Site icon IAS

התאחדות המלונות עשויה לפנות לבג"ץ בנושא חוק מניעת מסתננים

היועצים המשפטיים של התאחדות המלונות בישראל, עו"ד שלמה ודוד בכור, שיגרו הערב מכתב בהול לח"כ מירי רגב, המשמשת כיו"ר ועדת הפנים של הכנסת ולעו"ד אילן ינון, היועץ המשפטי של הכנסת, במטרה לעצור את המחטף הצפוי עד יום שני הקרוב (יום פיזור הכנסת), של חובת הפקדת פיקדון בסך 40% משכר העובדים המסתננים (20% מצד המעסיקים ו- 20% מצד העובדים), במסגרת החוק למניעת מסתננים.

 

במכתב מציינים היועצים המשפטיים כי בתי המלון בישראל נדהמו כשנודע להם על הניסיון הפסול להעביר בחופזה הצעת חוק להבטחת יציאת המסתננים מן הארץ והעובדים הזרים, שמשמעה: שינוי דרמטי בדפוס העסקת עשרות אלפי עובדים במשק ופגיעה קיצונית בדרך של קנס קולקטיבי ומופרך על המעסיקים, וכל זאת ללא דיון רציני במשמעויות ההחלטה. עוד מציינים במכתבם כי למרות התירוץ בדבר כך שהפיקדון הוא "כלי להבטחת זכויותיהם הסוציאליות של המסתננים", הרי הלכה למעשה מדובר בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה והיא תביא להפסקת העסקתם של עשרות אלפי המסתננים.

 

לדברי יואב בכר, סמנכ"ל משאבי אנוש בהתאחדות המלונות בישראל: "מחישוב גס עולה כי על כ- 48,000 עובדים מבקשי מקלט במשק הישראלי, יצטרכו כלל המעסיקים במשק לשלם בשנה כ- 672 מיליון ₪, מזה, ההוצאה הצפויה בבתי המלון באילת ובים המלח, שמעסיקים כ- 3,000 עובדים כאלו, צפויה לעמוד על כ – 4 מיליון ₪ בחודש, כ- 48 מיליון ₪ לשנה! ברור כי מדובר בשינוי קיצוני ובפגיעה כלכלית קשה בבתי המלון. וברור כי ועדת הפנים של הכנסת אינה הגורם לדון בנושא תנאים סוציאליים ובתנאי העסקת עובדים".

 

מוסיף מנכ"ל התאחדות המלונות בישראל, שמואל צוראל: אני קורא לח"כ מירי רגב להתעשת ולסגת מהכוונה הנואלת להילחם בתופעת מבקשי המקלט דרך פגיעה בכיס של המעסיקים. סעיף הפיקדון צריך לצאת מהצעת החוק. יתר על כן, להערכתי, המחטף הזה יחזור עלינו כחברה כבומרנג, שכן העובדים הללו ייפלטו מהעבודה ויסתובבו ברחובות ללא מעש והכנסה. האם זו כוונת המחוקק: להגביר את הפשע ברחובות"?

 

אם ח"כ רגב לא תיענה ותבטל את הסעיף בחוק הדן בפיקדון, עשויה התאחדות המלונות בישראל לפנות לבג"ץ בעניין כדי לבטל לחלוטין את הצעת החוק כולו למניעת הסתננות.

 

Exit mobile version