Site icon IAS

החווייה התל אביבית של מלון Port and Blue

המילה בוטיק בצרפתית מציינת חנות קטנה, בדרך כלל בתחום האופנה, הנבדלת בצורה מובהקת  מסניף של רשת קימעונאית גדולה. במרוצת השנים אומץ השם לתחום המלונאות, והוא מאפיין מלון ייחודי, שמספר חדריו קטן מ-100, שעיצובו מספר סיפור ושיודעים מי הם אדריכליו. כזה הוא מלון Port and Blue החדש, הכולל 77 חדרים ומתוכם 53 סוויטות והממוקם ברחוב צידון 1, מצד אחד מול נמל תל אביב, אחד ממרכזי הבילוי והקניות הפופולריים בעיר, ומהצד השני לעבר רחובות דיזנגוף ובן יהודה והלאה לעבר פארק גני יהושע.

לאחר שהושקעו בבניין מלון צידון הקודם 20 מיליון שקל נפתח מחדש, בתחילת חודש אוקטובר 2015, מלון בשם Port and Blue המנוהל על ידי חברת Terra  ניהול והחזקות, של אלי גונן וקלמן הובר. מנכ"לית המלון היא רותי קפלן.

אתגר עיצובי

עיצוב מלון, בעיקר כשמדובר במלון בוטיק, הוא אתגר לא פשוט, בעיקר כשרוצים  שמתחם הפנים יהיה  ניגוד של המציאות החיצונית ושיאפשר הפוגה ורגיעה מלחצי היום יום. אפשר לומר, כי העיצוב מדגיש, את הבידול שיוצר בית מלון למתרחש מחוץ לו. ולא רק – העיצוב צריך ליצור בידול בין השטחים הציבוריים הפנימיים, כגון הלובי והמסדרונות, לבין החדרים והסוויטות, ההופכים עבור האורחים לשטח פרטי במשך כל זמן שהותם.

האדריכלים נעמי ויאיר פאר, שעצבו את חלל המלון וחדריו, עמדו במשימה. הם לקחו מלון, שחזותו החיצונית פשוטה והפכו את הפנים שלו לסיפור אדריכלי מרתק של תל אביב האורבנית והססגונית, שבו הלובי הצבעוני שונה מחלל המסדרונות המוארים באורות עמומים, מכוסים שטיחים עם כתמי צבע עדינים, השונים מחללי החדרים והסוויטות, המאופיינים בשילובים צבעוניים של חום כהה עם כתמים כחולים.

רגיעה ופרטיות

כשהוזמנו לבלות סוף שבוע במלון, לא ידענו מה מצפה לנו. אבל, מייד כשנכנסנו אליו חשנו רגיעה בגלל עיצובו המיוחד והצבעוני של הלובי, עם ספות הישיבה והכורסאות בעלות הגב המוגבה, המותאמים לפגישת רעים לשיחה, לקריאה, או לפגישת עסקים רגועה. רישום הכניסה למלון מבוצע בישיבה מול שולחן מקבל הפנים, בשיחה אישית רגועה.

הפרטיות הרגועה הנדרשת בחדרים ובסוויטות מושגת באמצעות שילוב בין הצבע החום של העץ ממנו עשויים הרהיטים לקירות הכחולים של הבד בחדר השינה והצבע בסלון, כאשר התקרה השחורה מייצגת את השילוב בין הלופט המודרני, שבו גלויים צינורות המים, לבין חדר אירוח קלאסי. עושים זאת הבהירות המיוחדת של הקירות, ריפוד הספות בלבן ואהילים המעוצבים. חדרי הרחצה בצבעי שחור לבן וכוללים מקלחות גדולות ונוחות וכיורי זכוכית לבנה.

זוגות ואנשי עסקים

למלון 7 קומות אירוח והוא מותאם לזוגות ומשפחות אך בעיקר לאנשי עסקים ושם דגש על הצרכים הייחודים של אנשי העסקים הן באזורים הציבוריים והן בחדרי האירוח. בכל סוויטה סלון נפרד הכולל שולחן עבודה מקצועי ופינת ישיבה, פינת קפה, כספת, מקרר, חלוקים ונעלי בית. ממוקמים בה שני מסכי טלוויזיוה שטוחים  – בחדר השינה בשטח של 50 אינטש ובסלון בשטח של 40 אינטש. כמו כן, הגישה לאינטרנט אלחוטי היא חינם.

