Site icon IAS

ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית תיפתח ביום ראשון בירושלים

שוטרים צרפתים בפריז. סבלה מירידה בתיירות אחרי אירועי הטרור ב-2015. צילום Depositphotos

ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית (ITSS- International Tourism & Security Summit)  הראשונה מסוגה, שתעסוק בנושא תיירות מתפתחת תחת איומי טרור, תתקיים בשבוע הבא בין ה-7-9 באוקטובר במלון ענבל בירושלים. העיסוק בנושא הוא חלק מההבנה שבעיית הטרור הפכה בשנים האחרונות לתופעה גלובלית והתפשטה לערים רבות בעולם.

בין הנושאים שיידונו: איך מתמודדים עם פיגועי טרור ביעדי תיירות מובילים? מה ההשלכות של אירועי טרור מבחינה תיירותית, תדמיתית וכלכלית? כיצד נכון להשתמש בתקשורת וברשתות החברתיות בעת משבר ביטחוני ולאומי? ואיך משקמים את התדמית והתיירות?

ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית תעסוק בניהול תיירות רציף בעידן של אירועי טרור ומשברים לאומיים שונים, תפגיש בין נציגי ממשל, ארגונים, רשויות וחברות מקומיות ובינלאומיות ותקנה ארגז כלים חיוני להתמודדות מול פגיעה אפשרית בתיירות הנכנסת לערים שונות ברחבי העולם.

התיירות והאסון הבא

כך, למשל, נתוני התיירות באירופה באוגוסט 2016 הצביעו על ירידה דרסטית, ששיאם בירידה של 18% בתיירות בבריסל לאחר שלושת פיגועי התאבדות שהתרחשו בעיר במהלך חודש מרץ של אותה השנה וירידה של כ-14% במספר התיירים בפריז, בעקבות מתקפת הטרור המשולבת שהייתה בעיר בנובמבר 2015.  אתגרים ביטחוניים אלו דורשים פתרונות גלובליים שנשענים על שילוב ידיים ועל נכונות של כולם לחלוק את הידע, הניסיון, הטכנולוגיות והלקחים.

בין הדוברים:  אלן דופייראס –  ראש מחלקת התיירות ב-OECD;  דירק גלייזר–  מנהל בארגון התיירות העולמי של האו”ם (UNWTO); אירפאן אונאל –  מנכ”ל אגף השיווק במשרד התיירות של טורקיה; מיכאל גולדשמידט –  סמנכ”ל בלשכת התיירות של לאס-וגאס; יריב לוין   שר התיירות;  ניר ברקת  – ראש עיריית ירושלים;  אמיר הלוי – מנכ”ל משרד התיירות;  יוסי פתאל  –  מנכ”ל לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל;  אילנית מלכיאור –  הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים;  תא”ל (במיל’) אבי בניהו – דובר צה”ל לשעבר, לצד נציגים בכירים מהחברות TripAdvisor, Google, Expedia, רשויות שדות תעופה, בכירי אקדמיה מהארץ ומהעולם ועוד.

לדברי שר התיירות, ח"כ יריב לוין,  ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכה גדולה בענף התיירות. "ב-2018 יישבר שיא נוסף והיא מסתמנת כשנה חסרת תקדים. במסגרת הזו מארחת ישראל לראשונה כנס אשר יעסוק בכל ההיבטים של ביטחון התיירים, דבר שיש לו השפעה הולכת וגדלה על התפתחות הענף בעולם כולו. קיום הכנס בישראל הוא מהלך חשוב נוסף של ישראל ככוח עולה בעולם התיירות הגלובאלי".

מנכ"ל הלשכה, יוסי פתאל, אמר כי "בימינו הביטחון האישי מהווה מרכיב חשוב בתהליך קבלת החלטות של התיירים ברחבי העולם לפני החלטתם על יעד נסיעתם מחוץ לארצם לחופשה. בטחון בענף התיירות מהווה עדיין את ה'פיל הלבן' שכולם מודעים לקיומו בחדר, אך טרם החליטו האם וכיצד להתייחס אליו".

מארגני הוועידה מקווים שהמפגש בהשתתפות מרצים מרחבי העולם, יהפוך לבמה רעיונית שנתית לפיתוח מתודולוגיות של שיווק תיירותי המתייחסות לנושא הביטחון, כולל פיתוח סטנדרטים בינלאומיים לטיפול בתיירים בזמן אירועי בטחון.

לישראל ניסיון מצטבר שכבר עתה הופך אותה למרכז תכנים מבוקש עבור גורמי תיירות מכל רחבי העולם ובכוונת מארגני הכנס לעגן את ישראל כמקור ידע לתעשיית התיירות העולמית.

הרשמה באתר ועידת התיירות והביטחון הבינלאומית 

Exit mobile version