Site icon IAS

הוראות הבידוד של משרד הבריאות עצרו גם את התיירות היוצאת

נתב"ג . צילום Depositphotos

ההנחיות של משרד הבריאות, שמשמעותן כניסה לבידוד למשך שבועיים לכל מי שיגיע גם בטיסות-המשך מאירופה דרך איטליה, ויצירת פאניקה באופן כללי, גרמו לירידה חדה גם של יציאת ישראלים לחו"ל. גם אנשי עסקים ויתרו על נסיעות כדי לא להידבק בוירוס. לפי הערכות נשארו בישראל ביום הבחירות כ-100,000 ישראלים שלא היו כאן בבחירות האחרונות. עם זאת, לדברי מקור ברשות שדות התעופה (רש"ת), אתמול (א') עברו בנתב"ג כ-60 אלף נוסעים והיום כ-55 אלף נוסעים – יותר מאשר בבחירות בפעם הקודמת.

חברת אל על חשה זאת על בשרה כאשר נאלצה היום לבטל מספר טיסות עקב תפוסה חלקית במטוסים גם ביעדים שאין להם קשר להנחיית משרד הבריאות והיא ביטלה טיסות ללונדון, וינה ופרנקפורט שבגרמניה בשל תפוסה נמוכה של המטוסים.

זאת כמובן לצד הבעייתיות שיצרו ההנחיות לתיירות הנכנסת. אמש פירסם משרד הבריאות הנחייה לפיה הוראת הבידוד לשבים מאיטליה חלה באופן מיידי ותקפה רטרואקטיבית על כל מי שחזר מאיטליה בשבועיים שלפני יום חמישי ה-27.2.2020 (החל מה-13.2.2020). "השבים נדרשים להכנס לבידוד בית למשך 14 ימים ממועד השהייה באיטליה. חובת הבידוד חלה גם על מי שהיה באיטליה במסגרת טיסת המשך (קונקשן)״.

בתוך הווירוס קורונה. צילום Depsotphotos

על פי לשון ההנחייה, תיירים שהגיעו ממדינות שונות בעולם, שאינן כלולות ברשימת המדינות המוגבלות, בטיסות המשך מאיטליה – נדרשים להיכנס לבידוד.

לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל, שחבריה הם שנדרשים להתמודד עם תוצאות ההוראות הללו עם התיירים שלהם, "ברור לכל כי ההנחייה היא אות מתה שהקשר שלה למציאות אינו קיים ובלתי אפשרית ליישום. נדמה כי אנשי משרד הבריאות שטרם סיימו ללמוד לנהל תנועת וירוסים, מתעקשים לנהל גם תנועת תיירים בלא שיש להם את הכלים וההבנה לעשות זאת. ההודעה מעוררת תהיות באשר לשיקול הדעת והתכלית שהביאו את משרד הבריאות להפיצה. ברור לנו כי תכלית אופרטיבית אינה חלק מכוונתה".

פתאל מוסיף במכתב למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ולחברי הלשכה, כי "ההנחייה אינה ישימה ואינה אפשרית ולכן מארגני התיירות אינם יכולים לשתף פעולה וליישמה כפי שהיו רוצים בנסיבות הקיימות. כפי שכתבנו במכתב דחוף ששלחנו אתמול והעתקו מצרוף לעיונכם, הנחייה להכנסת תיירים לבידוד היא הונאה מילולית ריקה מתוכן וכוונה" .

Exit mobile version