Site icon IAS

הפיליפינים: "האיים הטובים ביותר"

ביריד התיירות IMTM בשבוע שעבר, השתתפו הפיליפינים בביתן מרשים באמצעות מחלקת התיירות הפיליפינית DOT, כאשר בראש המשלחת ניצבה שרת התיירות של המדינה, וואנדה קורזון תיאו (Wanda Corazon Teo). חברת פליי איסט המתמחה בטיולים למזרח הרחוק ולה משרדים ביעדים מרכזיים, כולל במנילה שפיליפינים, השתתפה בתערוכה עם נוכחות מרשימה של נציגים.

עם סיומו של היריד, אירחו הפיליפינים בארוחת ערב, מוסיקה וסרטונים במלון הילטון בתל אביב, אירוע מושקע. באירוע השתתפו סוכני נסיעות מישראל ובהם בכירים כמו בועז וקסמן בעלים ומנכ"ל של אופיר טורס, עודד חודורוב מדיזנהאוז/בי.טי.סי וסוכנים מהפיליפינים.

לפי המצגות של הפיליפינים, המדינה עם 7,000 האיים זכתה שלוש שנים ברציפות בתואר "האיים הטובים ביותר" על ידי מגזין התיירות החשוב קונדה נאסט טראוולר.

לדברי שגריר הפיליפינים בישראל, נתנאל אימפריאל ( Nathaniel Imperial), הפיליפינים הגיעו בשנה שעברה ל-6,6 מיליון תיירים בינלאומיים עם 6.7% צמיחה, מהגבוהים באזור אסיה-פסיפיק, כשמיליארדי הדולרים שנכנסו מתיירות היוו גורם צמיחה.

שרת התיירות אמרה שהיא "מאושרת להיות במרחק זריקת אבן מירושלים. אנחנו גאים בתיירות הצומחת מישראל, שהיא מהגבוהות ביותר לפיליפינים, למרות החיסרון בטיסות. אנחנו משקיעים כאן ומגדילים את השיווק". 

בשנה שעברה מלאו 60 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים המלאים בין הפיליפינים לישראל בשנת 1957, המתבטאים בתחומי הכלכלה, הסחר, התרבות ועוד. הפיליפינים הייתה המדינה היחידה מבין מדינות אסיה שתמכה בשנת 1947 בתוכנית החלוקה של האו"ם, תמכה בקבלת ישראל לאו"ם והכירה בה בשנת 1949.

כמה שווים מאה שקל בפיליפינים

לפי נתוני הפיליפינים, למרות שכאמור, אין כיום טיסות ישירות אל המדינה, בשנים האחרונות חל גידול בתיירות הישראלית אליה: מ-6,776 תיירים ישראלים בשנת 2014 ל-11,756 בשנת 2015 – עליה של כ-34% ל-16,725 בשנת 2016 – עליה של 42.2% ל-17,446 ב-2017 – עליה של 4.3%.

לישראלים כמה יתרונות בעת הטיול בפיליפינים ובהם, שמדובר במדינה דוברת אנגלית יחידה באזורם, שהישראלים אינם נזקקים לוויזה כדי להיכנס אליה ושהשקל בה קונה ממש הרבה. לדוגמה: מאה שקלים יאפשרו בפיליפינים רכישת ארגז של 24 בקבוקי מהבירה הפיליפינית המשובחת ביותר, או שעה של עיסוי מסורתי לשלושה אנשים, או ארוחה לשניים במסעדת המזנון הגדולה במנילה, או 5 כרטיסי קולנוע, או 8 תספורות…

באירוע סופר על נפלאותיה של מדינת האיים ובעיקר האיים Boracay, Cebu ו-Palawan ועורכת המגזין נשונל גאורפיק בישראל, דפנה רז, תיארה את הטיול שלה בה בלוויית תצלומים עוצרי נשימה.

את הערב ליוותה בקול ערב הזמרת פרינסס ובשיאו עלתה לבימה להקת רקדנים שהורכבה מבני העם הפיליפיני שעובדים בישראל בסיעוד. הם מאוגדים כאן באיגוד משלהם ורקדו ריקוד פיליפיני מסורתי של המדינה שכיום הם נמצאים כה הרחק ממנה.

 

Exit mobile version