Site icon IAS

היום שאחרי סיום מבצע צוק איתן

לשכת מארגני תיירות נכנסת נערכת ליום שאחרי סיום המבצע ודורשת לנקוט שורה של צעדים אקטיביים, זאת על מנת למזער נזקים ולהבטיח את המשך תנועת התיירים לישראל.

 

במפגש שקיימה הבוקר לשכת מארגני תיירות נכנסת, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי ואמנון בן עמי, ראש רשות האוכלוסין, ההגירה ומעברי הגבול ,הציגה הלשכה את תמונת המצב של התיירות לישראל לאור המבצע.

 

על פי נתוני לשכת מארגני תיירות נכנסת, נכון להיום מצבת הזמנות לתקופה של תשעת החודשים הבאים מוערכת בכ- 750 מיליון דולר. נכון להיום היקף הביטולים להזמנות קיימות הינו כ-20% וקיימת עצירה של הזמנות חדשות. היקף הנזק ייגזר ממשך הזמן של המצב הביטחוני ,אופי האירועים והפעולות שיעשו על ידי הסקטור הציבורי והפרטי ביום שאחרי.

 

לפני האירועים, מצבת ההזמנות לספטמבר-דצמבר הייתה בשיאה ולפי רמת ההזמנות לשנת 2015 הייתה צפויה להימשך התנופה. כיום קיימת אי ודאות גדולה לגבי אחוז המימוש של היקף ההזמנות הקיימות  וחוסר וודאות לגבי רמת ההזמנות הצפויות בחודשים הקרובים.

 

לאור הערכות המצב שמקיימת הלשכה, בהתבסס על נתונים שמעבירים חברי הלשכה, דורשת הלשכה את הגדלת תקציב השיווק של משרד התיירות והגדלת קרן שיווק למארגני התיירות הנכנסת באופן שיאפשר צמצום הנזק לטווח הארוך.

 

כמו כן במידה ותהיה קריסה בהיקפי הפעילות של מארגני התיירות הלשכה דורשת להחיל את  מנגנון הפיצוי על חברי הלשכה שיתבסס על ירידת היקפי המחזורים.

 

עמי אתגר מנכ"ל מציין כי בפועל, מארגני התיירות הנכנסת פועלים מול עשרת אלפים משווקים בחו"ל וביכולתם עם סיוע ממשלתי להקטין בצורה ניכרת את הפגיעה בתיירות הנכנסת ולמזער את הנזק הכלכלי והתדמיתי למדינת ישראל. אתגר הוסיף שמארגני התיירות הנכנסת תורמים באופן ייחודי להנעת כלל תעשיית התיירות הנכנסת לישראל, זאת תוך התמודדות עם משברים חוזרים.

 

אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, הביע אמון בלשכת מארגני התיירות ובפועלה. לדבריו משרד התיירות יתגבר את תקציבי השיווק ואת הנוכחות הפרסומית. עוד הוסיף הלוי כי העולם מורגל לאירועי משבר ולאסונות טבע ותיירות צריכה לתמרן  בין האירועים הקשים.  להערכתו השפעת המבצע על התיירות תהיה מינורית ונקודתית והחזרה לשגרה תהיה מהירה. יש מקום לאופטימיות.

 

לשכת מארגני תיירות נכנסת מאגדת בתוכה כמאה וחמש עשרה חברות העוסקות בתיירות נכנסת לישראל. הלשכה פועלת לקידום האינטרסים הכלליים של חבריה, מיליוני תיירים מגיעים מדי שנה לישראל ורבים מתוכם מגיעים באמצעות חברי לשכת מארגני תיירות נכנסת. חברי הלשכה הם הסוכנים המייצרים את חבילות התיירות לישראל ומשווקים אותן אל מול עמיתיהם ברחבי העולם. הם פועלים בפלחי שוק שונים לתיירות נכנסת ותורמים רבות למדינת ישראל ולמשק ביצירת מקומות עבודה, תרומה לתוצר הלאומי הגולמי ושיפור תדמיתה של ישראל.

 

Exit mobile version