Site icon IAS

חופשה בברנדנבורג : "סינרגיה בין טבע להיסטוריה"

לפני מספר ימים פגשתי את קנוט הנשקה (Knut Hanschke ) מנהל השיווק של לשכת התיירות של ברנדנבורג – גרמניה, במסגרת ביקורו בארץ.
 
פגישה מרתקת עם איש שמאחוריו שורה ארוכה של תפקידים בתחום התיירות ואוהב ישראל מושבע, שלא חסך לרגע במהלך הפגישה לשבח את מדינת ישראל בהתלהבות יוצאת דופן מלווה לא פעם בלחלוחית בזווית עין. "את ההיסטוריה של מדינתי, גרמניה, למדתי בעיקר ברחובות דיזנגוף ובן יהודה", אמר האורח מברנדנבורג.
 
ברנדנבורג, היא אחת מ-16 המדינות הפדראליות בגרמניה, שטחה כגודל מדינת ישראל (חמישית בגודלה בגרמניה) ואוכלוסייתה מונה כיום כ-3 מיליון תושבים בלבד "והרבה מאוד מקום עבור תיירים", הוסיף בחיוך קנוט הנשקה.
 
ברנדנבורג מקיפה את ברלין מכל צדדיה,דבר שעוזר לתאר בפני תיירים מרחבי העולם את מיקומה הגיאוגרפי המדויק ובמיוחד עבור ישראלים, ש-40% מכלל המבקרים בגרמניה מגיע לעיר הפופולארית- ברלין, 60% לשאר היעדים בגרמניה ומזה סה"כ 0.5% מגיע לברנדנבורג, מציין קנוט.
 
לשאלתי מדוע ברלין אינה חלק ממדינת ברנדנבורג, אמר קנוט: "לאחר איחוד גרמניה נערך משאל בקרב תושבי ברנדנבורג שהתנגדו בתוקף לקחת את ברלין עם חובותיה הכלכליות על גבם". "אולי טעות היסטורית", חשבתי לעצמי.
 
משפחות המלוכה בנו 18 ארמונות בעיר הבירה פוטסדאם וסביבתה. פוטסדאם ( שבה 140 אלף תושבים) מרוחקת כ-30 דקות נסיעה בלבד מברלין, ברכבת היוצאת בכל 10 דקות. המלכים לאורך ההיסטוריה נהגו לשהות בארמון העיר של ברלין ביום ולחזור לקראת ערב, ללון בארמונם השלו בפוטסדאם.
 
אחד מהארמונות החשובים מבחינה היסטורית הוא ארמון צציליינהוף ( Schloss Cecilienhof ) בפוטסדאם בו נערכה "ועידת פוטסדאם" בין מנהיגי בעלות הברית, סטאלין,צ'רצ'יל וטרומן ב-17 ביולי 1945 ,בסיום מלחמת העולם השנייה והוחלט בה על חלוקת אירופה.
 
פוטסדאם היא גם "עיר הסרטים" . ברובע באבלסברג שוכנים אולפני באבלסברג ( Babelsberg studios ) שנפתחו ב-1911 , חמש שנים בלבד לאחר הקמתו של הוליווד וברבות השנים צולמו בהם למעלה מ-3000 סרטים וסדרות טלוויזיוניות ( המלאך הכחול, מטרופוליס, זמנים טובים- זמנים רעים, הפסנתרן בביומיו של רומן פולנסקי  ועוד). "הסיבה להצלחתו של המקום, מסביר קנוט ,פשוט זול יותר להפקת סרטים בהשוואה להוליווד, גודלו והסביבה האידיאלית לצילום סרטים המתארים את גרמניה או פולין בשנים עברו".

פארק הסרטים  ( Babelsberg Park ) פועל במקום מחודש אפריל לאוקטובר ומציג למבקרים מופעי פעלולים, רחוב בסגנון המערב הפרוע, ימי הביניים ועוד.  מוזיאון הסרטים נמצא לעומת זאת במבנה מלכותי בסגנון הבארוק במרכז העיר פוטסדאם.
 
אטרקציה נוספת היא אזור שפרייאלנד (Spreewald) משופע ביערות, נחלים, אגמים, תעלות מים וביצות מנהר השפריי הזורם במבוך של למעלה מאלף קילומטרים ו-300 יציאות נחלים המשמשות עד היום להובלת אנשים ולספורט. כפרים קטנים וציוריים ממוקמים באיים ישרו עליכם תחושת רוגע מוחלטת.
 
יעד תיירותי ייחודי, היא העיר  Eisenhuttenstadt  שתוכננה עבור המשטר הקומוניסטי והייתה העיר הסוציאליסטית הראשונה במזרח גרמניה אחרי 1949 ונקראה בעבר Stalinstadt על שם המנהיג הרוסי סטאלין. בעיר ייצרו בעבר את מכוניות הדגל של מזרח גרמניה, הטרבנט. העיר תוכננה בצורה שבמרכזה מפעלי ברזל וסביבה מרוכזים בתי העובדים.

  
אטרקציות נוספות לילדים בנוסף לפארק הסרטים היא בריכת השחייה בליבנאו ( Lubbenau ) המופרדת בזכוכית כשבצד אחד שוחים הילדים ומעברו השני פינגווינים. בפוטסדאם יש את סיורי הסירות המעניינים המציגים את הארמונות במבט שונה ופלנטריום. רכיבת אופניים אופיינית לאזור היות ומדובר במדינה שטוחה ומתאימה במיוחד לספורט המשפחתי.לשם כך נולדו בה בתי המלון הנקראים "מיטות רכיבה" ( BIKING BEDS) – לאחר רכיבה ממושכת באופנים אפשר לתפוס תנומה ולהמשיך שוב ברכיבה מהנה .
 
גשר גלינקה (Glienicke bridge) הידוע, מחבר את ברלין לפוטסדאם ומסמל את נקודת המעבר בין המזרח למערב. הגשר בוודאי, יזכיר לכם מספר סרטי מתח ידועים מהעבר. זה המקום בו נהגו להחליף סוכנים חשאיים שבויים.
 
לסיכום, בילוי בעיר ברלין בשילוב ברנדנבורג הוא שילוב מצוין לחופשה משפחתית, לקבוצות מאורגנות או לכל מי שרוצה ליהנות מהעיר הגדולה, ברלין, מבלי לוותר על רוגע בטבע קסום והיסטוריה מפוארת.  
 

Exit mobile version