Site icon IAS

המועצה האזורית מטה יהודה זכו בפרס יוקרתי על "דרך היין התנ"כית"

עמנואלה פנקה מהאיטר ויטיס מקבלת הפרס עבור מטה יהודה. צילום באדיבות איטר ויטיס

המועצה האזורית מטה יהודה ומועדון "יקבי יהודה" ממשיכים לקצור שבחים בינלאומיים, עם זכייה בכנס הבינלאומי השנתי והיוקרתי של ארגוןIter Vitis wards 2024, שהתקיים במולדובה השבוע. בכנס זכתה דרך היין של יקבי יהודה בפרס Best Resilient Wine Tourism Destination, פרס המוענק ליעדים תיירותיים, המתמודדים בהצלחה עם אתגרים ומשמרים את תרבות היין והמסורת האזורית.

הכנס, שנערך ביקב Asconi המפורסם במולדובה, מהווה פלטפורמה לחגיגת מצוינות בתיירות יין ולשימור תרבות היין המסורתית, תוך קידום ערכים של קיימות ושיתופי פעולה בינלאומיים. בין המשתתפים באירוע, היו אנשי תרבות וממשל בכירים, כולל מזכיר המדינה לתרבות של מולדובה, שגרירים ממספר מדינות אירופה ואמנים בעלי שם בינלאומי. במעמד קבלת הפרס הוקרנה באולם ברכה מצולמת של ראש המועצה האזורית מטה יהודה – אבישי כהן. את הפרס קיבלה עבור אזור יהודה, עמנואלה פאנקה – נשיאת פדרציית איטר ויטיס – דרכי היין התרבותיות של מועצת אירופה.

הזכייה של "דרך היין התנ"כית" ((wines of the Bible באזור היין יהודה, בתואר היוקרתי, ממקמת את אזור היין יהודה והיקבים בו, בשורה אחת עם אזורי יין ויקבים מובילים מאזורי יין רשמיים ויוקרתיים מצרפת, איטליה, קרואטיה ועוד. השנה, זכו היקבים מאזור יהודה בפרס ייחודי על יכולתם להמשיך לייצר ולחדש את תרבות היין, גם נוכח תנאים מאתגרים ולשמור על מסורות ייחודיות של יין. בין הזוכים האחרים בתחרות היו גם: אזור יין מקרואטיה, שזכה בפרס יעד תיירות היין המקיים הטוב ביותר, יקב Vukoje מבוסניה-הרצגובינה, שזכה בפרס על החוויה הקולינרית ועל הייננית הטובה ביותר, ופרס המוזיאון הטוב ביותר, הוענק למוזיאון היין Vinseum מספרד. התחרות השנה הדגישה את החשיבות של שיתופי פעולה בינלאומיים והעמקת הקשר בין יין, תרבות ומורשת.

אזור היין יהודה, שנמצא בין ירושלים לתל אביב, מהווה את אזור היין הרשמי הראשון והיחיד שהוכר בישראל כ"אפלסיון" (Appellation of Origin) בשנת 2020. יינות האזור מתאפיינים באיכות יוצאת דופן המושפעת מטרואר ייחודי, הכולל אקלים, סוגי קרקע ותנאים גיאוגרפיים המיוחדים להרי יהודה ומורדות יהודה. כ-40 יקבים פועלים באזור והם מייצרים קרוב ל-26 מיליון בקבוקי יין בשנה, שהם מעל לחצי מייצור היין של ישראל. יינות יהודה שואפים לשלב בין מסורת יין עתיקת יומין לתפיסות חדשניות של ייצור יין, מה שממצב את האזור כאחד היעדים המובילים בתחום תיירות היין, גם ברמה הבינלאומית.

ראש המועצה האזורית מטה יהודה, אבישי כהן: "אנחנו גאים להביא את בשורת יינות יהודה לבמה הבינלאומית, עם הכרה משמעותית בייחודיות של האזור בכנס היוקרתי. אזור היין יהודה משלב בין מורשת תנ"כית להישגים מודרניים, ומייצר יינות איכותיים המבטאים את הטרואר הייחודי שלנו. הזכייה הזאת מחזקת את מעמדנו כיעד תיירות יין מוביל, ואנו שמחים להציג לעולם את החיבור המיוחד בין ההיסטוריה העשירה לבין ייצור היין החדשני באזורנו".

Exit mobile version