Site icon IAS

זה הזמן לדרכי הנוף של גרמניה

כבר סימנתם "וי" על כל המסעדות של ברלין, המוזיאונים של מינכן, האטרקציות של היער השחור ונופי הטבע של חבל הריין. זה הזמן להתקדם ולחקור לעומק את דרכי הנוף של גרמניה.

"רבים מכירים את הדרך הרומנטית או את דרך היין, אבל למעשה, גרמניה מציעה לא פחות מ-150 דרכי נוף נושאיות שונות ומגוונות להפליא, מהיסטוריה ועד אומנות, מיין ועד אדריכלות, מאתרי ספא ועד אגדות עם", אומרת גולדי מולר, מנהלת לשכת התיירות הגרמנית בישראל.

את הדרכים הללו מומלץ לחקור בקצב שלכם, במכונית, באופנוע ואף ברכיבה על אופניים. בחירת הדרך תלויה כמובן בעניין האישי, בזמן העומד לרשותכם ובאורך המסלול – מקילומטרים ספורים ועד מאות קילומטרים. הנה כמה דוגמאות, על קצה המזלג.

דרך היין הגרמנית – סימפוניה של כרמים: אחת מדרכי הנוף הנושאיות הידועות במדינה מתפתלת לאורך של 85 ק"מ בלבד, מה שמאפשר לכם טיול חד-יומי. הדרך ממוקמת בריינלנד-פאלץ (Rhineland Palatinate) שבמערב המדינה, חולפת לצד אינספור כרמים ומסתיימת בגבול צרפת. כדאי לדעת כי דרך יין נוספת, באזור באדן (Baden), נמתחת לאורך 500 ק"מ ומציעה נסיעה של מספר ימים, כולל ביקורים בכרמים ויקבים רבים.

למידע נוסף

דרך הספא – גרסת הפינוק של היער השחור: דרך זו, בצפון היער השחור, מציעה את הפינוק האולטימטיבי לחובבי מרחצאות, טיפולי גוף-נפש ומה שביניהם. אורכה 270 ק"מ והיא נעה לצד עמקים יפים, מעיינות מרפא וריזורטים בסגנונות שונים – מהמסורתי ועד למודרני.

למידע נוסף 

דרך הטירות – בחזרה אל ימי הביניים: שמה של דרך זו מדבר בעד עצמו – טירה אחר טירה המופיעות בזו אחר זו לאורך 1,200 ק"מ, בין ערים קטנות ועיירות שנראות כאילו נלקחו הישר מימי הביניים. הדרך נפתחת בסמוך למנהיים (Mannheim) וחוצה את המדינה ממערב למזרח, תוך שהיא פוקדת לא פחות מ-70 טירות נושנות.

למידע נוסף

דרך הגנים – קסם בוטאני: חוויה בלתי שגרתית ממתינה למי שיעשו את דרכם בדרך אמנות הגנים, באזור נורדריין-וסטפאליה (Rhine-Westphalia) שבמערב המדינה. המסלול חולף לצד 60 גנים קסומים ומציע הצצה אל אמנות הגינון האירופאית הקלאסית ב-300 השנים האחרונות. הדרך מודולרית וניתן לבקר רק בחלקים ממנה, לפי החשק והעניין.

למידע נוסף

דרך האגדות – הפנטזיה קמה לתחייה: היפהפייה הנרדמת, שלגייה, סינדרלה… 600 ק"מ של אגדות, פנטזיות וסיפורי עם מתעוררים לחיים בין שפע של עיירות וכפרים. הדרך, המוקדשת בעיקר למפעל חייהם של האחים גרים, מתחילה בהנאו (Hanau), מזרחית לפרנקפורט, ומסתיימת בברמן (Bremen) שבצפון.

למידע נוסף 

דרך הצעצועים – רק רוצים לשחק: בין הערים נירנברג (Nuremberg) וארפורט (Erfurt) שבמרכז גרמניה נמתחת דרך של 300 ק"מ שכל-כולה מוקדשת לצעצועים ומשחקי ילדות, רובם בסגנון מסורתי. כאן תגלו מפעלי ייצור, אולמות תצוגה, חנויות ייחודיות, מוזיאונים המוקדשים לצעצועים וגם פארקי שעשועים נושאיים.

למידע נוסף

הדרך הוולקנית – בעקבות הרי הגעש: רכס הרי האייפל (Eifel) שבמערב גרמניה הוא ביתם של כמה וכמה הרי געש (רדומים, אל דאגה…), וכן מוקד עלייה לרגל לחובבי גיאולוגיה. הדרך, שאורכה 280 ק"מ, תיקח אתכם אל כמה אתרים געשיים שהיו פעילים והתפרצו לפני כ-10,000 שנים ויותר.

למידע נוסף

הדרך הרומנטית – מבטיחה ומקיימת: דרך פופולרית זו מבטיחה לכם מסע רומנטי של 400 ק"מ, בין וירצבורג (W?rzburg) לפיסן (F?ssen) בדרום גרמניה. כאן ימתינו לכם טירות נישאות ועיירות ציוריות, ארמונות ובתי עץ גדושי אווירה. חלקים מהמסלול ניתן לבצע גם ברגל ובאופניים.

למידע נוסף

למידע כללי על דרכי הנוף המרכזיות בגרמניה

 

 

Exit mobile version