Site icon IAS

התאחדות המלונות תשיק אפליקציה מלונאית מיוחדת

בצל משבר התיירות הנכנסת תתכנס ביום שלישי השבוע הוועידה השנתית של התאחדות המלונות,  במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, כשהנושא המרכזי יהיה: "הטכנולוגיה משנה את פני התיירות".

המלונאים ראו, כי הדיגיטל משתלט אט אט על כל תחום בחיינו בכל הנוגע לצרכנות, כאשר כל שלב ברכישה מתבצע כיום, כמעט בבלעדיות, באמצעות האינטרנט. מחיפוש המידע דרך השוואת המחירים, קריאת ביקורות ועד הזמנת המוצר עצמו. לאור זאת הם החליטו, כי הוועידה השנתית תעסוק בהשפעות השונות של השינויים בתחום הדיגיטל על ענף התיירות וכיצד ביכולתם של המלונאים להתאים את המוצר והשירות באופן אידיאלי לעולם המשתנה.

בהתאם לכך תשיק התאחדות המלונות, בשיתוף עם חברת Easy Tour, אפליקציה חדשה, המיועדת להורדה לטלפון החכם ושתהווה פלטפורמה שבאמצעותה יווצר קשר בין האורחים לבתי המלון, ינתן מענה להזמנת חדר המלון עם מידע מלא על המלון, סידור החדרים, מתקנים, מבצעים, שביעות רצון האורחים וסביבת המלון, כולל מדריך על האירועים באיזור ומפת ניווט.

אבי אגאג'ני, סגן נשיא התאחדות המלונות, מסביר את הצורך לדעת את שביעות הרצון של האורח: "חוות דעת חיובית של אורחים בבתי מלון ורמת שביעות רצונם היא שם המשחק והיא מסייעת לשיווק ולמכירות".

אפליקציה רב לשונית

האפליקציה החדשה מתוכננת להיות בעברית, אנגלית, רוסית, ספרדית, צרפתית, גרמנית עם אפשרות גם בסינית, בהתאם לגידול התנועה הסינית לישראל.

מתברר, כי כמה רשתות מלונאיות גדולות בישראל, כבר משקיעות מיליוני שקלים כדי להשתמש בתוכן הדיגיטלי לתועלתן – לגידול מספר ההזמנות ולשיפור חוויית הלקוח בעת האירוח.

כניסת המלונאות הישראלית בתנופה לעולם התוכן הדיגטלי, בארץ ובחו"ל, נעשת במקביל לפעילות המתבצעת, זה מכבר, בתעשיית התעופה בתחום זה, שבה חל גידול מרשים בהזמנות המושבים במטוסים, בכתיבת צ'ק אין עצמי, בקיצור תורים בבתי הנתיבות ואפילו בהפעלת מערכות הבידור והתקשורת בזמן הטיסות.

המגמות בארץ ובעולם בשמוש בטכנולוגיה דיגיטאלית מאפשרות:

קידום מערך ההזמנות של בתי המלון, ללא כל צורך בגורמים מתווכים, כמו סוכני נסיעות ואתרי הזמנות כמו בוקינג, אגודה, טריוואגו ודומיהם.

חוויית לקוח משופרת מרגע הזמנת המלון ועד הצ'ק האוט ומתן אפשרות, בעת השהייה במלון, לתקשר עם הקבלה, להזמין שירות חדרים וקבל מידע על שירותים נוספים ולהזמינם.

מתן מידע על סביבת המלון, באמצעות הטלפון החכם והאפליקציות השונות.

דוח: עתיד תעשיית התיירות

דוח של חברת המחקר PSFK Labs, שפורסם בתחילת השנה, שכותרתו "עתיד תעשיית התיירות", שם זרקור על המגמה להציע לתיירים ולאורחי המלונות חוויה דיגיטלית מותאמת אישית, מהירה, חכמה ועשירה הבאה לידי ביטוי בשלל יישומים, שירותים ואפליקציות- חברות, מותגים ומיזמים.