במלון פועל חדר ישיבות, המותאם ל- 8 – 10 אנשים, ובו טלוויזיה, גישה למערכת אינטרנט אלחוטית עם אפשרות לקיים שיחות ועידה בינלאומיות. חדר הישיבות ניתן כהטבה לאנשי עסקים ללא תשלום ונמנה על שירותי האירוח של המלון.

השנה יושלמו במלון בר מסעדה מיוחד, בעיצוב האופייני של המקום, וקומת מרתף עם חדר כושר וחדר ספא. עד אז נשלחים אורחי המלון לאכול ארוחת בוקר בשתי מסעדות – נמרוד בנמל תל אביב וג'רמיה ברחוב ירמיהו – המרוחקות מרחק הליכה קצר של כ-5 דקות מהמלון. אנחנו דווקא הרגשנו כי הרווחנו. היות ורצינו לטייל בנמל בחרנו בנמרוד ונהננו שם מאוד. ספרו לנו שגם ג'רמיה טובה מאוד.

סיורי כוכב

המיקום המוצלח של המלון מאפשר סיורי כוכב רגליים בכל כיווני המצפן. מערבה, במרחק

פסיעה ממנו ממוקם נמל תל-אביב המיוחד, הססגוני והפופולרי, הנחשב מרכז בילוי ונופש מרכזי בתל אביב, ובו חנויות, שווקים ואטרקציות מגוונות כולל מופעי בידור. מריצפת העץ שלו  נשקף הים הכחול, שגליו מתנפצים על חומת שובר הגלים ויוצרים רסיסי מים שמהם נודף ריח הים המלוח והנעים. ממעל מעופפות בעלות כנף וגם מטוסים הממראים ונוחתים משדה דב הסמוך. כשממשיכים מהנמל לכיוון צפונית-מזרחית מגיעים למתחם יריד המזרח, המהוה היום המשך טבעי שלו והמגיע עד לשפך הירקון מול תחנת רידינג וארובתה הגבוהה.

מזרחית מהמלון ממוקמים רחובות דיזנגוף ובן יהודה וכאשר חוצים את הגשר מעל הירקון מגיעים לפארק גני יהושע על מגוון מסלולי ההליכה והרכיבה שבו, ומגרשי הספורט וכרי הדשא הנרחבים. קיימת מהמלון גם נגישות גבוהה לאזורי העסקים של תל אביב ולנמל התעופה שדה דב.

בגלל הלוקיישן יכולים אורחי מלון Port and Blue  ליהנות מהמרקם המיוחד של החווייה התל אביבית, שאינה נופלת ואולי אפילו עולה על ערים אחרות בעולם – תיאטראות ומוזיאונים, מסעדות, בתי הקפה ומועדונים המציעים בילוי סביב השעון בעיר שלא עוצרת לרגע.

חדרי המלון

במלון 5 סוגי חדרים:  24 חדרי דה לקס זוגיים בשטח של  23 – 26 מ"ר; 6 סוויטות ג'וניור מרווחות בשטח של 32 מ"ר; 44 סוויטות דה לקס בשטח של 33- 39 מ"ר; 2 סוויטות פרימיום מרווחות במיוחד בשטח של 55 מ"ר לסוויטות מרפסות מרווחות בשטח של 30- 40 מ"ר המאובזרות ברהיטי גינה ומיטות שיזוף ומשקיפות אל נופי העיר תל-אביב וסוויטה נשיאותית בשטח של 68 מ״ר, בעלת 2 חדרי שינה וסלון אירוח גדול ומעוצב בריהוט במראה צעיר, וכן מרפסת המקיפה את הסוויטה משלושה כיוונים עם נוף לעיר, לנמל תל אביב וחוף הים.

ישנם במלון גם חדרים המותאמים לאורחים עם מוגבלות, בהן דלתות רחבות, מקלחות מרווחות עם מנעדי יד ושירותים מותאמים. לאנשים עם מוגבלות תתאפשר חניה צמודה למלון, ללא תשלום.

לדברי רותי קפלן מנכ"לית מלון :Port & Blue" "המלון עוצב באופן שיעניק חוויית אירוח אקסקלוסיבית וייחודית לאורחים שמקבלים סוויטה במחיר חדר. מחשבה רבת יצירה הושקעה בתכנון חדרי המלון. כל אלה יוצרים – מלון חדרים וסוויטות המאפשר לאורחים לנפוש בשלווה ורוגע, באווירה אינטימית ביתית, כמו גם לנהל נסיעת עסקים יחד עם האפשרויות והמגוון הרחב של שירותים ופינוקים הנמצאים באתרי נופש מהדרגה הגבוהה ביותר".

Exit mobile version