Site icon IAS

המטוס מדרום קוריאה נחת הערב וימריא חזרה לקוריאה

מטוס של קוריאן אייר. צילום יח"צ

עדכון: משרד הבריאות, מגן דוד אדום ורשות שדות התעופה הוציאו הודעה משותפת לפיה הערב בשעה 19:30 נחת מטוס של חברת התעופה הקוריאנית שעל סיפונו כ–200 אזרחים זרים ו-12 ישראלים.

המטוס יעמוד ברחבת חנייה E 1 , מתחת למגדל הישן בנתב"ג, המרוחק דיו מטרמינל 3.

מהמטוס יירדו רק הנוסעים הישראלים, אשר יעברו ביקורת דרכונים למרגלות המטוס.

מספר מצומצם מאוד של עובדים מנמל התעופה בן גוריון יטפל במטוס. התדלוק, ריקון המיכלים ושפכים יטופלו על פי נוהל מיוחד של חומרים מסוכנים ויוכנסו רענון מזון ושתייה למטוס.

הנוסעים יועברו לאמבולנסים של מד"א וילוו היישר לביתם לשהייה, כפי שמנחה משרד הבריאות.

כבודת הנוסעים תישאר על המטוס.

מיד לאחר תדלוק המטוס ועליית צוות טיסה אשר שהה בישראל, הוא ימריא חזרה לקוריאה. כלומר  המטוס והצוות לא ישארו בישראל.

המטוס הקוריאני הערב בנתב"ג. צילום רשות שדות התעופה

לנוסעים אשר אמורים היו להמריא הערב בשעה 22:00 לקוריאה ימצאו  טיסות חלופיות בהקדם האפשרי.

מוקדם יותר הערב אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, כי מורחבות ההנחיות על איסור כניסה של אזרחים זרים  לדרום קוריאה ויפן. "אנחנו בוחנים הרחבה גם לטאייוואן ונקבל החלטה בהמשך. אלו המלצות מחייבות. יש לנו מוקד ייעודי שתוגבר לצורך העניין הזה".

מלון DAVID TOWER בנתניה, בו שהו הצליינים מדרום קוריאה. צילום: איתי סיקולסקי

המלון בנתניה: כלל צוות המלון מרגיש טוב

כפי שדווח מוקדם יותר היום, תשעה מתוך קבוצת תיירים שחזרה לדרום קוריאה אומתו כחולים בווירוס הקורונה. אחד המקומות שבהם שהו הוא מלון מגדל דוד בנתניה. מהנהלת המלון נמסר כי לאחר בדיקה מעמיקה מסתבר כי התיירים מקוריאה הגיעו למלון לפני 14 יום ב-20:00 ועזבו אותו בשעות הבוקר המוקדמות למחרת. "מלבד ארוחת הבוקר, אשר הכילה את התיירים המדוברים ומספר מצומצם של אורחים, לא ביצעו הקוריאנים שימוש במתקני המלון והיו באינטרקציה מינימלית עם שאר עובדי המלון ואורחיו", נמסר מהמלון.

עוד הדגישו כי במלון מקפידים על שגרת ניקיון יסודי בחדרי המלון ומתקניו. "התיירים הנ"ל עזבו את המלון לפני 14 יום ולכן על פי הנחיות משרד הבריאות, עובדי המלון וכן אורחי המלון בשבועיים האחרונים אינם צריכים להיכנס להסגר אלא להיות ערניים לתסמיני המחלה. נציין כי כלל צוות המלון מרגיש טוב. הנהלת המלון בקשר ישיר עם משרד הבריאות ותמשיך לפעול על פי הנחיותיו".

לשכת מארגני התיירות בהתארגנות חירום

מלשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל נמסר הערב כי במרוצת השבת פנו אל הלשכה מנהלי משרדי התיירות והבריאות בבקשה לאתר מידע בכל הקשור לקבוצה מדרום קוריאה. חברי הלשכה החברים בקבוצת הווצאפ לעדכונים, נרתמו לסייע וחומר רב ערך נאסף ונמסר לטיפול.
משרד הבריאות פועל לאתר את כל הצוותים באתרי התיירות, מסעדות ובתי מלון שבאו במגע עם הקבוצה.

בינתיים קיבלה הלשכה הנחייה דחופה לחדול לאלתר מקיום סיורים לתיירים מדרום קוריאה הנמצאים בארץ. כל המארגנים המארחים עתה תיירים מדרום קוריאה מתבקשים לשוב לבתי המלון ולא לצאת עד לקבלת הנחיות חדשות. התיירים מתבקשים להישאר בחדרים. במשרד הבריאות עושים מאמצים לארגן טיסות מיוחדות להשבת התיירים לארצם.

ההנחיה המעודכנת אומרת כי כל מי ששהה 14 יום טרם הגעתו לישראל במדינות: דרום קוריאה, סין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור, מקאו, יפן וטייואן לא יורשה להיכנס. ישראלים השבים ממדינות אלו חייבים להיכנס לבידוד של 14 ימים.

הלשכה גם עומדת בקשר עם עמיתיה מהרשות הפלסטינית – מעדכנים ומתעדכנים.
הלשכה מסייעת עם קבוצות הנתקלות בבעיות אירוח תיירים שלא נמצא להם מקום לשוב ועוד.

חברי לשכה העתידים לקבל קבוצות מדרום קוריאה טייואן ויפן מתבקשים לעדכן בדחיפות את השותפים בחו"ל ולבטל את הקבוצות עד להודעה חדשה.

Exit mobile version