Site icon IAS

המרינה המתוכננת בשדה דב, כגשר המחבר בין העיר ת"א והים התיכון

הדמייה של המרינה המתוכננת במעגנה בשדה דב. צילום באדיבות עיריית ת"א יפו

בשורה משמחת מהעיר ללא-הפסקה: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, אישרה למתן תוקף את תוכנית תא/מק/4564 שתביא לשיקום והשמשת מעגנת רידינג ההיסטורית. אישור התוכנית מהווה צעד משמעותי לקידום פיתוחו של חוף תל אביב והפיכתו למקום אטרקטיבי עבור תושבים ומבקרים כאחד. התוכנית אושרה ב-1.4.2024 ועתה מכה גלים (תרתי משמע).

מדובר על צעד משמעותי למימוש החזון העירוני לנצל את משאב הים, הן כמאפיין איכותי של הזהות העירונית והמרחב הציבורי, והן כמקום לפעילויות נופש, בילוי, תרבות וספורט הייחודיות לחוף הים. כמו כן, לפיתוח רצועת החוף העירונית רציפה ומלאה במוקדי בילוי, מבת ים עד להרצליה, לצד מיצוב תל אביב-יפו כעיר חוף מובילה ברמה הארצית והבינלאומית.

המהלך יאפשר הגדלת מקומות עגינה כפתרון למחסור במקומות העגינה בעיר. תוכנית הפיתוח תשתלב בפיתוח הכללי של המרחב, תוך איזון בין פיתוח המרחב הציבורי לפיתוח מעגנה פעילה, לצד התייחסות לנושאי סביבה וטבע בתחום התכנון. המעגנה תהפוך בעתיד למעגנת הרובע שדה דב.

 מה בתוכנית

התוכנית, המבוצעת על ידי עיריית תל אביב-יפו באמצעות חברת אתרים, נועדה להפוך את המעגנה למרכז פעיל של נופש וספורט ימי, כוללת מספר יתרונות משמעותיים:

* הקמת מעגנה פעילה עם כ-300 מקומות עגינה עבור כלי שיט קטנים: הדבר יאפשר לתושבים ולתיירים ליהנות מפעילויות ימיות מגוונות, כמו שיט, דייג וספורט ימי.

* פיתוח שטחים ירוקים ופתוחים: התוכנית כוללת שטחים נרחבים לשימוש ציבורי, תוך שמירה על אופיו הייחודי של חוף הים. שטח ציבורי פתוח עם פארק חופי, נופש ופנאי אשר יכלול נטיעות עצים חדשים, פינות ישיבה, מתקני משחק וספורט והצללה.

* הקמת מבנים לשימושי חינוך ימי ונופש: התוכנית מאפשרת הקמת מבנים עבור שירותי מעגנה, חינוך ימי, מועדוני שיט, מסחר ועוד.

* שיפור מערך התנועה: התוכנית כוללת הרחבת גשר הולכי הרגל הקיים והקמת שביל אופנים נפרד, כדי לשפר את הבטיחות להולכי הרגל ולרוכבים. שוברי הגלים בשטח יהפכו לטיילת ציבורית.

* שמירה על איכות הסביבה: התוכנית שומרת על הסביבה הימית והחופית.

Exit mobile version