Site icon IAS

העצרת הכללית של ארגון התיירות העולמי תתקיים לראשונה באוזבקיסטן

המבנה היפה ביבי חאן בסמרקנט. צילום שוש להב

המושב ה-25 של האסיפה הכללית של ארגון התיירות העולמי (UNWTO) מתוכנן ל-16-20 באוקטובר 2023 ויתקיים בסמרקנד. לראשונה בהיסטוריה, אוזבקיסטן תארח את העצרת הכללית של הארגון, האירוע הדו-שנתי החשוב ביותר במערכת המשפחתית של האו"ם.

האירוע יפגיש ראשי סוכנויות ממשלתיות, נציגי תעשייה ותאגידים עסקיים בינלאומיים העוסקים במגזר התיירות מכ-160 מדינות. עד כה, ראשי סוכנויות נסיעות ממדינות כמו ערב הסעודית, אלבניה, אזרבייג'ן, בהאמה, בחריין, חוף השנהב, גואטמלה, האיטי, אינדונזיה, מונקו, ניז'ר, פנמה, פורטוגל, סיירה לאון, אוקראינה, אורוגוואי ותימן צפויים להגיע לסמרקנד.

יצוין כי אוזבקיסטן התקבלה כחברה בוועדה לאישורים של המועצה המבצעת של UNWTO לשנים 2023-2027. המשמעות היא שאוזבקיסטן מופקדת על הסמכות לפקח על האותנטיות והעמידה בעקרונות של החלטות ומסמכים חשובים שאומצו על ידי המועצה המבצעת של UNWTO. אמון זה מעיד על מעמדה החזק של אוזבקיסטן בשוק התיירות העולמי, כמו גם פעילותה היעילה ביחסים בינלאומיים.

קיום האסיפה הכללית באוזבקיסטן פותח הזדמנויות חדשות להעלאת מעמדה של המדינה בזירה הבינלאומית, הרחבת היחסים עם ארגונים בינלאומיים וקידום פוטנציאל תרבותי ותיירותי. פורום ההשקעות שיתקיים במסגרת האסיפה של ה-UNWTO יציג בפני משקיעים זרים גדולים את המתקנים, האזורים והפרויקטים בעלי פוטנציאל השקעה גבוה בכל אזורי אוזבקיסטן.

במוזוליאום של אמיר טימור בסמרקנט. צילום שוש להב

פורום החינוך, שצפוי להתקיים במסגרת האסיפה הכללית, יוכיח את חשיבות ההשקעה בחינוך התיירותי כיום, שיפור מיומנויות ויצירת הזדמנויות מכילות לכולם. האירוע יציג את ההתפתחויות העדכניות ביותר בכל תחום, לרבות יוזמות משלימות שפותחו על ידי UNWTO עם שותפים אקדמיים מובילים בחינוך תיכוני, גבוה וניהולי, סט של כלים חינוכיים חדשניים והוראת דיסציפלינות חדשות בתחום התיירות הבינלאומית בת-קיימא. התוכנית המשולבת של הפורום שמה לה למטרה לעורר ולגייס בעלי עניין, קובעי מדיניות, פרופסורים ומנהיגי תעשייה לפעולה קולקטיבית.

במהלך האירוע, UNWTO גם תכריז על כפרי התיירות הטובים ביותר של השנה. לצורך כך ייבחרו כפרי תיירות מרחבי העולם בעלי מגזר תיירותי מפותח, המבטיח פיתוח ושגשוג, במטרה להבטיח את היציבות הכלכלית, החברתית והסביבתית של האזור, תוך שמירה על אורח החיים והערכים המסורתיים.

קיום המושב ה-25 של האסיפה הכללית של ארגון התיירות העולמי (UNWTO) בעיר העתיקה סמרקנד יכיר לעולם את הפוטנציאל התרבותי, התיירותי, ההשקעות והאינטלקטואלי של המדינה וישמש לחיזוק נוסף של הקשרים הבינלאומיים עם הקהילה העולמית, בתחום המסחר, הכלכלה, התיירות והתרבות.

Exit mobile version