Site icon IAS

הוקמה וועדה לבחינת תשלום פיצויים לעסקים תיירותיים

בהתאם להחלטת הממשלה, משרד התיירות הקים צוות בין משרדי בראשות המנכ"ל אמיר הלוי לבחינת תשלום פיצויים לתעשיית התיירות שנפגעה עקב המבצע.

 

הצוות נפגש אתמול והיום עם נציגי משרדי הממשלה הרלוונטיים והוא פותח בעבודת מטה אינטנסיבית, במטרה להגיע למסמך מפורט, המקובל על כל הגורמים הנוגעים בדבר. המסמך יכלול התייחסות להקלות שהתעשייה מצפה לקבל, ובין היתר בקשר למאבטחי מלונות שגויסו למילואים, והעסקת מאבטחים באתרי תיירות ובמלונות – בפרופורציה לתפוסות.

 

עוד יבחן הצוות מתן רשתות ביטחון – ככלי לסיוע לעסקים, וכן יתייחס לביטולים של אירועים דוגמת כנסים ואירועי ספורט. הצוות יתייחס גם לבקשות לפרוס את הפיצויים על כל ענפי תעשיית התיירות, לרבות סוכני נסיעות, מסעדות, משכירי רכבים ועוד וכן על פני כל האזורים הגיאוגרפים בארץ. הצוות יבחן גם נוסחה להקלות בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה, מע"מ וארנונה. הצוות יגבש תוך 21 יום ממועד קבלת ההחלטה, פתרונות ומענים אשר יסייעו לתעשיית התיירות שנפגעה בעקבות המבצע. המלצות ומסקנות הצוות יוצגו בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

 

שר התיירות ד"ר עוזי לנדאו: "הוועדה שהקמנו תיתן אופק לעוסקים בתיירות שנפגעו מהמבצע ותסייע לחוסנה של תעשיית התיירות. חודש אוגוסט מאופיין בשיא יציאה לחופשות, ואנחנו נחושים ליצור תפנית שתחולל מגמה חיובית בתיירות הפנים ישראלית. אנחנו קוראים לישראלים לצאת לחופשה הקיץ בישראל ולחזק את הכלכלה הישראלית. בכל העולם תיירות מחוללת צמיחה כלכלית ואני משוכנע שעם הסיוע לתעשיית התיירות, נסייע למשק הישראלי להתאושש מהמבצע".

 

כמו כן הממשלה החליטה השבוע כי שר התיירות יציג בפני הממשלה מתווה ולוח זמנים להוזלת מחירי הנופש בישראל בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה, וזאת בהתאם להחלטת הממשלה מ-2012.

 

אפרים קרמר, מנכ"ל ובעלים של חברת אשת טורס, תוקף בחריפות את הקווים של המתווה ומדגיש כי חייבים להרחיבו גם לגבי עסקים שיש להם פעילות מהותית באזור שנפגע, אך הם לא עסקים הרשומים בדרום.

 

חלק גדול מהפעילות של אשת טורס מקורה במרכז הטלפוני באשקלון שם החברה ספגה נזקים כבדים כמו אובדן מחזור ורווח עקב אי הגעת עובדים לעבודה. כמו כן- בנוסח התקנות נותנים מענה מיוחד רק לבתי מלון ואולמות אירועים ושכחו לחלוטין את חברות הנסיעות שספגו את הביטולים.

 

בתוך כך, מה-1 עד ה-22 ביולי נרשמה בנתב"ג ירידה של 13% בכניסת תיירים. כך עולה מנתוני ביקורת הגבולות. מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי אומר כי "בשעה זו חשוב לשמור על קור רוח ולא להיסחף לתחזיות שחורות מדי. אני קורא לישראלים להמשיך בשגרה (בכפוף להוראות פיקוד העורף) ולהפגין סולידריות עם בעלי עסקים קטנים בפריפריה, כדי לתמוך בכלכלה ולשמור על חוסנו של העורף. אני סבור שבשל הסיבות האלה יש לגיטימציה לצאת עכשיו לחופשה בישראל מתוך אחריות חברתית".

 

יצוין, כי בסוף השבוע, משרד התיירות סייע לכ-520 תיירים שנתקעו עקב ביטולי טיסות ללא סידור אכסון בארץ והלין אותם ב-9 בתי מלון בירושלים ובתל אביב על חשבון המשרד, עד להטסתם בחזרה לארצם. צוות המשרד קיבל בקשות רבות להלנת תיירים ווידא שאכן אין לתיירים אלה שום פתרון אחר.

 

 

 

Exit mobile version