Site icon IAS

חוצים את קו 3 מיליון תיירים בשנה

ביום ג' השבוע ינחת בנתב"ג התייר ה-3 מיליון שיזכה לקבלת פנים חגיגית. – קמפיין הגעתו ארצה יהווה יריית הפתיחה למהלך של גיוס עובדים החסרים בתחום המלונאות, העלאת מספר חדרי האירוח הקיימים ברחבי הארץ, מורי דרך בשפות ייחודיות והיצע האטרקציות הזמין לתיירים.

שנת 2017 צפויה להסתיים עם גידול בשיעור של יותר מ-20% בכניסות תיירים לישראל בהשוואה ל-2016. מגמת הגידול צפויה להתחזק ובמשרד התיירות נערכים לתת מענה לתיירים שיגיעו ארצה ולשפר את חווייתם.

עובדים

קמפיין התייר ה-3 מיליון נועד לגייס עובדים לתעשיית התיירות, שסובלת ממחסור בכוח אדם בתחומים מרכזיים, כמו למשל במלונות, בהם חסרים אלפי עובדים בתקופות השיא. במשרד מטפלים במחסור הצפוי, במיוחד במצב בו ימשיך קצב הגידול הקיים היום בתיירות הנכנסת. יצוין, כי באילת מועסקים מדי יום יותר מ-1,000 עובדים ירדנים במלונות, עקב מחסור בכוח אדם של עובדים ישראלים.

חדרי לינה

בתחום חדרי מלון – יוקר הנופש בישראל מושפע מהיצע חדרי האירוח בישראל, ומרמת הביקוש לחדרי אירוח. כבר היום מורגש לחץ בתקופות השיא (High season), עם תפוסות המגיעות ל-80% עד 90%. במשרד התיירות זיהו את המחסור הצפוי בטווח הזמן הקרוב בחדרי לינה, ובהמשך לכך, שר התיירות יריב לוין הוביל רפורמה משמעותית בהליכי הקמת מלונות. הרפורמה כללה את אישור חוק המלונות (הכרזה על בתי מלון כתשתית לאומית עם הליך אישור מקוצר, ומתן אפשרות לתוספת של 20% מגורים מעבר לזכויות המלונאיות), הרחבת מפת המענקים שנותן משרד התיירות ומענק מוגדל ליזמים המקימים מלונות עממיים. כבר היום ניתן לראות גידול של כ-80 אחוזים בביקוש להקמת מלונות.

מורי דרך

בקרב מורי הדרך חסר כוח אדם, ככל שמדובר בדוברי שפות זרות ייחודיות. במשרד התיירות מעריכים, כי קיים מחסור של כ-100 מורי דרך דוברי סינית. כיום עובדים בישראל קרוב ל-70 מורי דרך דוברי סינית. החוק הישראלי מאפשר רק לתושבי ישראל לקבל רישיון הוראת דרך.

אטרקציות

בכל הקשור לאטרקציות מעוניין המשרד לשפר ולגוון את המבחר, כדי להעצים את חוויות התיירים בישראל.

חבילת חלומות לתייר ה-3 מיליון

שר התיירות יריב לוין יקבל את פניו של התייר ה-3 מיליון בנמל  התעופה בטקס חגיגי. משם ימשיך התייר לחופשת החלומות שלו, כאשר במשרד התיירות הכינו מגוון אפשרויות כדי שיתאימו להעדפותיו האישיות. במשך הסיור ישודרג חדרו לסוויטה מפנקת, הוא יזכה לנסיעה בלימוזינה מפוארת, בסיור במסוק בשמי ישראל, בביקור בוצי בים המלח, בסיור קולינרי בכרם התימנים, ובפעילויות נוספות, כאמור, על פי בחירתו.

גידול עולמי

ע"פ דו"ח ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לשנת 2016, טיילו בעולם בשנה זו כ-1,235,000 תיירים. מדובר בגידול של 4% בהשוואה ל-2015 (46 מיליון תיירים נוספים). מדובר בהמשך מגמת גידול בתיירות העולמית ב-7 השנים האחרונות, כאשר משנת 2008 ועד לשנת 2016 מספר התיירים בעולם גדל ב-300 מיליון.

Exit mobile version