Site icon IAS

זמן ההמתנה למענה אנושי מקצועי לא יעלה על 6 דקות

הקץ להמתנה הממושכת בטלפון למענה אנושי מקצועי. צילום Depositphotos

ועדת הכלכלה אישרה היום מהפכה צרכנית היסטורית, כאשר קיבלה את הצעת היו"ר איתן כבל שלפיה זמן המתנה למענה אנושי מקצועי לא יעלה על 6 דקות ויחול על כל החברות ללא יוצא מהכלל. ההצעה תקצר דרמטית את זמני ההמתנה למענה אנושי מקצועי בפניות לטיפול בתקלות, בירור מצב חשבון וסיום התקשרות. התיקון יחול על כל החברות במשק ובכללן, באופן חסר תקדים, גם על הבנקים וחברות הביטוח ויכנס לתוקף בעוד כ-9 חודשים.

היו"ר כבל: היום נדמה שהתחרות היא מי ייתן את השירות הגרוע יותר ולציבור הגיעו מים עד נפש; הוא אף מתח ביקורת על משרד התקשורת שנזכר אתמול לקבוע הוראות זהות לחוק  והמשנה למנכ"ל משרד התקשורת התנצל ואמר, כי התיקונים היו במגרות 5 שנים ולא היו יוצאות משם אילולא הצעת החוק של היו"ר כבל והדיונים בוועדה.

הכנות לקראת קריאה שניה ושלישית

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה היום להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת היו"ר כבל. סגנית המפקחת על הבנקים, עודדה פרץ, אמרה כי ההסדר שייקבע לכולם צריך לחול גם על הבנקים, אך ביקשה לאפשר ללקוח שכן ירצה לקבל מענה אוטומטי, באמצעות רובוט, לעשות זאת. היו"ר כבל אמר בתגובה כי האפשרות הזו תישמר.

נציגת רשות שוק ההון, לירז דמביץ כהן, ביקשה שלא להחיל את ההוראות על חברות הביטוח, אולם לכך היו"ר כבל סירב. "אם הבנקים יודעים לעמוד בזה אין סיבה שאתם לא תדעו", אמר.

כאמור, הצעת החוק אושרה פה אחד בוועדה כאשר יחד עם היו"ר כבל הצביעו בעדה גם ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא וח"כ יעקב אשר. לאחר האישור אמר המשנה למנכ"ל משרד התקשורת שמילה כי השר, ח"כ איוב קרא, מברך על שיתוף פעולה עם יו"ר הוועדה כבל וקידם את השינויים בזמני המענה בהלימה ובתיאום עם יו"ר הוועדה, שדחף ודירבן את הנושא והכל לטובת ציבור הצרכנים בישראל.

Exit mobile version