Site icon IAS

היסטוריה: מחר תפתח לקהל רצועת חוף קצא"א באילת

מחר, יום ד', תפתח רצועת חוף באורך של כ-300 מטר, שהייתה סגורה יותר מ-50 שנה, תחת זיכיון חברת קצא"א. הפתיחה ההיסטורית תהיה במעמד שר האוצר משה כחלון, ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי ויו"ר חברת קצא"א ארז כלפון. מדובר ברצועת חוף בתולית, הכוללת שמורה ימית עם מגוון ייחודי ושוניות אלמוגים מהיפות במפרץ אילת. לקראת הפתיחה פעלו צוותי של קצא"א והעירייה ביתר שאת כדי להכשיר את החוף לקראת פתיחתו הרשמית מחר.

הכנת רצועת החוף

לקראת  פתיחת החוף והכשרתו לציבור המתרחצים, ביצעו צוותי עיריית אילת, בשיתוף רשות הטבע והגנים (רט"ג), פעולות ניקיון שכללו גם יישור הקרקע והסרת מפגעים בתוך ומחוץ למים. בחוף הוצבו  הצבת 4 הצללות גדולות, שירותים כימיים ואשפתונים והקימו שער בגדר, שדרכו יכנסו המתרחצים לחוף.

בתיאום עם רט"ג הפועלים תיחמה העירייה, באמצעות רצועת מצופים, את אזור שונית האלמוגים בחוף המותר לשנירקול ושחייה. בחוף הוצבו גם שלטים האוסרים על לינה, הקמת אוהלים, מחסות והבערת אש והקמת רעש בלתי סביר. תאסר כניסה לחוף עם כלי רכב ממונעים ותאסר החניה סמוך לגדר.

לצד החוף המוסדר המשתרע, כאמור, על כ-300 מטר, יוקצו בהמשך 200 מטרים נוספים כחוף אקולוגי שישמש לטובת צוללים ופעילות חינוך ימית.

חנייה

הבאים לחוף ברכבם יופנו לחניה הדרומית לריף הדולפינים, שגם היא הועברה לפני כמה שנים לעיריה, שהכשירה את המקום. הוא נמסר, כי העירייה תכשיר בהמשך חניות נוספת.

הקצאת החוף הנה נגזרת של משא ומתן ארוך בין ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי לבין חברת קצא"א. העברת החוף לציבור התאפשרה בעקבות מאמצים שהושקעו על ידי יו"ר קצא"א ארז חלפון, שפעל נמרצות מול ראש העירייה וצוותו, בהנחיית שר האוצר משה כחלון.

לקראת אירוע פתיחת חוף קצא"א שיתקיים מחר במעמד שר האוצר וראש העיר אילת אומר שר המדע אקוניס: "אני שמח לראות, כי להחלטה אותה יזמתי בממשלה הקודמת על פתיחת חוף קצא"א לציבור הרחב וקידום החלטת הממשלה בנושא לאחר האסון בעברונה יש שותפים רבים. אמשיך לפעול ביתר שאת למען הציבור הרחב".

ההחלטה על שיקום שמורת עבורנה ופתיחת חוף קצא״א לציבור עברה בממשלה בדצמבר 2014, ביוזמת, סגן השר להגנת הסביבה דאז, אופיר אקוניס.

לקראת פתיחת החוף מחר אמר ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי: "הנחישות, העבודה הקשה והעשייה באהבה ניצחה. אין נרגש ממני להעניק לציבור האילתי, רצועת חוף נוספת עליה חלמתי אני וחלמנו כולנו שנים רבות ועליה נלחמנו בנחישות רבה".

יו"ר חברת קצא"א ארז חלפון ציין: "קצא"א תמשיך במחויבותה לפעול למען הקהילה באילת ולסייע במגוון רחב של תחומים בעיר."

 

 

Exit mobile version