים; מרק מינסטרונה מוגש עם פסטו ופרמזן; מרק חצילים ופלפלים בניחוח יין לבן עם עגבניות שרי לחות; מרק חרירה עם תבלינים ועשבי תיבול ארומטיים, מוגש עם לחם פראנה, מרק וישיסואז – מרק תפוחי אדמה וכרישה בעיטור שמן ירוק, או מרק עגבניות חרוכות מוגש עם ברוסקטה וקרם פרש. המחיר – החל מ-42 שקל. מוגש בימות השבוע (א'-ה') – מחצות היום ועד חצות הלילה.

"קינוח מתלהב" ברשת BBB

רשת ההמבורגרים BBB, תחגוג את יום פונדו השוקולד העולמי, אשר חל מידי שנה ב-5 בפברואר, עם מנה בשם "קינוח מתלהב", שהינה למעשה סושי מתוק אשר יוגש במסעדות הרשת, במהלך כל חודש פברואר.

ה"קינוח המתלהב" כולל מבחר מאכלים מתוקים המוגשים במגש סושי דקורטיבי, לצד מטבלי שוקולד חלב ושוקולד לבן. מחירו 42 שקלים ולחברי מועדון 10% הנחה.

פונדו שוקולד הוא קינוח חם של שוקולד נוזלי שטובלים בו חתיכות של עוגיות, מרשמלו, תותים או כל מזון מוצק וטעים שאפשר לחתוך ולטבול.

במקור הפונדו הינו מטבל גבינה חם, המוגש בקערה מיוחדת, ממנה אוכלים מספר אנשים ביחד. מקורו של הפונדו בשוויץ והוא נחשב למאכל הלאומי של הקנטונים דוברי הצרפתית במדינה.

הפונדו מוגש לאמצע השולחן והסועדים מקבלים מזלגות ארוכים, בעזרתם הם טובלים בו את חתיכות המזון, דוגמת קוביות לחם, חתיכות בשר ואחרים. מתחת לסיר הפונדו או הקערה, דולקת דרך קבע פתיליה השומרת על חום התבשיל.

פונדו שוקולד מהווה את הגרסה המתוקה של הפונדו והוא מטבל של גנאש שוקולד עם הרבה שמנת מתוקה שנשמר חם ומתוק. 

הקפה הירושלמי – סיור בין בתי הקפה המיוחדים בירושלים

הסיור "הקפה הירושלמי",  בין בתי הקפה המיוחדים של ירושלים, הוא סיור מודרך העוסק בתרבות הקפה בירושלים, מאז ועד היום. בסיור עוברים במטבח של אחד מבתי המלון המגניבים בירושלים ונכנסים למגדנייה חרדית ובה מאפים איכותיים. בהמשך, חוגגים עם וופל בלגי איכותי, מבקרים בבית קפה ששוכן בתוך מבנה מקושת מהמאה ה-19, וטועמים בורקסונים איכותיים ומאפים פריכים בבתי קפה קטנים ואופנתיים. 

מדריכים ערן ודוד גל-אור, הבעלים והמנהלים של 'מסלולים > להתאהב בארץ מחדש'.

נקודת ההתחלה והסיום היא כיכר הדווידקה, במפגש הרחובות יפו והנביאים. הסיור הינו סיור מעגלי ובעל דרגת קושי קלה. הסיור מתאים לקבוצות קטנות, למשפחות ולזוגות. אורך הסיור כ-4  קילומטר, ומשך הסיור 4 שעות. הסיור עובר ברחובות רחבים וצרים לסירוגין, חלקם מוצלים וחלקם חשופים לשמש. הוא כולל עליות וירידות מתונות.

הסיור יתקיים ביום ו', 2.2.2018 בשעות 08:45-13:30. מחיר סיור למשתתף: 75 שקל בהזמנה מראש. (תשלום במזומן במקום).

ניתן להירשם ולתאם סיורים גם לקבוצות בטלפונים: 054-2406657, 050-4000026

Exit mobile version