Site icon IAS

הרשויות בוונציה: "קבוצות גדולות לא רצויות וגם השימוש במגפונים"

ונציה, עיר המשלבת תרבות, היסטוריה, קולינריה וכמובן שייט גונדולות בין התעלות. צילום עוזי בכר

הרשויות בוונציה החלו לאכוף את האיסור על כניסת קבוצות תיירים גדולות מ-25 משתתפים בנוסף לשימוש במגפונים במסגרת המאמצים להגביל את ההשפעה של תיירות יתר על העיר האיטלקית. אזור התעלות ברובע ההיסטורי של ונציה הופכות את העיר לאחד המקומות המתויירים ביותר באירופה.

ונציה דרשה דמי כניסה יומית של 5 אירו מוקדם יותר השנה, לאחר שאסרה תחילה על עגינת אוניות קרוזים ברבעון הראשון של 2021. תיירות יתר נחשבת באופן נרחב כאחד הנושאים הדחופים ביותר עבור ונציה, שאוכלוסייתה מונה כ-250,000 איש ורשמה יותר מ-13 מיליון מבקרים ב-2019. מספר המבקרים ירד מאז, אך הם צפויים לחרוג מהרמות שלפני המגפה בשנים הקרובות. ונציה רשמה יציאה של תושבים מקומיים בגלל חשש שהתיירים עלולים להכריע את העיר ההיסטורית.

עמותה אזרחית העוקבת אחר הדיור בעיר, ציינה בעדכון האחרון כי ברובע ההיסטורי יש כ-49,000 מיטות לתיירים – יותר מהמספר הזמין לתושבים. השינויים בכללי התיירות מגיעים לאחר שמומחים מאונסקו הזהירו בשנה שעברה כי ונציה עלולה להתווסף לרשימה של אתרי מורשת עולמית בסכנה, שכן השפעת שינויי האקלים ותיירות ההמונים מאיימת לגרום בה לשינויים בלתי הפיכים. גוף התרבות של האו"ם לא הוסיף את ונציה לרשימה בסופו של דבר, לאחר שהכיר בניסיונות לטפל בבעיות באמצעות מערכת נגד הצפות וצעדים לצמצום השפעת תיירות ההמונים.

Exit mobile version