Site icon IAS

הרובע היהודי בירושלים התחדש עם מפה וכרטיס ייעודיים

ירושלים. בהתאחדות רואים חשיבות רבה בחשיפתה של ישראל לראשי התאחדויות סוכני הנסיעות של המדינות האירופיות. צילום שוש להב

ירושלים עיר הנצח, לא מפסיקה לחדש ולהתחדש. עיר הבירה שמושכת תיירות פנים ותיירים מרחבי תבל, ועל-כן חשוב להנגיש לתיירים את העיר ומכמניה. הפעם, בדגש על הרובע היהודי והעיר העתיקה בירושלים.

לרגל חגיגות שבעים שנה למדינת ישראל, הושקה מפה חדשה, מפורטת ומתקדמת של הרובע היהודי, במטרה להנגיש את האתרים שבו לתיירים.

המפה החדשה בה מסומנים אתרי הרובע היהודי והעיר העתיקה ירושלים, בעיצוב מתקדם. צילום שוש להב

המפה החדשה מציגה את העיר העתיקה בירושלים: בצידה האחד מפה של כל העיר העתיקה, ובצידה השני – מפת הרובע היהודי. בשולי המפה קיים מידע רב על אטרקציות תיירותיות והאתרים המרכזיים ברובע היהודי. על גבי המפה מופיע גם אינדקס אתרים ורחובות מפורט.

על המפה סומנו והודגשו צירי התיירות הראשיים, כמו גם אתרי התיירות המרכזיים, ולראשונה סומנו כל האטרקציות התת-קרקעיות ברובע, ביניהן מנהרות הכותל, תעלת המסתור החדשה המחברת את עיר דוד עם האגן הארכיאולוגי ומרכז דוידסון, המגדל הישראלי, הרובע ההרודיאני ועוד. בנוסף, מוצגות לראשונה תצפיות רבות שפתוחות לציבור ברחבי העיר העתיקה, כולל החורבה, אש התורה, מגדל דוד ועוד. כמו כן הודגשו מסלולי ההליכה ברובע היהודי במטרה להקל על המבקרים.

אחד הדברים המיוחדים במפה הוא השילוב של אורתו-פוטו, שהוא צילום צבעוני של תצ"א (תצלום אויר) יחד עם מפת הרחובות. במסגרת העבודות ליצירת מפת הרובע, הוחלט על הנגשת הסיפורים שמאחורי האתרים ההיסטוריים ברחבי הרובע היהודי. לשם כך, הוטמעו במפה ברקודים אותם ניתן לסרוק באמצעות טלפונים חכמים, ודרכם יוכלו המבקרים לשמוע ולקרוא מידע רחב על האתרים  בהם הם מבקרים, ואת הסיפורים השונים שמאחוריהם. בין היתר ניתן למצוא שם מצגת תמונות היסטוריות נדירות של ירושלים, וגם אפשרות חיבור למצלמות הכותל בשידור חי, סיורי סגווי ועוד.

סיור לילי בעיר העתיקה בירושלים. לראשונה סומנו במפה כל האטרקציות התת-קרקעיות ברובע. צילום עירית רוזנבלום

קיץ ברובע היהודי עם  JTicket – כרטיס מלא חידושים

מעוניינים בחוויה רב-חושית דרך משקפי מציאות מדומה? או לבקר בבית פלוגות הכותל החדש, להשתתף במשחקי מציאות מדומה, לראות את מנורת הזהב ברחבת החורבה ולהתפעל מפרוייקט הפסיפסים בקרדו?

בית הכנסת החורבה ברובע היהודי בירושלים. צילום עירית רוזנבלום

החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים, יזמה לרגל הקיץ ולקראת החגים את JTICKET – כרטיס משולב ומוזל של האטרקציות והאתרים השווים בעיר העתיקה. מדובר במיזם שמטרתו להקל על התייר והמשפחות המטיילות בבחירת האתרים והפעילויות ולהפחית בעלויות. את הכרטיסים ניתן לרכוש באתרי התיירות ברובע. הכרטיס ניתן למימוש במשך חודש, כאשר מימוש כל כניסה לאתר או כל פעילות אחרת הינה חד פעמית.

ניתן לבחור חמש אטרקציות/פעילויות/אתרים מהרשימה המוצעת: הבית השרוף, בית הכנסת החורבה, ארבעת בתי הכנסת הספרדיים, מרכז מורשת הקראים, המגדל הישראלי (חווית התנ"ך), טיילת החומות (צפוני או דרומי), הרובע ההרודיאני, הגן הארכיאולוגי מרכז דוידסון, רכבת הכותל (צד אחד), חצר הישוב הישן, לחיות את התנ"ך, גיבורים בדרך אליך (חוויית התנ"ך בקרדו), ארבעת בתי הכנסת הספרדים, קפה ומאפה, בית פלוגות הכותל, מרכז אריאל, מרכז מנחם בגין ועוד.

מחירון: כרטיס בודד עם חמישה אתרים לבחירה: 75 שקלים; כרטיס משפחתי לזוג עם שני ילדים, עם חמישה אתרים לבחירה: 55 שקלים; כרטיס משפחתי מורחב לזוג עם שלשה ילדים ומעלה, עם חמישה אתרים לבחירה: 225 שקלים.

להזמנת כרטיסים מראש: 4987* או דרך אתר האינטרנט rova@jqc.org.il.

Exit mobile version