Site icon IAS

הממשלה אישרה הקמת בית ספר בינלאומי למקצועות ההארחה

הממשלה אישרה את הצעתם של השרים חיים כץ וזאב אלקין להקמת בית ספר בינלאומי למקצועות ההארחה, במטרה לחזק את מעמדה של ירושלים כעיר תיירות בינלאומית וכדי לענות  על הצורך ההולך וגובר בכוח אדם מקצועי ומיומן בתחום.

שר העבודה והרווחה חיים כץ ושר ירושלים ומורשת זאב אלקין, בתיאום עם שר התיירות יריב לוין, סיכמו על הקמת בית ספר בינלאומי להכשרה מקצועית ואקדמית במקצועות ההארחה, הקולינריה והמלונאות בירושלים בעלות של 30 מיליון שקל, במימון משרד העבודה ומשרד ירושלים ומורשת.

התוכנית לחיזוק הבירה אושרה לפני זמן קצר על ידי הממשלה ומדובר בהרחבת תוכנית 'יובל' שעיקרה פיתוח תחום התיירות בירושלים, תוך מתן דגש על שדרוג המוצר התיירותי הירושלמי ושיפור חוויית התייר ומבקרי העיר.

תוספת של 4,000 חדרים בירושלים

ירושלים ומדינת ישראל בכללותה, ניצבות בפני צמיחה תיירותית משמעותית, במסגרתה יתווספו אלפי חדרי מלון ברחבי הארץ בחמש השנים הקרובות,  כ–4,000 חדרים בירושלים לבדה. צמיחה זו, תלווה על-ידי האגף להכשרה המקצועית ופיתוח כוח אדם במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ובפיקוחו במטרה להכשיר עובדים מיומנים במקצועות התיירות אשר יסייעו למצות את הפוטנציאל בעיר הבירה.

על מנת לטייב את פעולתו של בית הספר החדש בתחום ההכשרה המקצועית, חברו משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ומשרד ירושלים ומורשת, לטובת איגום תקציבים והקמת בית ספר הנותן מענה מקצועי ובעל שם בינלאומי, המוכר ומקובל על תעשיית התיירות והמלונאות בעולם. 

בית הספר יפעל לקבלת היתר להעניק, בתוך חמש שנים מיום פתיחתו, תארים אקדמיים במקצועות התיירות, בהתאם לנהלי המועצה להשכלה גבוהה.

"לירושלים יש פוטנציאל תיירותי עצום"

שר ירושלים ומורשת זאב אלקין: "לירושלים יש פוטנציאל תיירותי עצום ואנחנו פועלים בצורה נמרצת כדי לממש אותו לאחר המהפכה בהגדלה דרמטית של חדרי מלון שהובלנו אנחנו באים לענות על הצורך בגידול דרמטי בכוח עבודה מקצועי ומיומן בתחום המלונאות. ההחלטה הזו יחד עם שאר הצעדים שאנחנו מובילים במסגרת הפיתוח האסטרטגי בירושלים תייצר גידול דרמטי במספר התיירים לישראל מה שיתרום תרומה עצומה לקידום העיר ותושביה״.

השגרירים הכי טובים לישראל היפה

שר העבודה והרווחה חיים כץ: " העובדים בתחום ההארחה הם השגרירים הכי טובים לישראל היפה ובכוונתנו לבנות מערך הכשרות מקצועיות ואקדמיות שיהיו סמל להצטיינות בתחום".

״התיירות הנכנסת נמצאת בצמיחה חסרת תקדים"

שר התיירות יריב לוין: ״התיירות הנכנסת נמצאת בצמיחה חסרת תקדים כאשר אנו נמצאים בשנת שיא של כל הזמנים בתיירות לישראל. ‎משרד התיירות משווק את ישראל בעולם ומביא להגדלת מספרי התיירים, ובד בבד פועל להרחבת ההיצע המלונאי וכוח האדם. הקמת בית ספר למלונאות בירושלים הוא צעד חשוב, אשר יתרום להמשך השגשוג בתיירות לישראל״.

Exit mobile version