הדו"ח, המנתח את ההתפתחויות ב-2015 בעולם התיירות, מצביע על כמה קונספטים שיעצבו את עולם התיירות והמלונאות בשנים הקרובות, בשלוש מגמות מרכזיות:

אינטליגנציה מלאכותית ורשת חברתית

כאשר כל עיר ויעד תיירותי מציעים מאות ואפילו אלפי אטרקציות ואפשרויות לבילוי, תכנון של חופשה היא משימה לא פשוטה. שירותים דיגיטליים המתבססים על ניתוח נתונים ועל אינטליגנציה מלאכותית מציעים לכל תייר לבנות פרופיל תיירותי אישי, שממנו נגזרים הכלים החכמים וההמלצות המדויקות לניצול אופטימלי של ימי החופשה.

הפלטפורמה הדיגיטלית מציגה בפני המשתמש שאלות המאבחנות את תחומי העניין שלו, הרצונות ואת אופי החופשה המבוקש ומחברת בין הפרופיל התיירותי שנבנה עבור התייר לבין מאגר של מיליוני אטרקציות פופולאריות, פעילויות מומלצות, אירועים מקומיים ואתרים. מידע זה מרוכז לבניית החופשה המומלצת, בהתחשב גם בתקציב של המשתמש ובגורמים נוספים, דוגמת ההיסטוריה התיירותית שלו – בילויים שאהב בעבר, אתרים עליהם המליץ וחוויות מהן נהנה.

הפלטפורמה הדיגיטלית מאפשרת לתייר להכיר את העיר בצורה פחות ממוחשבת והרבה יותר קהילתית. האפליקציה מפגישה בין תיירים לבין תיירים אחרים ומקומיים, כדי לשדרג ולגוון את החופשה. השירות בוחן את מיקומו של התייר ואת העדפותיו האישיות, מכיר לו מקומיים ותיירים רלוונטיים, וביחד הם מגלים אפשרויות בילוי וחוויות שלרוב הן "מחוץ לתחום" עבור התייר הממוצע.   

משרת אישי דיגיטלי

כאשר לוקחים בחשבון שהתיירים והנופשים תלויים כיום במכשיר הטלפון החכם שלהם על מנת להגיע במהירות וביעילות לכל פיסת מידע הכרחית, כמעט מובן מאליו שמותגי מלונות רבים משיקים אפליקציות של "משרתים אישיים", המלווים בצורה וירטואלית את האורח לאורך כל שהותו בבית המלון.

פלטפורמת חוויית האורח הזאת  מסייעת לו בשלל פעולות- הזמנת שירות החדרים באמצעות האפליקציה, קבלת המלצות על אטרקציות בעיר, שליטה בטמפרטורת המזגן שבחדר, ודברים נוספים. הבשורה בכך היא שבאמצעות "המשרת דיגיטלי" שמעניקים בתי המלון לאורחים הם מאפשרים להם לשלוט בכל היבט של חווית השהייה שלהם באמצעות הטלפון.   

עולם כמדיה

הדוח מציע גישה מרעננת, המסתכלת על כל ארץ ועיר ברחבי העולם כערוץ תוכן. כגון, שירותים מבוססי מיקום, המציעים לתייר מסעדות, בתי מלון, אתרים תיירותיים, אטרקציות וחנויות הנמצאים בסביבתו. קיים היום שירות חדשני המאפשר לבצע הזמנות בטוויטר באמצעות ציוץ – כותבים ברשת את היעד המבוקש ואת תאריכי הנסיעה ומקבלים בתגובה לטוויטר ציוץ עם קישור להצעת מחיר אטרקטיבית.

"עתיד תעשיית התיירות"

ההחלטה של התאחדות המלונות להאיץ את השימוש בטכנולוגיה הדיגיטלית משקפת את המציאות המשתנה בתעשיית התיירות בכלל ובמלונאות בפרט. למלונאים התברר, כי קיים צורך דחוף לרכוש את הכלים הדיגיטליים, מבוססי הודעות לשירות לקחות ומכירה, להבין טוב יותר את משמעות השיווק הדיגיטלי בארץ ובחו"ל ולדעת כיצד להפוך את התוכן למקדם מכירות של המלונאות הישראלית, בעיקר בעת משבר תיירתי מתמשך.

 

Exit mobile version