Site icon IAS

"התיירות העולמית ממשיכה לצמוח"

ארגון התיירות העולמי (UNWTO) מדווח על גידול של 4% בכניסות תיירים ברחבי העולם בארבעת החודשים הראשונים של 2015 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (14 מיליון תיירים נוספים).

כמעט כל האזורים בעולם נהנו מצמיחה עם תחזית אופטימית  גם לחודשים מאי – אוגוסט 2015 בהם צפויים ביקורים של כ-500 מיליון תיירים.

חלוקה על פי אזורים:

אמריקה ( + 6%) הובילה את הצמיחה ואחריה אירופה, אסיה, האוקיינוס השקט והמזרח התיכון (בין 4% ל-5% +).

חלוקה על פי תת אזורים:

האוקיינוס השקט (Oceania) ודרום אמריקה ( +8%), קריביים, מרכז ומזרח אירופה ( + 7%). באפריקה נרשמה ירידה בשנת 2014 ,לאחר שנים של צמיחה, בעקבות התפרצות מחלת האבולה. בארבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 6%.

"זה מעודד לראות את התוצאות למרות בעיות ביטחוניות ואי שקט בחלקים נרחבים של העולם", אמר מזכ"ל ארגון התיירות העולמי, טאלב ריפאעי. "זה מסביר מדוע ענף התיירות הוא כלכלי שתורם יותר ויותר לפיתוח מדינות רבות ברחבי העולם ותזכורת לממשלות שתיירות הוא הפיתרון לקידום ופיתוח חברתי – כלכלי ויצירת מקומות עבודה".

ארגון התיירות העולמי צופה ביקורים של קרוב ל-500 מיליון תיירים בין חודש מאי לאוגוסט 2015, שמהווה כ- 41% מכלל כניסות התיירים הבינלאומיות הנרשמות בשנה.המספר הגבוה ביותר שנרשם מאז התקופה שקדמה למשבר של שנת 2007. מספר כניסות תיירים הכולל בשנת 2015 צפוי לגדול ב-4% ו-3.8% לשנה עד 2020.

בנוסף, נרשמה עלייה של 5% בהזמנות לטיסות בינלאומיות בתקופה שבין מאי לאוגוסט 2015 במיוחד באזור אסיה, פסיפיק, אמריקה ואירופה. לעומת זאת ההזמנות ל/מאפריקה והמזרח התיכון חלשות.

בישראל מספר כניסות התיירים ממשיך להיות מדאיג לאחר שבחודשים ינואר – אפריל 2015 נרשמה ירידה של 18% בכניסות מבקרים, 16% בכניסות תיירים ו-44% בכניסת מבקרי יום.

 

 

 

 

Exit mobile version