Site icon IAS

היעדים החמים בתיירות היוצאת מישראל למזרח

איפה טיילו הישראלים במזרח בשנת 2014?

מסיכום, שנערך על ידי חברת התיירות flyeast, המתמחה בתיירות למזרח, עולה כי בראש רשימת המדינות במזרח, המתוירות ביותר על ידי הישראלים,ניצבת בבטחה תאילנד. רשות שדות התעופה פרסמה כי מספר הנוסעים מישראל, שביקרו בתאילנד במהלך 2014, עומד על 212,291, גידול של 1.37% בהשוואה לשנת 2013. נתון זה עומד בניגוד לירידה, שחוותה תאילנד בשנת 2014 בתיירות הנכנסת.

לפי פרסומי רשות התיירות של תאילנד (TAT),מספר התיירים מחו"ל ירד במהלך 2014 ב-5%, ירידה המוסברת באי היציבות הפוליטית, שחוותה המדינה לאחרונה.

 

ב-flyeast מעריכים, כי חרף הירידה,איתה מתמודדת תאילנד בתיירות הנכנסת,היא תמשיך להוביל גם בשנה הקרובה את רשימת היעדים המועדפים על הישראלים במזרח, שרואים בה מדינה אטרקטיבית בזכות מחיריה הזולים ונוחות הטיול בה. בכל מקרה, תאילנד היא יעד תיירותי שמתאפיין בשיעורי חזרה גבוהים ומושכת בעיקר צעירים לאחר השחרור מצה"ל וסטודנטים, וכן משפחות צעירות ומטיילים בגיל הזהב.

 

הבאה בתור היא סין: הכלכלה החזקה בעולם,שפותחת שעריה לתיירים. מנתוני רשות שדות התעופה עולה כיכ- 181,602 מטיילים מישראל נסעו לסין במהלך 2014, צמיחה מרשימה של כ-7.57% מהתקופה המקבילה בשנת 2013. נתון זה נמצא בהלימה עם מדיניות הממשלה הסינית, אשר הציגה כבר במהלך 2013 מדיניות חדשה, שנועדה לקדם  את תעשיית התיירות של סין, ככוח כלכלי משמעותי במשק הסיני.

משרד התיירות הסיני אף אישר לאחרונה להקים שדה תעופה שלישי בבייג'ין על מנת לעודד את תנועת המטוסים לסין ולהביא להגדלת מספרי כניסות התיירים למדינה. בו בזמן, הממשל הסיני מעודד גם פיתוח של ענף המלונאות, וכיום נבנים בסין מאות בתי מלון חדשים, בציפייה לקליטת תיירים רבים. 

 

מדינת היעד השלישית במזרח עבור הישראלים בשנת 2014 היא הודו. כ- 55,071 מטיילים מישראל ביקרו בהודו במהלך 2014,1.92%גידול בהשוואה לשנת 2013. לפי פרסומי השגרירות ההודית בישראל, הודו נהנית מאז 2011 ממגמה חיובית בכניסת תיירים מחו"ל, תודות למדיניות הממשלה ההודית, שמבצעת מהלכים רבים כדי לשפר את תדמית המדינה בעיני התיירים.

הממשלה בהודויישמהלאחרונה, בין היתר, אוטומטיזציה של אשרות הכניסה, השקיעה רבות בשיפור תשתיות, הגדילה את תקציב הניקיון והשמירה על בטיחות התייריםוהתיירותבפרט, וקידמה שילוב מדריכים מקצועיים, דוברי אנגלית, בכל האתרים הציבוריים.

 

האיים הפיליפיניםהם הפתעת הדירוגוהם ממוקמים במקום הרביעי.ההערכה ב- flyeast היא שמדובר ביעד החם הבא בקרב הישראלים. בשנה האחרונה הוכתרו הפיליפינים בתואר: "יעד השנה" על ידי עיתון התיירות והמסחר  TTG, והאי פאלאוואן גם דורג בראש רשימת האיים האהובים ע"י מגזין התיירות העולמי Cond? Nast Traveler, שכלל גם את האי הפיליפיני בורקאי במקום ה-12 והמכובד.

 

מנתונים שפורסמו ע"י משרד התיירות בפיליפינים עולה כי במהלך ינואר עד ספטמבר 2014 ביקרו בפיליפינים 6,112 ישראלים, גידול של 11.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מאחר והנתונים הרשמיים עדיין חלקיים ואינם מתייחסים לשלושת החודשים האחרונים של 2014, צפוי שמספר הישראלים יהיה גבוה מזה, נוכח העובדה שחודשים אוקטובר ודצמבר נחשבים לחודשים חזקים בתיירות בשל חופשות חגי תשרי וחג המולד.

לפי הערכות גורמי התיירות בפיליפינים, מספר הישראלים שביקרו במדינה בשנת 2014 יתקרב ל-8,500 איש, עלייה המיוחסת לפעילות "לשכת התיירות פיליפינים-ישראל", שהוקמה בשנת 2012ופועלת לקידום התיירות בין שתי המדינות.

 

במקום החמישי בין היעדים המתוירים על ידי הישראלים במזרח נמצאתסרי-לנקה. בניגוד למגמת הגידול במספר הישראלים שיצאו בשנת 2014 למדינות אחרות במזרח: לתאילנד, לסין, להודו ולפיליפינים, הרי שנתוני הרשות לפיתוח התיירות בסרי-לנקה מלמדים כי בשנת 2014 חלה ירידה של 5.2% במספר התיירים מישראל. הירידה הזו מנוגדת לצמיחה בתיירות הנכנסת מאסיה ומהמערב ממנה נהנית סרי-לנקה מאז הסתיימה בה מלחמת האזרחים בשנת 2009. גם בסרילנקה משקיעות הרשויות, בשנים האחרונות,  תקציבים רבים בפיתוח התשתיות התיירותיות במדינה ומקדמות כניסת רשתות בתי מלון בינלאומיות ובנייה מואצת של בתי מלון על מנת לספק פתרונות אכסון לתיירים,בהתאם לצפי הצמיחה הצפויה.

 

ב – flyeast מעריכים כי בשנת 2015 תשתנה תמונת יציאת הישראלים לסרי-לנקה בעקבות השקת 'לשכת התיירות ישראל – סרי-לנקה', ועל רקע יחסי הידידות החמים בין ישראל לממשל בסרי-לנקה.

 

לדברי יריב פישר, מנכ"ל flyeast ויו"ר לשכות התיירות:"ישראל– הפיליפינים" ולאחרונה גם "ישראל – סרי-לנקה": "בעשור האחרון, מאז הוקמה חברת flyeast, אני עד לגידול קבוע בתיירות היוצאת מישראל ליעדים השונים במזרחהרחוק. המגמה הזו מוסברת בעלויות המחייה הנמוכות במדינות המזרח, בחיבה של הישראלים ליעדים חמים, לקרבה לים ושפע האתרים והאטרקציות ביעדים השונים. אני מעריך כי בשנה הקרובה המגמה הזו תתעצם והישראלים יגלו עוד ועוד מדינות במזרח, שכרגע כמות היוצאים אליהן נמוך, כמו: ויאטנאם, מיאנמר, סרי לנקה והאיים המלדיביים.

 

Exit mobile version