נתוני חודש פברואר משקפים עליה של 14.3% בכניסות התיירים לישראל ביחס לחודש פברואר 2018, ועלייה של כ-46.5% ביחס לחודש פברואר 2017. סה"כ ההכנסות מתיירות בחודש פברואר 2019 נאמדות ב-1.8 מיליארד שקלים.
דרך האוויר נרשמו 298.6 אלף כניסות תיירים לישראל, עליה של 12.3% ביחס לפברואר 2018 ועלייה של 42.7% ביחס לפברואר 2017. דרך היבשה נכנסו לישראל 43.7 אלף תיירים.
בחודש פברואר נכנסו לישראל 19.3 אלף מבקרי יום לעומת 15.6 אלף מבקרי יום בפברואר אשתקד ו-9.6 אלף מבקרי יום בפברואר 2017.
שר התיירות, יריב לוין: "אנו ממשיכים ושוברים שיאים בכניסת התיירים לישראל גם בחודשים הראשונים של שנת 2019, וההישג הזה הוא תוצאה ישירה של עבודה מאומצת שאנחנו עושים במשרד התיירות. השיאים הבלתי רגילים שאנו מציינים, באים בעקבות שינוי מהפכני בשיווק ישראל באמצעות פיתוח תשתיות, פתיחת קווי תעופה מיעדים חדשים לישראל וביצירת שיתופי פעולה עם סוכני התיירות הגדולים בעולים. לתיירות הנכנסת לישראל תרומה כלכלית ענפה ותרומה הסברתית חשובה לא פחות".
יריד התיירות ITB בברלין ייפתח מחר
מחר (ד') ישתתף מנכ"ל משרד התיירות, אמיר הלוי, ביריד ITB ברלין. ביריד שיימשך 5 ימים, צפויים להשתתף כ-11,000 נציגים מ-180 מדינות וצפויים לבקר בו כ-180,000 מבקרים וביניהם אנשי תעשיית התיירות העולמית, עיתונאים וקהל רחב.
לדברי הלוי, יריד ITB בברלין מתקיים על רקע שיא כל הזמנים בכניסות תיירים לישראל. "השנה נתמקד במוצר המדברי, לאור הגידול במספר התיירים שמגיעים לאזור בעקבות פעולות השיווק החדשניות של המשרד ופתיחת נמל התעופה רמון. מזג האוויר הנוח מתאים במיוחד לעונת החורף, בה מחפשים התיירים האירופים חופשה קיצית, שהמדבר והנגב נותנים לה מענה".
הביתן הישראלי של המשרד משתרע על פני שטח של 750 מ"ר וישתתפו בו נציגי תעשיית התיירות של ישראל, ביניהם מלונאים, סוכני נסיעות, נציגי חברות התעופה ועמותות תיירות. הביתן הישראלי גדול במיוחד השנה וימוקם במיקום מרכזי באולם אירופה, בצמוד לביתן ארמניה. בעבר שובצה ישראל בין מצרים לרשות הפלסטינית.
הביתן הכללי מעוצב חלקו בסגנון מודרני וחלקו בצורת בית קפה מדברי, עם שטיחים אותנטיים, כריות וריהוט מבמבוק שיוצרים אווירת שאנטי. המלצרים בביתן ילבשו בגדים בסגנון קדום ויגישו כיבוד ישראלי – חומוס, פלאפל וכרובית. בנוסף, תוצב עמדת תמרים ואגוזים והאורחים יוכלו להתכבד בשייקים, תה וקפה שחור.
הביתן הישראלי מהווה מדי שנה מוקד משיכה, כאשר השנה מושם הדגש, כאמור, על המוצר המדברי ועל תיירות אתגרית – Adventure. על פי נתוני גוגל, ישנה עליה של 14% בחיפוש תיירות Adventure ומשרד התיירות נערך לתת מענה לטרנד המתפתח באמצעות פיתוח מותג המעודד תיירות ספורטיבית, טיילות ופעילות שטח.
ביריד יסייר הלוי בקומת תיירות ה-Adventure, כדי לבחון את האפשרות להציג בה בשנה הבאה. כמו כן, ייפגש עם סוכנים מובילים בתחום וישוחח איתם על אפשרויות השיווק של המוצר המדברי כחלק מהמותג. בנוסף, יערוך המנכ"ל פגישות עם סיטונאים מובילים בעולם התיירות ונציגי חברות תעופה ששוקלות להפעיל טיסות לישראל ויקיים ראיונות לתקשורת המקומית הגרמנית.
יריד ITB, נחשב ליריד התיירות החשוב ביותר בתחום ומגיעים אליו נציגים מכל העולם. שטח התצוגה הכולל ביריד עומד על 160,000 מ"ר. שוק התיירות הגרמני נחשב לאחד המובילים בעולם.