Site icon IAS

הנגב ינסה להתחרות בתיירות המדברית של ירדן, מצרים ומרוקו

עמודי שלמה בפארק תמנע. אחד מעוגני התיירות המרכזיים בנגב הדרומי. צילום Depositphotos

קבוצת התכנון "תיק פרויקטים" בראשות זאב טמקין (זורקין), זכתה באחרונה במכרז של  החברה הממשלתית להגנות ים המלח (חל"י), שהיא זרוע מבצעת של משרד התיירות, בנושא מיתוג בינלאומי של מרחבי הנגב הדרומי. קבוצת התכנון תפעל בצרוף מומחים בתחום כלכלת התיירות כפרופ' יואל מנספלד – ראש המרכז לחקר התיירות באוניברסיטת חיפה, רן חקלאי ועמי אתגר – בעבר מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל.

הספא במלון קדמא בשדה בוקר. קדמא, בניהול ישרוטל, יהווה פנינה תיירותית עבור אוהבי המדבר. צילום יח"צ

את תחום המיתוג והשיווק מובילים פרופ' אלי אברהם ודניאל צימט, בשיתוף משרד הפרסום חברון-זלצמן. היעד המרכזי של הקבוצה הוא הגברת התיירות הבינלאומית למרחבי הר הנגב, הערבה התיכונה, חבל איילות והעיר אילת.

לייצר תרומה חברתית-כלכלית לפיתוח אזורי המדבר

לאור הגידול בתיירות מדברית בעולם, בעיקר בקרב תיירים הלהוטים אחר אתגרים, תגליות אקו וחוויות ייחודיות ולאור פתיחת שדה התעופה רמון בתמנע, מקדם משרד התיירות תכניות פיתוח ושדרוג אתרי תיירות, הכוללים הקמת מלונות ופיתוח סביבתי, האמורות להוות תחרות לתיירות מדברית מתחרה לנגב, בעיקר בירדן, מצריים ומרוקו.

אחד מעוגני התיירות המרכזיים בנגב הדרומי הוא פארק תמנע, שסך המבקרים בו בשנה שעברה הגיע ל-154,000, מתוכם 23,000 תיירים בודדים (FIT), בעיקר מפולין, רוסיה וגרמניה

קידום התיירות הבינלאומית לנגב מיועדת גם לייצר תרומה חברתית-כלכלית לפיתוח אזורי המדבר באמצעות יצירת מקומות עבודה והעלאת רמת החיים . לנגב הישראלי איכויות משמעותיות, המיועדות להפוך למשאב תיירותי אטרקטיבי בתחום ההיסטורי-מורשתי, הכלכלי-חקלאי ובתחום החברתי-קהילתי.

רצים במדבר אילת. אחת האטרקציות בתיירות המדברית. צילום תומר פדר

התיירות הנכנסת לישראל הסתכמה בשנת 2018 ב-4.1 מיליון תיירים, שתרמה 22 מיליארד שקל הכנסות למשק.

 כתבה קודמת : האם ישראל מחמיצה את התיירות המדברית?

Exit mobile version