מחקר חדש של Booking.com, חקר תובנות מ-21,500 מטיילים מ-29 מדינות וחושף כיצד המדיה החברתית הופכת לגורם משמעותי יותר ויותר בתכנון טיולים. החל מהרצון לתעדף מובילי דעה במדיה החברתית כך שיספקו השראה אמיתית לטיול ועד האפשרות לעשות קריירה מהטיולים עצמם, ולעתים להיכנע ללחצים להראות נוכחות אונליין, המחקר חושף איך המדיה החברתית תמשיך לשנות את הדרך בה אנו מטיילים ב-2019.
חוויה מלאה או משרה מלאה
עבור רוב האנשים, הצ'ק אין המזדמן, סלפי בחוף או העלאת תמונה משפחתית, הינם נוכחות מספקת במדיה החברתית, אך רבים לא מסתפקים בכך וחולמים על לטייל מסביב לעולם כמשפיעני רשת. המחקר של Booking.com קובע כי:
- רבע (25%) מהמטיילים מסביב לעולם מודים שהם שואפים להשתמש בטיול כדי לפתוח בקריירה במדיה החברתית.
- 28% מהמטיילים מסביב לעולם רואים בטיול כהזדמנות פוטנציאלית להיות בלוגרים או מעצבי דעת קהל למחייתם, בניגוד לעבודה מסורתית במשרה מלאה.
תמריץ חברתי
גם בעבור משתמשים מעשיים יותר, טיול בעולם בו מדיה חברתית נגישה מתמיד זו חוויה ייחודית. מטיילים כבר לא מסתמכים על מדריכי טיולים ומפות נייר ענקיות כדי לנווט ליעד חדש. במקום זאת, יש להם גישה מיידית לנתונים בזמן אמת והם מחפשים השראה אצל אנשים אמיתיים באמצעות המדיה החברתית. המחקר חושף שכמעט אחד מכל חמישה (17%) בודקים היכן שוהים סלבריטאים ומנסים למצוא מקום אירוח דומה. בהשפעתם, כמעט אחד מכל עשרה (9%) אף משחזרים תמונה של אחד מהסלבריטאים או אושיות האינסטגרם האהובות עליהם.
ב-2019 ערוצי המדיה החברתית הפופולריים ביותר יהיו אלו שייצרו תוכן מעשי ושימושי, בניגוד לתמונות מזויפות או לא נגישות. יחד עם רצון המטיילים לצפות בתוכן שמרגיש אמיתי, המחקר של Booking.com חושף שרבים נכנעים ללחצי המדיה החברתית:
- 12% השתמשו בתמונה ישנה ומחמיאה יותר של עצמם מחופשה קודמת, עבור הטיול שבו היו למעשה
- 11% צילמו תמונה של מקום אירוח, תוך העמדת פנים ששם הם שוהים, כשלמעשה שהו במקום אחר
- 7% העמידו פנים שהם בחופשה כשכבר היו בבית
המחקר גם חשף שמעל לרבע מהמטיילים מסביב לעולם (28%) מודים שאחד מהדברים שהם חושבים עליו בבחירת מקום אירוח הוא הרצון לשהות במקומות אירוח מושכים שיוכלו לצלם ולהעלות למדיה החברתית.
כתבה קודמת: בוקינג חושפת את השירות האהובים על המטיילים