Site icon IAS

הממשלה אישרה 2000 עובדים זרים לענף המלונאות

בהצבעה שהתקיימה אתמול בלילה על תקציב המדינה, נמצא פתרון למחסור הקריטי בכוח האדם בענף המלונאות. בשיתוף פעולה בין משרד התיירות ומשרד הפנים, אישרה הממשלה מכסה של 2000 עובדים וזאת כדי למנוע משבר בענף המלונאות והתיירות. עובדים אלו, יועסקו במקצועות הניקיון והחדרנות, מאחר ובענף לא מצליחים לגייס עובדים ישראלים למקצועות אלה למרות מאמצים ניכרים.

במכתב ששלח אתמול אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות לשר האוצר, ח"כ משה כחולון, ביקש חייק לקדם ולאשר בדחיפות מכסת עובדים זרים כפי שכבר קיים בחקלאות, בבניה ובסיעוד. "מדובר בבעיה שהפכה להיות איום אסטרטגי על תפעול המלונות ועל שמירה על מוצר תיירותי ראוי, שחייב לעמוד בתחרות הוגנת אל מול מדינות האזור והעולם" כותב חייק.

למכתבו של חייק, מצורפת חוות דעת שכתב ד"ר אסף כהן, מומחה, יועץ ומרצה באוניברסיטאות ובמכללות בתחומי המימון והטלקום. בחוות דעתו (מצ"ב) בדק את כמות בתי המלון, מס' המשרות, הרכב המועסקים ותופעת המחסור בעובדי ניקיון.

לסיכום עבודתו מציין: "כפי שהראינו, בתחומי הניקיון קיים קושי לגייס עובדים נוספים ישראליים. העובדים הישראליים שעובדים כיום בניקיון מועסקים מזה מספר שנים, ולמרות מאמצים ניכרים שעשו בתי המלון בשנים האחרונות, הם לא מצליחים לגייס לתחום ישראלים נוספים. לכן, על מנת לענות על המחסור בעובדים בתחום הניקיון, העומד על 1,550 משרות, יש צורך בקליטת 500 עובדים נוספים מירדן (הפעימה השלישית), ובקבלת אישורים להעסקה מוסדרת של עובדים זרים. בנוסף, בתחום הניקיון מועסקים כיום כ- 4,450 עובדים בעלי אזרחות זרה, מהם כ- 3,450 המחזיקים באישור הניתן מכח סעיף 2.(א)(5) לחוק הכניסה לישראל (ו- 1,000 עובדים מירדן).  על פי מדיניות הממשלה, עובדים אלו אמורים לעזוב את ישראל בזמן הקרוב.  על כן, יש צורך ב- 3,450 אישורים נוספים להעסקת עובדים זרים. בסך הכל, נדרשים אישורים להעסקת כ- 4,500 עובדים זרים."

רו"ח אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות: תעשיית המלונות הסובלת שנים רבות ממחסור בעובדים בכלל ובעובדי ניקיון בפרט, אנחנו שמחים על ההבנה ועל ההחלטה שהתקבלה. שר התיירות, יריב לוין, מנכ"ל המשרד אמיר הלוי וצוות המשרד, עמדו עמנו כחומה בצורה מתוך הבנה ואמונה בצורך האמיתי ועל כך אנו מודים להם. ההבנה על כך שהמלונות מהווים ענף כלכלי חשוב וחוליה קריטית ביעד הממשלה להגדיל את תנועת התיירים לישראל, הביאה גם את משרד האוצר בראשות השר ואגף התקציבים, לשתף פעולה עם משרד התיירות לטובת המלונות והענף. זהו עוד שלב חשוב בהמשך פיתוח ושגשוג ענף המלונאות בישראל"

Exit mobile version