Site icon IAS

הערכת מגמות מנהלים במלונאות – הנמוכה ביותר מאז יולי 2014

בסקר הערכות מנהלים, בחודש דצמבר 2015, במלונאות נרשמה הרעה בהערכות המנהלים הכוללת על המצב בתחום המלונאות, לעומת החודש הקודם – נובמבר. ירידה של 35.5% בדצמבר, לעומת ירידה של 13.3% בחודש נובמבר. הערכת המנהלים המלונאים הכוללת היא הנמוכה ביותר מיולי 2014, שבו החל מבצע צוק איתן. כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) 

סקר הערכת המגמות בעסקים מנותח באמצעות מאזן. המאזן הוא ההפרש המשוקלל בין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הטבה במצב לבין אחוז מנהלי החברות אשר דיווחו על הרעה.                  

מניתוח מדדי הפעילות במלונאות בשלושת החודשים שלפני ביצוע הסקר לעומת שלושת החודשים שקדמו להם נצפתה הרעה ברוב המדדים, כאשר מלבד מדד "היקף האשראי" כל שאר המדדים היו שליליים.

בציפיות המנהלים במלונאות לשינוי בשלושת החודשים הבאים, נצפתה הרעה ברוב המדדים מלבד במדד "ציפיות לשינוי במספר לינות תיירים". כל שאר המדדים היו שליליים (ראה טבלה מצורפת).

 

טבלת סקר מגמות במלונאות

 

עוד מתברר, כי הערכת המנהלים בענפי המשק השונים היא, שחלה הרעה קלה במאזן הפעילות הכוללת (1.3% בדצמבר לעומת 2.2% בנובמבר). ברב השאלונים (מלבד תעשייה) חלה הרעה בהערכות המנהלים לעומת חודש קודם. אם כי שיעור ניצולת הייצור הכללי בענף התעשייה, היה 79.5%, שהוא השיעור הנמוך ביותר מאז שהחלו בסקר הערכות מגמות של מנהלים.

במסחר הקמעוני, בעל השפעה כלכלית על המלונאות נרשמה החודש הרעה קלה בהערכת המנהלים הכוללת ובכל זאת היא נותרה חיובית (1.5% לעומת 2.1% בחודש הקודם). בהיקף מלאי הסחורות שהחברות מחזיקות נכון להיום נרשמה הערכה חיובית ( 1.1% לעומת 0.8% – בחודש הקודם).

גם בשירותים חלה הרעה בהערכת המנהלים הכוללת (1.3% לעומת 2.4% בחודש הקודם), ובכל זאת ההערכה נשארה חיובית.

 

Exit mobile version