Site icon IAS

הישראלים אוהבים את ברלין ולא רק בגלל המילקי

התיירים הישראלים והאמריקאים ממשיכים להוביל את העלייה הנמשכת בתיירות הנכנסת לבירת גרמניה ברלין.  תיירים מארצות המפרץ, ארה"ב וסין מובילים במספר הכולל של ביקורים בגרמניה. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בגרמניה, בשמונת החודשים הראשונים של השנה (ינואר – אוגוסט 2014) נרשמו לא פחות מ – 51.6 מיליון לינות של תיירים מחו"ל, בבתי מלון המציעים עשר מיטות ויותר. מדובר בעלייה של 2.6 מיליון לינות, בהשוואה לתקופה הזו 2013 ועלייה כוללת של 5.6%.
 
"התיירות הנכנסת לגרמניה ממשיכה לגדול בעקביות, ומעידה על כך שגרמניה נחשבת ליעד מועדף על התייר העולמי באירופה", מסבירה פטרה הֶדרופֶר, העומדת בראש לשכת התיירות הגרמנית (DZT). "עלייה של 5.3% בשמונת החודשים הראשונים של השנה , לעומת עלייה של 0.4% בלבד באותה תקופה בשנה שעברה, מעידה על התחזקות המגמה ומאפשרת לנו לצפות לעלייה נוספת בהמשך השנה. הנתונים המשמחים נרשמו למרות אירועים בלתי צפויים בשווקים שמהם מגיעים חלק מהתיירים לגרמניה, בחודשי הקיץ, הנחשבים לתקופה הקריטית בענף התיירות".
 
בקרב מדינות אירופה, הולנד היא זו המשגרת את מספר התיירים הרב ביותר לשכנתה גרמניה, בעיקר בחודש החופשה המסורתי אוגוסט, עם עלייה של 2.2% במספר הלינות. אחרי הולנד ניצבות שוויץ (עלייה של 6.8%), אוסטריה (עלייה של 7.1%), דנמרק (עלייה של 5.7%) ופולין (עלייה של 12.3%). צמיחתם של שווקים אלה מאזנת את הירידה בתיירות הנכנסת לגרמניה מרוסיה, שהסתכמה עד כה ב 3%.
 
ישראל ניצבת במקום מכובד ברשימת התיירים הלנים בגרמניה, עם עלייה של 12.7% במספר הלינות בהשוואה לשנה שעברה.
 
מדינות רבות במזרח אירופה רואות גם הן בגרמיה יעד תיירותי מועדף. עלייה של 9.2% במספר הלינות של תיירים מצ'כיה, עלייה דו ספרתית של 14.7% במספר הלינות של תיירים מרומניה,
 
מדינות רבות במזרח אירופה רואות גם הן בגרמיה יעד תיירותי מועדף. עלייה של 9.2% במספר הלינות של תיירים מצ'כיה, עלייה דו ספרתית של 14.7% במספר הלינות של תיירים מרומניה, 24.3% מבולגריה, 22.7% מסלובניה ו – 31.7% מקרואטיה. גם בתיירות הנכנסת מיוון נרשם גידול, עם עלייה של 13.1% במספר הלינות של תיירים משם.
 
תיירים מארצות אסיה תורמים גם הם לעלייה במספר הלינות בגרמניה. 1.3 מיליון לינות של תיירים מארצות המפרץ נרשמו בשמונת החודשים הראשונים של 2014, מספר המעיד על כך כי סך התיירות הנכנסת מערב הסעודית, איחוד האמירויות וכוויית גדול יותר ממספר התיירים המגיעים מסין. סין ניצבת במקום השלישי ברשימה זו, עם עלייה של 16.4% במספר הלינות (כמעט 1.3 מיליון בסך הכול), ובמקום השני ארה"ב.
 
ארה"ב מובילה גם את טבלת התיירות הנכנסת לבירת גרמניה, ברלין, ואחריה – לא מפתיע לגלות – התיירים הישראלים. במספר לינות התיירים האמריקאים בבירה ברלין נרשמה בינואר-אוגוסט 2014 עלייה של 7.7% ומספרן הכולל עומד על 620 אלף. במספר לינות הישראלים בברלין באותה תקופה נרשמה עלייה של 17.7%, ומספרן עמד על לא פחות מ – 250 אלף.
 

Exit mobile version