Site icon IAS

השר לנדאו:" "נוצרים תמיד ייהנו מחופש פולחן במדינת ישראל"

שר התיירות, ד"ר עוזי לנדאו, ערך השבוע קבלת פנים חגיגית בירושלים לראשי הקהילות והעדות הנוצריות בישראל. באירוע שהתקיים בבית שמואל, על רקע נוף של חומות העיר העתיקה, שלח השר ברכה לעשרות אלפי המאמינים שהגיעו השבוע לחגוג את חג המולד בארץ הקודש.

 

השר לנדאו אמר באירוע: "החג הזה נושא עמו מסר של תקווה ושל שלום, ומדגיש את חשיבותם של ערכי המשפחה והסובלנות. הוא מזכיר לנו עד כמה חשוב שכולנו נשמור יחד על הערכים המשותפים לנו".

 

"שנת 2014 הייתה שנה מאתגרת עבור כולנו: התחזקותם של גורמים קיצוניים, הישנותם של מעשי טרור וניסיונות הפחדה – אלה לא פסחו על אף אחד והם מאיימים על כל מדינות העולם החופשי". לנדאו ציין כי האוכלוסיות הנוצריות מאוימות במדינות רבות, לעומת ישראל, שבה "חופש הדת והפולחן הינם ערכים עליונים מיום היווסדה".

 

השר לנדאו הוסיף: "משרד התיירות בראשותי השקיע הרבה מחשבה, מאמצים ומשאבים בפיתוח ושימור האתרים הקדושים לנצרות. בין היתר: אתר הבפטיסטים בקאסר אל יהוד, בהר ציון, בעין כרם ובדרך הבשורה. כמו כן, השקיע משרד התיירות גם בהקמת טיילת המחברת בין טבריה לכפר נחום, בכורזים ובהר הקפיצה. אנחנו עובדים בדרכים רבות כדי להקל על המעבר לבית לחם. במהלך החג אנו מספקים שירות הסעות חינם בין ירושלים לבית לחם לטובת המאמינים, כדי להעשיר את החוויה הרוחנית עבור עולי הרגל המבקרים בארץ הקודש".

 

"מדינת ישראל כוננה ומשמרת מערכת יחסים הדוקה עם מנהיגי הנוצרים, ומשרד התיירות ימשיך להשקיע באתרים הקדושים לנצרות". הוסיף השר לנדאו: "אני מבטיח לכם כאן, מעל במה זו: נוצרים תמיד ייהנו מחופש פולחן במדינת ישראל".

 

בין המשתתפים בקבלת הפנים: מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, שגרירים, נציגי העדות השונות ומארגני צליינות בישראל. בין המכובדים: הפטריארך היווני האורתודוקסי ת'אופילוס השלישי, שגריר הוותיקן הארכיבישוף ג'וספה לזרוטו ושומר המקומות הקדושים מטעם הוותיקן האב פיצאבאלה. כמו כן השתתפו באירוע גופים נוספים הקשורים לקידום הצליינות לישראל.

 

Exit mobile version